Egy város, ezer élmény

Egy város, ezer élmény

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Aki mostanában nem járt Győrben, el sem tudja képzelni, hogy az egykori iparváros ekkora változáson ment keresztül az elmúlt években. A megyeszékhely a folyók, az emberek, a kultúra és a sportszeretet találkozási pontja. A városvezetés elkötelezett munkájának köszönhetően rohamléptékben épül és szépül. Állandó attrakciói mellett számtalan izgalmas program ígér ezerféle élményt. Íme, egy kis ízelítő, 10 kihagyhatatlan látnivaló!

egyvarosezerelmeny 720


1. A barokk belváros legendái
A filmvászonra illő barokk belváros megismeréséhez érdemes idegenvezetést kérni, így rengeteg érdekességgel és legendával gazdagodhatunk. Megszervezésében segít a sétálóutca (Baross Gábor út) közepén tálalható, a Tourinformnak is otthont adó turisztikai Látogatóközpont.

2. A lőcsei fehér asszony
A Széchenyi tér a helyiek es a turisták kedvenc találkozóhelye, Közép-Európa egyik legszebb barokk főtere. A közelben, a Rákóczi Ferenc utcai régi városháza börtönében raboskodott Jókai Mór ismert regényhősnője, a „lőcsei fehér asszony”, Korponainé Géczy Julianna. 1715. szeptember 25-én a piactéren (ma Széchenyi tér) a tömeg szeme láttára fejezték le.

3. Tutajozás, sétahajózás a város folyóin
Győr a Rába, a Rábca, a Mosoni-Duna és a Marcal találkozásánál fekszik, a négy folyó szelíden körbeöleli a belvárost, kellemes sétákra csábítva partjukon. Sétahajózás, tutajozás közben a város látképében gyönyörködhetünk.

4. Kultúra minden mennyiségben
A Győri Balett fogalom, de kellemes esti program lehet egy jó színházi előadás vagy a Győri Filharmonikus Zenekar koncertje is, amit egy pompás vacsora követ valamelyik étteremben. A győri fesztiválforgatagban mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelőt: a Tavaszi Fesztivált, a Bornapokat vagy a Győrkőcfesztivált.

5. Nem csak autómániásoknak
Az Audi cég egyik legnagyobb győri gyára több mint 10 ezer embernek ad munkát. Az Audi Látogatóközpont által szervezett gyárlátogatáson az érdeklődők bepillanthatnak az autógyártás kulisszatitkaiba, végignézhetik, hogy miként válik menetkész autóvá egy csupasz karosszéria.

6. Romantikus séta a Káptalandombon
Egy kiadós séta a Káptalandombon, a Püspökvár kilátótornyából látható panoráma spirituális élményekkel tölti fel a látogatót. Itt áll a város legrégebbi épülete, a székesegyház, amely II. János Pál pápa 1996-os látogatása után bazilika rangra emelkedett. Olyan ereklyéket őriznek ezen a helyen, mint Szent László hermája és a Könnyező Szűzanya oltárkép.

7. Fehér bengáli tigrisek az állatkertben
A győriek nagyon büszkék az állatkertjükre is, ahol fehér bengáli tigrisekkel is találkozhatnak az érdeklődők. Látogassuk meg őket minél hamarabb!

8. Tudományos játszóház
A Mobilis Interaktív Kiállítási Központban garantált a többórás remek kikapcsolódás. 74 interaktív játék, látványos és szórakoztató kísérleti bemutatók, rendhagyó természettudományos órák várják a látogatókat 0-tól 100 éves korig.

9. Egy fröccs Jedlik Ányos emlékére
Igyunk egy jó fröccsöt valamelyik teraszon! Nemcsak azért, mert felüdít, hanem mert a győri bencés szerzetes, tanár és fizikus, Jedlik Ányos találta fel a szódavizet, amellyel – mindenki megdöbbenésére – a bort hígította egy legendás fóti szüreten. Tiszteletére Győrben évente Fröccsfesztivált rendeznek.

10. Kérdés számunkra, hová menjünk kikapcsolódni?
Naná, hogy a 2014 novemberében átadott Audi Aréna Győrbe! Váltsunk jegyet akár a győri kézilabdás lányok egyik fergeteges hangulatú mérkőzésére, akár valamelyik páratlan élményt nyújtó koncertre, a remek szórakozás mindenképpen garantált!

További információ: Látogatóközpont/Tourinform Győr, Tel.: 96/311 771, e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.