Ékszerdoboz a belváros szívében

Ékszerdoboz a belváros szívében

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Világos alapszínek, modern bútorok, fiatalos környezet, ezek jellemzik ezt az újlipótvárosi 53 négyzetméteres lakást, amelyben Kónya Hajnalka lakberendező gondoskodott arról, hogy a nyugalom oázisába csöppenjünk, barátságos, otthonos falak közé.

ekszerdoboza belvarossziveben 720


Az 53 négyzetméteres belvárosi lakás átalakításához teljesen szabad kezet kaptam megbízómtól, ami megtiszteló bizalom minden tervezőnek. A végleges koncepció kialakításához konzultáltam Eva Mihály Amichay tervezőnővel, majd egyedül vittem végig a felújítást a kivitelezésen át a bútorok tervezéséig, kiválasztásáig és a dekorálásig. A 3,8 méteres belmagasságú lakásban falakat bontottunk, újakat emeltünk, a cél az volt, hogy az összenyitott nappali és galériás szobából két különálló szoba jöjjön létre. Belépve a lakásba, az előszoba és a konyha találkozásánál találjuk magunkat. Az eredeti bejárati dupla ajtót szimplára cseréltem, így jöhetett létre egy kényelmes méretű konyha. Az előtérbe egy mennyezetig érő beépített szekrényt terveztem, amelyben a rengeteg tárolóhely mellett a mosó- és szárítógép, a bojler, vízóra és egyéb háztartási eszközök is elférnek. Nagyon fontos, ha nincs is lehetőség háztartási helyiség létrehozására, akkor is legyen egy külön szekció ízlésesen és praktikusan elrejteni a gépeket, mérőórákat stb. A szekrény festett MDF-ből készült, és ugyanolyan krém színt kapott, mint a falak, hogy óriási mérete ellenére minél jobban beolvadjon a környezetébe. Praktikussági szempontból párhuzamosra terveztem a konyhát, ám a konyhaszekrény csak úgy kerülhetett a bal oldali falra is, hogy az ablakot ki kellett cserélni egy alul fix elosztásúra. A bútorozásnál minél több fiókos elemet választottam, ezekben sokkal könnyebb a konyhai eszközök tárolása. A világítás kialakításánál az álmennyezetbe sok kis mennyezeti lámpa került, a pultot pedig ledcsík világítja meg. Az apró étkezőt az eredeti nappaliból választottam le, a keskeny közlekedési útvonal miatt az asztal egyik oldalára egy könnyen mozdítható ülőkét választottam.

Az étkező felől közelíthetjük meg a nappalit, amely szobaként is funkcionál, ezért egy beépített franciaágyat terveztem ide. A nappaliban a világos alapszínek mellett a sötétkék kanapé mellé mustár sárga, bézs, fehér színek kerültek. A másik szoba galériás, megújítottam a lépcső alatti beépített szekrényt, a galéria fiatalos, kuckós jelleget öltött. A konyha és a fürdő hidegburkolata alá padlófűtés került, az étkezőbe és a szobákba parketta, a galériára pedig laminált parkettát választottam, ahol elektromos radiátorokkal történik a fűtés. Az étkezőtől balra található fürdőszobában a fehér szanitereket bézs és fehér burkolattal párosítottam, és egy kis csavarral keleties mintázatú padlóburkolatot választottam. Összességében kellemes, modern hangulatú lett a lakás, akárcsak egy kis oázis a belváros forgatagában.

  

Mottóim egyike, hogy adj többet annál, mint amit elvárnak tőled! Fő célommá vált, hogy inspirálni tudjak másokat, és ha ezt éppen az életvitelüknek megfelelő otthon létrehozása kapcsán tudom megtenni, dupla sikert élek meg.

ekszerdoboza belvarossziveben portre

Kónya Hajnalka
lakberendező

A hálófülke egyedi készítésű franciaágyának hátrészébe némi rakodóhelyet is kombinált a tervező, hiszen a szuk hely miatt az ágyak mellé éjjeliszekrények nem fértek volna.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.