Nyerjünk négyzetmétereket!

Nyerjünk négyzetmétereket!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Kis lakások esetében különösen nagy szükség van minden apró terület vagy felület kihasználására, de ha nehezen válunk meg tárgyainktól, a nagyobb otthonokban is jól jön a segítség. Gyakran érezzük úgy, hogy mindent elborítanak a tárgyak, gyakorlatilag már takarítani sem tudunk tőlük, így egyre nagyobbnak és nagyobbnak tűnik a rendetlenség. Az ördögi kör megszakítható, ha ügyesen bánunk a négyzetméterekkel, és ellesünk pár praktikát a következő oldalakról.

nyerjunknegyzetmetereket 720

 

A tér praktikus kihasználása
A ferde tetők alatt néha nem könnyű minden funkciót és tárgyat elhelyezni, de mint a mellékelt ábrák is mutatják, minden megoldható, ha a fő funkciók a szabványokban is előírt 190 centiméteres belmagasságot biztosító sávban helyezkednek el, és ha van egy klassz létránk. Minden ezen kívül eső rész már szinte ajándék, egy izgalmas tér, amely teret adhat különleges burkolatoknak, felületeknek, bútoroknak és tárgyaknak.


nyerjunknegyzetmetereket 1
LIZ STRONG

 

Átépítés nélkül
A funkciók száma egy-egy lakásban néha menet közben szaporodik meg, de nem feltétlenül kell egyből átépítésben gondolkodnunk. Főként, ha a rendelkezésre álló hely nem is engedi meg, és nincs szükség különösebb hangszigetelésre. Ilyenkor vizuális térelválasztónak használhatunk dobogót, hálót, perforált lemezt, függönyt, paravánt vagy bútort.

nyerjunknegyzetmetereket 2 
KHUON STUDIO

 

Mikrólakások
Sokak számára meglepő lehet, de 20-30 négyzetméteren is lehet teljes értékű, összkomfortos lakást létrehozni. Bizony, minden szükséges funkció befér egy mikrólakásba, úgymint nappali, étkező, konyha, fürdőszoba, hálószoba, és akár még egy dolgozó- vagy hobbisarok is. Természetesen ehhez az szükségeltetik, hogy első legyen a funkcionalitás, és hogy utóbb kellő fegyelemmel gyűjtögessük a tárgyakat.

nyerjunknegyzetmetereket 3
POSITION COLLECTIVE


Apró életterek
Amennyiben az alapterületünk kicsi, de a belmagasságunk nagy, egy erős színkontraszttal elválaszthatjuk a közösségi teret a privát szférától. Akár különböző stílusban különböző világokat is létrehozhatunk ugyanazon otthonban.

nyerjunknegyzetmetereket 4
NILS HOLGER MOORMANN

A fény útjában
Nagyobbacska lakások folyosói, lépcsőházai tipikusan azok a területek, amelyeket kizárólag közlekedésre szoktunk használni, de mint a mellékelt fotók mutatják, nagyszerű pihenő-, játszóhelyeket lehet ezekben is kialakítani. Ha az alapterület éppen csak pár négyzetméterrel marad el a kívánttól, ilyenkor érdemes egy apró bővítéshez folyamodni, és máris készen van például a napsütötte étkező.

nyerjunknegyzetmetereket 5
NATOMA ARCHITECTS

Praktikus bútorok
Falra csukható ágy, dupla ajtó mögé, falfülkébe rejtett mosókonyha, szekrénybe zárt hobbiszoba, tíz centiméter mély konyhapolc és három emeletű ágy? Mind-mind praktikus, tértágító megoldások, amelyek a kényelmünket szolgálják, és maximálisan kihasználják a rendelkezésre álló teret.

nyerjunknegyzetmetereket 6

COUNTRYLIVING.COM

 

TOP 5 TREND

nyerjunknegyzetmetereket 7

  • KISMÉRETŰ ÉTKEZŐKBEN, ahol gondot okoz a székek húzogatása és a fal védelme, tökéletes megoldás az ülőpad.
  • AMENNYIBEN NINCS KÜLÖN TÁROLÓNK vagy lépcső alatti pakolónk, abban az esetben a biciklit dekoratívan, falon vagy szekrényben, akár megvilágítva is tudjuk tárolni, így kovácsolva a hátrányból előnyt.
  • A LÉPCSŐ NEMCSAK KÖZLEKEDÉSI CÉLOKAT szolgálhat, hanem remek pakolási lehetőséget is biztosíthat ügyes tervezés esetén.
  • HA A NYÍLÁSZÁRÓK ÉS A BELMAGASSÁG megengedik, frissíthetjük a burkolatot akár egyetlen nap alatt a meglévő burkolatra történő ráburkolással. Dobogó létrehozásával a különböző csöveket is elrejthetjük, így rombolás és bontás nélkül élvezhetjük „új” otthonunkat.
  • A TELJES FALAT VAGY FALSZAKASZOKAT beborító tükröknél semmi sem tágítja jobban a teret, és növeli a térérzetet, de a magasfényű frontok vagy a fémes felületek szintén hozzájárulnak a fény szórásához, ezáltal a tér tágításához.

 

 

 
 
 
 
 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.