Régi keretben új dizájn

Régi keretben új dizájn

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy 1920-as évekbeli boltíves, téglaépítésű portland-i házat alakította át egyedi, mai otthonná a kétgyermekes család számára Jessica Helgerson, talán az egyik legeredetibb amerikai belsőépítész. Keze nyomán a modernizált helyiségekben mégis a régi világ sármja köszön vissza.

regikeretbenujdizajn 720


A mikor egy háznak jók az alapjai, a lakberendező tudja, hogy azon hiba lenne változtatni. Ezért amikor Jessica Helgerson, a JHID vezetője először látta az 1920-as években épült mediterrán stílusú, fehér téglából épült házat Portlandban, izgatottan állt neki a belsőépítészeti megtervezésnek, nagyobb átalakítások nélkül, a meglévő falakon belül mozogva. „Nem sok ehhez hasonló masszív falú, boltíves házat találni errefelé, ezért ez a munka egy kicsit olyan volt, mintha a szülővárosomba, Santa Barbarára tértem volna haza, ahol sok ehhez fogható épület található. Imádom a mediterrán stílust!” – mondja lelkesen Helgerson, aki nem titok, egyike magazinunk kedvenc külföldi belsőépítészeinek. De mitől is különleges ő? Egyrészt, mert valamennyi munkája, mint ahogy a most bemutatott is, az újdonság erejével hat ránk. Ámulatba ejtő vintage bútorokkal dekorálja újra és frissíti fel kliensei otthonát.

A mediterrán stílusú épület felújítása előtt a konyha és étkező eredetileg külön állt. A régi konyha diszfunkcionális volt, minden praktikumot nélkülözött, egy óriási helyet elfoglaló konyhaszigettel, a sütőhöz sem igen lehetett hozzáférni. A tulajdonosok szerették volna kinyitni a konyhát és felfrissíteni a bútorzatát úgy, hogy az a ház építészeti stílusával összhangban maradjon. „Egyedül sohasem lettünk volna képesek összerakni ezt az enteriőrt – vallja a tulajdonos, Tim –, de a lakberendező segített bennünket, hogy a tárgyak a helyükre kerüljenek anélkül, hogy zsúfoltság keletkezne. Helgerson kinyitotta a konyha és étkező közötti falat, jelentősen megnövelve a teret. A konyhaszigetet lebontotta, a régi acél munkalapot földszínű diófára cserélte. Egy beépített ablakpárkány két piros székkel lehetőséget biztosít arra, hogy a házaspár két gyermekéve a hétköznapokon továbbra is a konyhában étkezhessen. Szintén eltűnt az étkezőbe vezető keskeny folyosó, egy boltívvel kiváltva. Ide új ciklámen és piros színű kárpittal bevont étkezőszékek kerültek, kortárs/retrós stílusuk ellenére jól illenek az enteriőrbe. „Amikor először mentem oda, a falak mustársárgák és fehérek voltak – emlékszik vissza a dizájner –, de sikerült meggyőzni a megbízókat, hogy a krémszín felmelegíti majd a teret. Később elégedetten igazolták vissza, hogy ez a falszín jellemzően olyan eleme a háznak, amit a vendégek gyakran dicsérnek.” A dohányzóasztalon kívül a nappali másik meghökkentő bútora az Ebay-en talált nagyméretű, templomi padból átalakított és marokkói szőnyeggel borított kanapé.

Helgerson munkáit azért is szeretjük, mert minden projektjében jelen van a természet szeretete. Erre csak egyetlen példa, hogy a lakók, Tim és Sonia Berger mindig is fát szerettek volna látni nappalijuk falán. Álmukat valóra váltva a lakberendező egy szoborszerű, absztrakt fát tervezett, majd újrahasznosított falécből el is készítette. A minimál dekor mellett jól érvényesülnek a gyönyörű fagerendák is.

  

A Jessica Helgerson Interior Design tulajdonosának tervezőként és magánemberként is fontos a fenntartható és zöld építés. Modern stílusú dizájn enteriőrjeiben visszaköszön a környezettudatossága, megfűszereve egy kevés játékossággal.

regikeretbenujdizajn potre

Jessica Helgerson
www.jhinteriordesign.com

A sötét fa padló visszahívja a sötét mennyezeti gerendákat, a nappali függönye antik szövésű. Újrakárpitozott székek, franciaországi csillár, antik szőnyegek, eredeti, saját tervezésű dohányzóasztal díszítik a helyiséget. Ez utóbbi, a ház téglaszerkezetére utalva diófa „téglákból” áll. Minden részletében gyönyörű!

