Vörös és fekete

Vörös és fekete

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az ismert és népszerű televíziós riporter, Dorogi Gabriella ritkán enged bepillantást a magánéletébe, magazinunkkal azonban nem először tesz kivételt. Korábbi lapszámunkban láthatták már budapesti otthonát, így fia szobáját is. Az akkor még kisiskolás gyermekből mára öntudatos kamasz lett, és ennek megfelelően szobája is átlényegült. A lakberendezésben is járatos Gabi egy dzsúdótábor ideje alatt változtatta át Andris szobáját, a vörös és a fekete színnek adva főszerepet.

 

04

 

A történet érdekessége, hogy a csíkos tapéta volt a szoba első darabja, amelyet még Andris is látott, és egyáltalán nem nyerte el a tetszését a „lányos”, pirosas falravaló. Gabi azonban magabiztosan nyugtatta fiát azzal, hogy bízza csak rá a dolgot, meglátja, jó lesz. Andris mégis fejcsóválva indult a táborba. Míg a fiú kedvenc sportjának hódolt, Gabi egy percig sem tétlenkedett. A szoba berendezésénél az volt a fő szempontja, hogy a viszonylag nagy alapterületű helyiségben minden tevékenységnek meglegyen a külön területe. Legyen előszoba, nappali, háló és tanulórész. Az „előszoba” az ajtóhoz legközelebb esik, szennyestartóval, fogassal. A további funkciókat Gabi a tapétával jelölte ki. A hálósarok kuckósságát a vízszintesen felhelyezett tapéta adja, amely egészen a szemben lévő falra, az ablakig átnyúlik. A nappali az ablak alá került, kis asztallal, kényelmes ülőkékkel. Balra esik a tanulósarok, valamint ez az oldal a ruhákat elnyelő szekrények helye is. A bútorok, idomulva a tapétához, feketék és vörösek, vegyesen. Végül néhány jópofa kiegészítő: a falimatrica, a londoni fotó, darts és csocsó, focis babzsák, és máris megvolt a fiús hangulat. A táborból hazatérve Andrisnak le is esett az álla: „Anya, ez iszonyat jó!” – hangzott a vélemény.

Mit mond a szakértő?

A kamaszkor a gyerekkorból a felnőttkorba való átmenet, nagyjából tizenegy és tizenhét éves kor között, a testi érés befejeződéséig tart.

A kamasz egyik legfontosabb fejlődési feladata az identitás és a saját értékrendszer kialakulása. Minél inkább összeegyeztethetők a szülők, tanárok és a kortársak értékei, annál könnyebb az identitás megtalálása.
A serdülőkor további „feladatai”: saját fizikum elfogadása, érzelmi önállóság kialakítása a szülőkkel szemben, megfelelő viselkedés, saját társaság kiépítése, felkészülés a karrierre, a nemi identitás kialakulása.

Mire ügyelt Dorogi Gabriella a tervezés során?

Jó döntés volt annak idején, hogy magamnak választottam a kisebb hálószobát és Andrisnak a nagyobbat. Nekem ugyanis van külön gardróbom, dolgozni a nappaliban szoktam, ami egyben a társasági összejövetelek helyszíne is, de Andrisnak egyetlen helyiségben kellett megoldani az összes funkciót. Mindehhez remekül jött a majd’ 25 négyzetméteres szoba.
Először beosztottam funkciók szerint a szobát. Az ajtón belépve az „előszobában” találja magát, itt lerakhatja a dolgait. Szemben van a gardrób, egy háromajtós szekrény. Az ablak melletti sarok a „dolgozószoba”. A szoba közepére terveztem a „nappalit”, ahol fotelek, óriási párnák és egy babzsák kapott helyet. A szoba belső harmadába költözött a „hálószoba”.
Kitaláltam, hogyan hangsúlyozhatom a szobák a szobában tervet: a háló- és a dolgozórész falát tapétaruhába öltöztettem, a többi galambszürke színt kapott. A szokatlan dolgok megjelenítése inkább rám jellemző, de miután én vagyok az anyja, így picit belecsempésztem magam a szobába: a csíkos tapétát vízszintesen rakattam fel. Az óriási kép Londonról Andris ízlését dicséri; a megtakarított pénzéből vásárolta, büszke is voltam rá.
A piros-fekete-fehér színkombinációt a tapéta indukálta. A bútorokat már ennek szellemében vásároltam meg, a kiegészítők pedig valahogy mindig rám kacsintottak az üzletek polcain.
Amikor minden hozzávaló megvolt, beletettem az egészet egy üstbe, jól megkevertem, és ez lett belőle. Nem varázslat.

Andris nagy dzsúdóbajnok, fogasán arany, ezüst, bronz érmek függnek büszkén, és a cél is ott lebeg: mindig egyre jobbnak, és egyszer világbajnoknak lenni.

A tanulósarokban „megfordultak” a csíkok: a keskenyebb sávban felhelyezett tapéta piros-fekete vonalai itt függőlegesen szaladnak fel a falra. A kétféle elrendezés mozgalmasságot visz a szobába, és talán meglepő, de egyáltalán nem zavaró, inkább játékos hatást kelt. A sárga smiley-párna Andris helyett mosolyog huncutul a forgószékben.

 

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Megújul a Lánchíd és környéke

A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének vizsgálata szerint a járda szélesítése a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukált volna, ezért a járdák felújítása a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg, az e célra megállapított egymilliárd forint többletköltséget pedig a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosót is kialakítják. A Lánchídon a felújítást követően nem lehet kerékpárral közlekedni, de a felújított Alagútban mindkét irányban külön biciklisáv készül, így a hangzavar nem akadályozza egymás közlekedését. A jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek, a szellőzést ventilátorok segítik. Mivel a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, a látványon nem változtathatnak: visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. A közvilágítást ledesre cserélik, az eredetileg háromágú kandelábereket újragyártják, hogy a világháború előtti pompájukban ragyogjanak. A teljes, több elemből álló rekonstrukciót 2022. május 31-ig be kívánják befejezni.  

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}