Albérlet kerekekkel

Albérlet kerekekkel

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A 60 négyzetméteres lelakott lakás teljes felújítása során gyakorlatilag egy pillér és egy fal maradt a helyén, a szabálytalan alaprajzú helyiségek rendezetté váltak. Albérletről lévén szó, nem szállhattak el a költségek, de a minőségi munka és alapanyag elengedhetetlen volt.

alberletkerekekkel 720


Megbízónk ezúttal egy kedves, visszatérő ügyfelünk volt, maga is építőiparban dolgozó mérnök, akivel egy-egy munka során „versenyezni szoktunk”, kinek az alaprajza valósul meg. Minden megkeresésnél saját tervvel érkezik, majd elétárva ötletteinket, átbeszélve a lehetőségeket, hamar döntést hoz, hiszen kellő rálátása van egy-egy átalakítás költségeire. Elárulom, hogy eddig mi vezetünk az alaprajzversenyben, és nagyon szeretünk vele dolgozni, mert gyors döntéseket hoz, jó az ízlése, és hallgat ránk. Ezúttal egy viszonylag rossz állapotú lakás alaprajzát kellett teljesen áttervezni, korábbi beosztásait átszervezni, a lehetőségekhez mérten padlófűtéssel és dizájnradiátorokkal felújítani gépészetét, és kivétel nélkül minden helyiségben cserélni a burkolatot. A felújítás során gyakorlatilag egy pillér strangokkal, kéményekkel és egy fal maradt a helyén, de ezt is jobban áttörtük, hogy a szabálytalan alaprajzú helyiségek rendezettebbé váljanak. Így került a korábbi önálló konyha helyére plusz szoba, a konyha pedig részévé vált a nappali és étkező terének, tökéletes közösségi teret képezve a lakás napfényesebb oldalán.

Mivel albérletről van szó, nem szállhattunk el a költségekkel, de természetesen a minőségi alapanyagok és munka nagyon fontosak voltak ennél a projektnél is. Megbízónkkal hosszas egyeztetések után választottuk ki és rendeltük meg a különböző alapanyagokat, illetve a vinyl padló sem volt a legolcsóbb, de cserébe kíméletlenül bírja a strapát, így mindenképpen jó befektetésnek bizonyult. A lakásba csak néhány korábbi bútor került be – kanapé, sötétbarna ágy és hálószobai tükör – és egy barna nappali polcrendszer, Utóbbit ügyfelemmel viccesen csak Mr. Wengének neveztünk, ennek színéhez kellett igazodnunk, ez azonban nem okozott problémát. A munka során a teljes folyamatot végigkísértem szinte a legelejétől, miután a végleges alaprajzi verziót kiválasztottuk. Bár a tökéletes alaprajz megálmodása sem egyszerű, a legnehezebb mégis a vállalkozók mozgósítása és egy megfelelő szintű minőség kicsikarása volt. Több év rossz tapasztalata szerint napjainkban műszaki és szakmai felügyelet nélkül sokszor reménytelen küldetés egy-egy lakás teljes körű átalakítása és felújítása.

A lakás bérlői imádják a közösségi teret, ahol nagy főzéseket csapnak, mellettük pedig a falon állandóan szemük előtt van kedvenc biciklijük. Ahogy a bérlő viccesen megfogalmazta, ha a garázs is az emeleti lakásban lenne, akkor az autó is velük aludna, így viszont csak néhány autóalkatrész díszíti kedves bútorukat, Mr. Wengét.

  

A hna design studio csapatában főként belsőépítészként és színszakértőként tevékenykedem. Szívemen viselem az ergonomikus, családra szabott otthonok tervezését, az újrahasznosítást, no és legfőképpen a harmóniát.

alberletkerekekkel portre

Hujber Nagy Aletta
építész, belsőépítész

A bejárati ajtó fölötti rendezetlen műszaki berendezéseket sikerült kis mélységű szekrénykébe rejteni. A radiátor három funkciót is betölt, egyszerre fűtőtest, kabátakasztó és tükör, a mögötte lévő terület pedig strapabíró kavicsburkolatot kapott.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.