Padlóburkolatok

Padlóburkolatok

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A technológiai fejlődés az építőiparra is hatással van, az anyagok fejlesztése hozzájárul a mind sokoldalúbb felhasználhatósághoz. A padlóburkolatok terén is folyamatosak a fejlesztések, mind a lerakási módokat, mind a vízállóságot, UV állóságot, mind pedig a mintázottságot illetően, így számtalan izgalmas végeredmény születhet a felhasználás során. Akiknek pedig a semleges hátteret biztosító uni padló a mindene, szintén jó hírünk van, mert a homogén padlók is minden eddiginél könnyebben kivitelezhetők.

padloburkolatok202004 720
BOCONCEPT

 

Homogén felületek
A loft és a minimál stílusra egyaránt jellemző a fugamentes felület. Az indusztriál, azaz loft lakások ráadásul egyértelműen szívesen mutatják meg az épületszerkezeti anyagokat és felületeket, mint például a betonpadlót. A beton mellett a műgyanta padló vagy ipari padló is hasonló látványt nyújt. Mindkét burkolat erős, időtálló, strapabíró, esztétikus, könnyen takarítható, vegyszerálló, antisztatikus felületű, pormentes, ráadásul a műgyanta padló még vízzáró is.


padloburkolatok202004 1
POLI-FARBE


Minimál fuga
Egységes látványt nyújtó, optikailag zavartalan felületet biztosítanak a minimál fugával lerakott nagyméretű burkolólapok is. Az említett mindhárom felület padlófűtéshez is ideális megoldás, és akár az egész lakást burkolhatjuk velük.

Melegburkolat-variációk
A melegburkolatok, főként a faburkolatok vélhetően soha nem mennek ki a divatból, de idén minden eddiginél népszerűbbek, és sokasodik trendi lerakási módjainak száma is. A hosszanti lerakás mellett továbbra is népszerű a halszálka- és a francia halszálkaminta, de megjelentek az X alakban elhelyezett, a hatszög alakú és a kazettás változatok is. Divatosak továbbá az egyszerű, szőrös deszka hatású és a fehérre vagy színesre mázolt verziók is, a lábazat pedig lehet saját színű, de trendi a fehér, szürke vagy az ajtók színével egyező is.


padloburkolatok202004 2 
BEVLO

Hidegburkolatok
A régebben klasszikusan hidegburkolatú helyiségek padlóját sok esetben ma már melegburkolat fedi, így már a fürdőszobákba, előszobákba, konyhákba is melegburkolat kerül, köszönhetően az új fejlesztésű anyagok vízzáró tulajdonságainak. Ennek ellenére a hidegburkolatok – főleg a természetes kövek és a természetes hatású mesterséges hidegburkolatok – egyes stílusokhoz, főként a vidékies, rusztikus irányzatokhoz még mindig sokkal jobban passzíthatók, mint a melegburkolatok. A márvány, a kő, a tégla továbbra is trendi, és a változatos lerakási módok miatt ugyanúgy megunhatatlan.

 

padloburkolatok202004 3 
HEPHAISTOS

Mintás padlók
A mintás padlók tervezése kellő körültekintést igényel, mert sokkal hamarabb megunjuk őket, mint a homogénebb felületeket. Amennyiben viszont a mintásság ellenére izgalmas, de mégsem irritáló felület keletkezett, karakteres enteriőrök születhetnek, ráadásul más mintákkal összeeresztve abszolút merész, bátor lesz otthonunk.

padloburkolatok202004 4 
HOMES & GARDENS

Házilag mintázva
A lakás színeit a padló felületére csempészve tökéletesen egyedi helyiségeket varázsolhatunk lakásunkba. Az interneten már számos cikk található arról, hogyan és miként készíthetünk házilag festett padlót tartós felületkezeléssel. Lehetőségeinknek csak a fantáziánk szab határt!

padloburkolatok202004 5
NEOLITH

padloburkolatok202004 7 ARCLINEA

TOP 5 TREND

padloburkolatok202004 8

  • A MELEGBURKOLAT hidegburkolattal kombinálva komoly szakmai kihívást jelent, ám amennyiben igényes, precíz találkozásukat sikerül ügyesen megtervezni és gondosan kivitelezni, a végeredmény is pazar látvány lesz.
  • A HIDEGBURKOLATOK közül a fehér csempeburkolat fekete négyzetekkel a sarkán újra reneszánszát éli, és a terazzo is hódító útjára indult, a melegburkolatok közül pedig a vinyl burkolatot látni mind több lakás padlóján.
  • LÁBAZATNAK KLASSZIKUS VAGY MINIMALISTA, de főként magas lábazatot érdemes tenni, amennyiben pedig falpanelben gondolkodunk, úgy egy csapásra a fal védelme is megoldódik. Pillanatnyilag igen divatos a lábazat nélküli padlóburkolás, ám komoly szakmai kihívást jelent a lerakása.
  • A HOMOGÉN PADLÓK javítása nem könnyű, de ha a hibás, sérült felület kiegészítése szándékosan elütő, esetleges, abban az esetben jobb vizuális eredményt érünk el, mintha az eredeti állapotot próbálnánk meg visszaállítani.
  • A MÁRVÁNYMINTA elboríthatja a padlót, a bútorokat, az elszívót, de még a falakat is. Ügyes tervezéssel „mértéktelenül” alkalmazva is elegáns, kortárs összhatást teremt.

 

 

 
 
 
 
 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.