Életöröm francia módra

Életöröm francia módra

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Öröm, szépség és egyedi hang jelenik meg Hannus Tamás belsőépítész és enteriőrtervező legújabb munkájában. A párizsi atmoszféra finom légkört teremt a világos, jó elhelyezkedésű Váci utcai lakásban. A tervező számára, mint mondja, élmény volt megtervezni minden egyes részletet.

eletoromfranciamodra 720


Párizs nemcsak a divat hazája, belsőépítészete, lakberendezése is stílust teremtett. Hannus Tamást és csapatát, a Reklektik belsőépítészeti iroda szakembereit azzal a kéréssel kereste fel a fiatal, lendületes életet élő értelmiségi pár, hogy Váci utcai lakásuk átfogalmazásakor jelenjen meg a francia főváros életérzése, amely nemes és visszafogott, ötvözi a hagyományokat és előirányozza az aktuális trendeket. A kérés megvalósításához át kellett szabni a belső tereket, ezt követhette csak az enteriőrtervezés. A 75 nm-es teret két kis lakás újbóli összenyitásából nyerték, így egy világos, elegáns, kellemesen mai modern felhang született, és az egykori főbejárat visszanyerte eredeti helyét. A lakás átlátható és átjárható, logikusan kialakított füzérét a nagy beépített szekrénnyel ellátott előszoba nyitja, innen az egy légterű konyha-étkező- nappaliba, a két fürdőbe és két hálószobába juthatunk. A tér egésze természetes, nincs benne semmiféle póz vagy kimódoltság. Ezt részben azzal érték el, hogy igyekeztek minél kevesebb ajtót tervezni, kerülendő a tagoltságot, hogy a lakás szabadságot, nyíltságot sugalljon. A nagy lépték, a bútorok arányai, a neutrális, ám kontrasztos színek, a hideg és meleg hatású anyagok, az antik és a high-tech ötvözete az eleganciát hangsúlyozzák mindenütt, és központi szervező elemként funkcionálnak.

A középpont egyértelműen a nappali, ahol izgalmas megoldás a klasszikus formavilágú csillár és a modern bútorok párbeszéde. A szép vonalvezetésű kanapé és fotel ölelésébe egy futurisztikus aranyszínű asztalka került, de a tervező gyorsan ellensúlyozta is a modernitást a klasszikus portréval, és a kicsit semleges színű állatbőr szőnyeggel. Egyfelől önálló életet él a térben a márványlappal és diószínű munkapulttal ellátott konyha, másfelől tökéletes egységet alkot a nappali látványával és hangulatával. A klasszikus stílusú étkezőasztalt sokáig keresgélték a tulajdonosok, mely a karcsú gyertyatartókkal és a kényelmes fekete szövetű székekkel egy várkastély étkezőasztalára emlékeztet, természetesen a lakás méretéhez és léptékéhez igazodva. A textilek, tapéták igazi színfoltjai az otthonnak. A vendégszoba színes és modern, a megrendelő örökségéből származó antik szekrény miatt az összkép mégis inkább klasszikussá vált. Az otthon szépségére a fürdőszobák teszik fel a pontot. Az esztétikum padlótól a mennyezetig megjelenik, legyen szó egy kanapéról, egy csilláról vagy akár az egész otthonunkról. A konklúzió egyértelmű: a szépség gyönyörködtet, s életörömmel tölti fel a szemlélőt.

  

Az iroda neve, Reklektik, az eklektika stílusra utal. Szeretjük a nagypolgári, a loft és skandináv vonalakat, mégis arra törekszünk, hogy mindezen stílusok ízléses módon keveredve jelenjenek meg.

eletoromfranciamodra portre

Hannus Tamás
belsőépítész

A tulajdonosok hálószobája kellemes és marasztaló. A Hannus Tamás tervezte egyedi tapétán mint kép a képben jelenik meg az impozáns tükör. A gyönyörű üvegcsillár éterivé varázsolja a teret.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.