Örömhozó színek

Örömhozó színek

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A kellemes, nyugodt árnyalatok, a nőies finomság és az elegancia szinte mindenkit vonz. Ha a klasszikus lakberendezés szabályai szerint szeretnénk kialakítani otthonunkat, de mégis a modern kor hívásainak megfelelően, akkor csak néhány egyszerű lépést kell betartanunk.

oromhozoszinek 720


Dr. Somogyi Patrícia lakberendező egy 1906-ban épült budai bérházban vásárolt meg egy nagy lakást, amelynek belső architektúrája igényes kialakítású, követve a századaleji jelleget. Szépek a nyílászárók, a téralkotás, az ablakfelosztások, és a nagy belmagasság is e korszak jellegzetessége. Az ingatlan egyik részét saját oktatóközpontjának alakította ki, a másikat pedig eladásra szánta. Patrícia a tőle megszokott, modern stílusban, sok színnel és esztétikus darabokkal rendezte be a lakást, hogy a vásároló szinte azonnal magáénak érezze. – A világos színek szinte mindenkit megszólítanak – mondja a tervező –, ezért azt tanácsolom, hogy ne fessük a falakat sötétre, ha szeretnénk megválni tőle, de akkor sem, ha magunk élünk benne, hiszen könnyen nyomasztóvá válik. A sötét színek inkább egy kanapén vagy a kiegészítőkön jelenjenek meg. A nappali a lakás fókuszpontja, üde, világos, kedves hangulatú, a nagy belmagasságból azonban lecsíptek egy kicsit az álmennyezet segítségével. Egy ilyen nagyméretű szobában egyetlen egy csillárral félhomály lenne, ám az álmennyezeten körbefutó ledvilágítás segítségével egyenletes fényviszonyok érhetők el. A nappaliban a körmotívum visszatérő elem: ezt követi a parkettán elhelyezett szőnyeg, az üveglapos rézszínű dohányzóasztal és a legtöbb kiegészítő. Nagyon szépek a lakástextílek, a bútorszövetek, minden magas minőségű, stílusazonos. A kandalló a fogantyúkkal, a kecskelábú fotelek a behúzott gombokkal egyszerre elegánsak, régiesek, a tisztíthatóságot, kényelmet tekintve pedig ultramodern darabok.

Manapság gyakori, hogy a konyha, az étkező és a belépőtér egy helyiségben van. A modern, fehér, könnyen kezelhető konyhabútor szinte megbújik a térben. A dombornyomott csempe igazán jó választás, kicsit felrázza a hangulatot. Jóval hangsúlyosabb az étkezőrész, ahol a körlapos asztal a fogantyús, vaníliaszínű székekkel nagyon szép látványt nyújt. Helyszűkében mindig használjuk kreativitásunkat: erre az esetre ügyes megoldás egy mindent elrejtő tükrösszekrény, ami akár gardróbnak, akár közművek elrejtésére is remekül szolgál.
A kék és a rózsaszín foltokban tűnik fel a szobákban, hálószobákban, és megjelenik az ezüst is, egy kis glamouros fűszerként. A hálók nagyon hasonlóak, mégis jól megkülönböztethetők egymástól, mindenütt van némi változatosság, egy kis játék. No persze egy olyan lakásban, ahol a klasszikus ízlés mellett a modernizmus a mérvadó, ez ma már alapkövetelmény.

  

Egy lakás tervezésénél a legfontosabb szempont az adottságokból a legtöbbet kihozni, maximálisan figyelembe véve a lakó igényeit. A funkcionalitás és az esztétika finom egyensúlyának megteremtésével olyan harmónia létrehozására a célom, amelyhez sem hozzátenni, sem elvenni nem lehet.

oromhozoszinek portre

Dr. Somogyi Patrícia
lakberendező

Nem szokványos megoldás, hogy a hálóból ajtó nyíljon a belső udvarra, ám a terasz növényeinek köszönhetően a látvány friss és üde. Bár a tiszta, egyszerű felületek a nyugalmat szolgálják, a belógatott csillárok egy picit megbolondítják a teret.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.