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Az új budapesti Duna-híd

Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Eredményt hirdettek az új budapesti Duna-híd megtervezésére kiírt nemzetközi pályázaton, az első díjat az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda közös terve kapta. A zsűri értékelése szerint a kétszer három forgalmi sávos, villamosközlekedésre is alkalmas, kétpilonos, ferdekábeles híd terve statikailag a legátgondoltabb, esztétikailag kedvező kialakítású, elegáns, karcsú, harmonikus, és városképileg a legkedvezőbb. Komoly elismerés Budapestnek, hogy a tervpályázatra a tapasztalt magyar irodák mellett a világ vezető tervezői közül is többen jelentkeztek – mondta az eredményhirdetésen Tarlós István, Budapest főpolgármestere. Hozzátette: a budapesti hidakon egy nap alatt több mint 600 ezer jármű és többszázezer ember kel át, a belvárosi szakasztól eltérően a város déli szakaszán nincs elég átkelési pont. Csepel és Budapest egyesülése óta – azaz immár közel 70 éve – nincs a városhatáron belül közvetlen összeköttetés a budai kerületek és a XXI. kerület között – mutatott rá. Csepel mint Budapest egyik aranytartaléka fejlődésének feltétele a Budával és a szomszédos kerületekkel való gyors és közvetlen összeköttetés megteremtése – jelentette ki. Az új híd közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, Ferencváros, valamint Kispest és Kőbánya között. Fontosnak nevezte, hogy az új híd megfelelő kapacitású, ahhoz szervesen kapcsolódó közúti hálózathoz csatlakozzon. Tarlós István elmondta, hogy a várható forgalmi változásokról készült hatástanulmány adatai szerint az új híd megépülésével naponta több mint 30 ezer gépjárművel csökkenhet a belvárosi hidak, valamint napi csaknem 8 ezer autóval az Üllői út forgalma. Egy új, déli körgyűrű alakul ki, a kötöttpályás közlekedéssel együtt kétszer három sávos új közlekedési korridor jön létre Buda és Pest között – tette hozzá. A bírálóbizottság döntésénél főbb értékelési szempont volt a hasznosság és az esztétika mellett az innováció, a szerkezeti hatékonyság, a karbantarthatóság és nem utolsósorban a költségek optimalizálása. Tarlós István hangsúlyozta, hogy az új Duna-híd meghatározó eleme lesz a városképnek, a gyakorlati hasznon túl művészi értékével is jelképezni fogja a XXI. századi Budapestet. Fürjes Balázs, a kiemelt budapesti beruházásokért felelős kormánybiztos az eredményhirdetésen úgy fogalmazott: Budapest csak akkor tud egy város lenni, akkor tud működni, ha hidak ívelik át a folyót, Duna nélkül, hidak nélkül nincs Budapest. Kitért rá, hogy átlagosan 20-25 évente épül – felváltva északon és délen – új dunai átkelő Budapesten, legutóbb 1995-ben a Rákóczi, 2008-ban pedig a Megyeri híd. Kitért rá, hogy a nemzetközi pályázatra 17 hídtervező építész- és mérnöki irodát hívtak meg, a pályázat nagy sikerrel zárult. Az első helyezett tervezővel szerződést kötnek, ezután indul a teljes és részletes tervezési munka, majd az engedélyek beszerzése, ami várhatóan 2-3 évet fog igénybe venni. Fotó: Az UNStudio és a Buro Happold Engineering tervezőiroda első díjat nyert pályaműve - az új híd látványterve budapest.hu  

Formabontó mesterterv Makaóban

A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A Zaha Hadid Architects Morpheus nemrég átadott szállodája Makao városának megvalósult álmai közé tartozik. A Morpheus szálló esetében hiába keresünk hagyományos értelembe vett vázszerkezetet, határoló falazatot, de találunk helyette szabadon áramló teret, „kitinvázat”, optimális elrendezést, és szobrászati formavilágot. A 40 emeletes épület két magból áll, amelyek a pódiumon keresztül kapcsolódnak egymáshoz, majd elkülönülve s felfelé haladva, a tetőtéri szinten újra összekapcsolódva eggyé olvadnak. A magasba törekvő projekt ablakai a hagyományos kínai jade-faragási technikákra emlékeztetnek. Az üveg és az északi és a déli homlokzatokat összekötő három lyuk az épületen belül egyedi tereket hoz létre. A saroklakosztályok mind a belső átriumra, mind a városra nyíló kilátással rendelkeznek. A szállodában összesen 770 vendégszoba, s lakosztály találhat. A nagyteljesítményű üvegezés kirekeszti a napenergia jó részét, és a speciális kitinváz a jade-faragás-szerinti technológiát követve a megdermedést követően kellő árnyékolást biztosít. Ahelyett, hogy hűvös lenne azonban az egész átriumban, csak egyes zónáknál használnak lokalizált légkondícionálást, mint például a társalgókban és az éttermekben. {igallery id=4799|cid=961|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Fotókon a Ludovika Campus

Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. Négy kategóriában, mintegy 700 pályamű született a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja fotópályázatán, amelyen a résztvevőknek a Ludovika Campus épületeit, az Orczy-kertet és az egyetemi életet kellett bemutatni. A legjobb pályázatokat ünnepélyes keretek között díjazta a zsűri, az NKE új oktatási épületében rendezett eseményen, amelyen magazinunk két fotósa is előkelő helyen végzett, Palkó György és Holló Hunor nyerte az Építészeti fotók kategóriáját. A Nemzeti Közszolgálati Egyetem megújuló Ludovika Campusát idén márciusban vehették birtokba az egyetemi polgárok. A városfejlesztés részeként újjászületett és 10 hektárral nagyobb lett Belső-Pest legnagyobb közparkja, a korábban nagyon rossz állapotban lévő Orczy-park is. Egy olyan, a lakosság által díjmentesen használható közpark jött létre, ahol a többi között sportpályák, játszótér, valamint egy pihenésre is szolgáló nagy zöldterület várja a lakosokat. A fotópályázatra négy kategóriában lehetett nevezni: épületfotókat, sorozatokat, valamint a hely szellemét és az egyetemi életet megörökítő alkotásokat lehetett beküldeni. A bíráló bizottság tagjai között volt a többi között Fürjes Balázs, Budapestért és a fővárosi agglomerációért felelős államtitkár, Prof. Dr. Patyi András, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora és Skardelli György építész is. Nyertes pályaművek: www.ludovikafotopalyazat.hu