Két számjegyű árbevétel-növekedéssel zárta a tavalyi évet a Hörmann, az ideire pedig hét százalékot várnak. A vállalat számos új terméket vezet be a piacon, és a jelenlegi adatokból úgy látják, hogy a lakásépítési és felújítási támogatások új lendületet adnak az építőiparnak.
A Hörmann Hungária Kft. 10,6 milliárd forintos bevételt ért el 2020-ban, ami 11 százalékos növekedés az előző évekhez képest. A bevételnövekedéshez nagymértékben hozzájárult az, hogy a koronavírus miatt bevezetett lezárások miatt az emberek otthonról dolgoztak, és megnőtt a lakásfelújítási kedv.
„Azt látjuk, hogy tavaly az építőipar volumene a 2018-as átlagát érte el. 2018-2019-ben már elkezdődött egy lassulás a lakáspiacon, kevesebb projekt indult el, de várhatóan a jelenlegi támogatási rendszer és az új lakásépítés áfájának 5 százalékra csökkentése pozitívan hat a piacra. Az alapanyagárak emelkedése miatt az idei évben 5-6 százalékos áremelést tervezünk.” – mondta el Szujó László, a Hörmann Hungária Kft. Cégvezetője.
Forrás: KSH
A COVID-19 járvány nem okozott gyártási problémát a Hörmannál, a határlezárások kicsit kitolták a szállítási határidőket, de ezek kezelhetőek, így zavartalan a szállítás és a termékek beépítése is. A Hörmann a vírus alatt is tovább folytatja a gyárainak fejlesztését, így 2021-re sikerült elérni, hogy az összes gyár zöldenergiával működik. Emellett klímavédelmi projekteket támogat a vállalat: Uruguayban erdőtelepítést, Indiában pedig két szélerőműpark létrehozását.
Az építőipari trendeknek megfelelően a vállalat a magyar piacon új termékeket vezet be, ami új felületeket és színeket jelent elsősorban. Garázskapuk tekintetében nagy újdonság, hogy egyedi garázskapu-festéssel is megrendelhetik az ügyfelek a kapuikat. A Hörmann kínálatában megjelentek a pala, illetve a gyémánt hatású felületek, amelyek nagyon népszerűek a piacon. Garázskapu tekintetében egy újfajta graffiti álló felület is elérhető a kínálatban, így, ha valaki ezt a megoldást választja, nagyon könnyen el tudja tüntetni a nem kívánt alkotásokat a kapuról egy hagyományos tisztítószer segítségével.
A bejárati ajtóknál új motívumok és beépített üvegezés jelenti az újdonságot, valamint az új színek közül a szürke különböző árnyalatai, elsősorban a porszürke. Az alumíniumajtók esetében megjelentek a klasszikus motívumok, valamint a réz, fekete és fehér belső kilincsek, a fa beltéri ajtók kínálatában pedig a különböző díszcsíkozások, valamint az üvegajtók széles választékából válogathatnak az érdeklődők.
A Hörman tavalyi évben hozta létre virtuális bemutatótermét azért, hogy a vírus miatt bevezetett korlátozások ellenére is meg tudják nézni az ügyfelek a legújabb termékeket és a teljes portfóliót. A vállalatnál továbbra is bíznak az építőipari trendek kedvező alakulásában, ezért erre az évre is hét százalékos árbevétel növekedéssel számolnak.
Hozzászólások