Lovak a tévéstúdióban

Lovak a tévéstúdióban

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A1 vagyok. Jó kis UFO név, nem igaz - Tudom, először kicsit furcsa, én is nehezen szoktam meg. Aztán elkezdtek németesen Einci-nak becézni. Ez már méltó egy hat éves hannoveri ménhez. Pláne egy olyanhoz, aki rengeteg díjugrató versenyt nyer. Nem dicsekvésből mondom, de igen sok kitüntetést szereztem gazdámnak, Sasvári Sándornak. Nem nagy dolog. Csak ügyesség, és jó fizikum kell hozzá. Ráadásul jutalom is jár érte. Egy kis répa, vagy simogatás mindig jól jön. Sajnos több abrakot nem kapok. Állítólag megfeküdné a gyomromat.

 

 

A gazdám egyébként hol velem, hol a barátommal jár versenyre. A barátom egy tíz éves bajor sportló. A korkülönbség ellenére jól megvagyunk. Nem irigyeljük egymás sikereit. Persze az lenne a legnagyobb szám, ha felléphetnénk végre Sasi lovas színházában. Sajnos nem volt elég szponzor, így egyelőre csak reménykedhetünk. Szerencsére a gazdám igen sok fellépésre elviszi valamelyik lovát. Még a Duna Televízióban is énekelt lóháton.. Leginkább a Láthatatlan emberből készült lovas rock opera fő dalával járjuk a különböző rendezvényeket, televíziókat, hiszen egyszer nekünk, patásoknak is meg kell hódítanunk a világot jelentő deszkákat. Zakar István és Miklós Tibor egyébként is úgy írta meg a darabot, hogy az előadás több mint hetven százalékában színen lehessünk. Persze csak olyan művészeket engedünk a hátunkra, akik kitűnően lovagolnak. Sasi szerint egy kocalovas egy év intenzív gyakorlás után akár már lovas-színházi főszerepet is kaphat. Ehhez persze jól kell játszania és énekelnie is. Gazdám egyébként negyvenkét éve lovagol. A Mester utcában nőtt fel. Már egész pici korában különös érdeklődéssel figyelt fel arra, ha elhaladt egy lovas kocsi az ablak alatt. Folyton a pacikhoz akart futni. Szülei négy éves korában ráültették egy lóra azóta nem tud szabadulni tőlünk. Ebben nagyon hasonlít a nővéreire . Sasi majdnem mindennap a hátunkra pattan. Ha a munkája nem engedi, akkor kihagy egy-két napot, de ilyenkor szinte elvonási tünetei vannak. Azt hiszem igen nagy próbát kellett kiállnia, amikor évekkel ezelőtt Duisburgban megkapta a Nyomorultak című musical főszerepét. Megtiltották neki, hogy lóra üljön, ugyanis féltek, hogy balesetet szenved, és nem tud játszani. Sasinak persze ekkor is a lovak közelében kellett lennie. Miközben a felesége lovagolt, Sasi a földről irányította az edzést.. Ez éppen olyan, mintha elém tennének egy rakás zabot, és csak szagolgathatnám. Miután a Nyomorultak első szériája lement, gazdám kikövetelte, hogy az újabb szerződés szerint lóra ülhessen. Csak egy feltétellel mentek bele ebbe a kompromisszumba. Ha balesetet szenved, le kell tagadnia, hogy a sérülés lovaglás következménye volt. Sasinak több sem kellett. Két pacit azonnal kifuvaroztatott magához Németországba.

 

Sasi azokra a társaimra is jó szívvel emlékezik vissza, akikbe sok pénzt ölt bele, aztán éveken keresztül mégsem hoztak neki sikert. Gazdám ugyanis nagyon sokáig képes megbízni bennünk. És persze sokat kényeztet minket. Igyekszik minden nap többször fényesíteni a szőrünket, gondoskodni rólunk. Van egy pótmamánk. Annamari öt éve dolgozik Sasinál, úgyhogy akkor is jó dolgunk van, ha a gazdánk éppen nem ér rá.
Sasi két kislányával is igyekszik megszerettetni a természetet, és persze minket. Bár, mint felelős szülő, minden pillanatban félti őket. Egyelőre nem szívesen gondol bele, hogy a két kislány esetleg díjugrató versenyeken indul majd. Pedig mi nagyon vigyáznánk rájuk. Gazdám most az Operaház fantomjában játszik. Szívesen megnézném őt ebben a szerepben. Sajnos a Madách Színház előadásait egyelőre még nem látogathatják lovak. Talán Sasi egyszer ezt is megoldja.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.