Nagypolgári mindennapok kicsiben

Nagypolgári mindennapok kicsiben

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Bár a legtöbben jól gondolják, hogy a felújítás sok kihívással jár, mégis lehetőséget ad arra, hogy otthonunkat saját karakterünkre formáljuk. Ebben a nagy belmagasságú, 55 négyzetméteres lakásban a terek közötti összhang, a textúrák finom egyensúlya nagypolgári életérzés illúzióját kelti.

nagypolgarimindennapok 720


Megbízóim, egy kedves fiatal pár a főváros VI. kerületben, egy jövőben kialakításra kerülő hatalmas park szomszédságában vásároltak nagypolgári lakást. Bár az ingatlan alapterülete mindössze 55 négyzetméter, a belmagasság és az ablakok mérete jelentősen növelik a térérzetet. A jó hangulatú közös munka során néhány irányadó szempontot kellett figyelembe vennünk: ügyfeleim vágya volt a fehér-szürke-króm színhasználat, amellyel könnyű volt azonosulnom, további fontos szempont volt a térszervezés kialakításánál a minél több tárolóhely, mert abból soha nem elég. A lakásban nemcsak a terek méretét, de a funkcióját is megváltoztattuk, amelynek eredményeképpen a régi konyha területén hálóhelyiséget és fürdőszobát alakítottunk ki, a konyha és étkező pedig a nappaliban kapott helyet. Az eredeti alaprajz nem adott lehetőséget a hálószobában tárolószekrényekre, ezért ezt a funkciót az előszobába helyeztük át, arra törekedve, hogy az összkép a hálóhoz tartozó gardróbhelyiséget idézze fel bennünk. Megoldásunk része az előszobai tolóajtó is, ami a két tér kapcsolatát nyitottabbá, és az ágy megközelítését komfortossá teszi. A nappali alapterületén nem változtattunk, a konyha és a médiafal tervezésekor fő szempont volt, hogy ne veszítsünk a szellős térhatásból. A konyha és médiafal L alakban fut, amelyeket polcos gipszkartonfülkével választottunk el.

Az előszobába és a nappaliba tervezett tárolószekrények lehetővé teszik, hogy a tulajdonosok minden használati tárgya megtalálja a helyét. A nagy belmagasság miatt a bútorok lezárását gipszkarton szerkezettel oldottuk meg, amelyek kiváló lehetőséget biztosítottak a spot lámpatestek elhelyezésére a konyhában, a médiafal és a kanapé felett, örömet szerezve ezzel megbízóimnak, akik kedvelik a spot megvilágítást. Emellett különböző fényhatásokat értünk el a nappaliban led szalagokkal, állólámpával és mennyezeti függesztékekkel. Bár ebben a munkában egyik személyes kedvenc színösszeállításommal, a szürke-fehérrel dolgozhattam, mégis kihívás volt megtalálni azt az árnyalatát, amivel még barátságos, meleg hatást érhetünk el. Közös szerelem volt a kiválasztott tapéta is, ami megjelenik a hálószobában és a nappali két falán, nagypolgári életérzés illúzióját keltve. A bútorok fehér színét a padlóburkolathoz és tapétához illeszkedő fa mintázattal törtem meg, a szürke-fehér kontrasztot pedig a türkiz és a geometria minták teszik izgalmasabbá párnákon, asztali lámpákon, dekorációs tárgyakon. Közös álmunk gyümölcse megszületett hát, egy modern, hangulatában mégis meghitt otthon képében.

  

Otthonunk minden nap hatással van ránk. Számomra fontos, hogy segítsek megbízóimnak megtalálni önmagukat a számos stílus között. Munkám során a funkciót szem előtt tartva igyekszem olyan otthonokat kialakítani, amelyek kiszolgálják lakóik minden igényét.

nagypolgarimindennapok portre

Kádár Helen
lakberendező

www.helenhome.hu 

Egy új termékcsaládnak köszönhetően igazi fa hatást tudunk megjeleníteni a bútorokon, ami látványos kontrasztot képez a sima és hófehér felületekkel. Ezt hangsúlyozva, a felső elemsor push-open nyitással működik.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.