Ékszerdoboz a Mecsek-oldalon

Ékszerdoboz a Mecsek-oldalon

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A kanapéról rálátni a székegyház ikonikus tornyaira… No persze az idillhez a lakberendezők – Radnai Yvette és dr. Miseta Ildikó – falakat bontottak, átforgatták az 58 négyzetméteres, Mecsek-oldali társasházi lakást.

ekszerdobozamecsekoldalon 720


Mindenki olyan keresztszülőkről álmodik, mint amilyenek e lakás tulajdonosai, akik Pécsre költöző friss diplomás keresztlányuk számára alakíttatták ki a régi társasházi lakást. A tervezés és átalakítás legelső fázisától együtt dolgoztak velünk, a Nova Interior lakberendezőivel, hogy a lakás a lehető legjobban tükrözze egy vagány, fiatal lakó ízlésvilágát. Az együttműködéshez szükség is volt a kölcsönös bizalomra, hiszen teljesen átalakíthattuk a tereket: a konyhából a kamra összenyitásával hálószoba lett, a nappalit egybenyitottuk a régi hálószobával, hogy szülessen egy tágas, egy légterű konyha-étkező-nappali rész. Az átalakult helyiségek és a falmozgatások sokkal tágasabb előteret is eredményeztek, belépve a lakásban azonnal vidám, otthonos hangulat érződik.

A keleti tájolású nappalinál parapetet bontottunk, hogy végigüvegezve a felületet a páratlan pécsi panoráma a mindennapok része legyen, mert a kanapén ülve szinte mindig rálátni Pécs jelképére, a katedrálisra. A nappalival kapcsolatban egyetlen kérésük volt a megbízóknak: szeretnének egy nagyméretű elektromos kandallót is, így a páratlan panoráma mellett ez került a fókuszpontba. A térformálást értelemszerűen megelőzte a lakás fűtéskorszerűsítése és a villamos hálózat fejlesztése is. Szerencsére megbízónk nagyon nyitott volt javaslatainkra, így szívesen fogadta a kék színt, mint az enteriőr egyik meghatározó árnyalatát. A kandalló fala és a konyha alsó szekrényei is mélykék színben pompáznak – harmóniát és kellemes nyugalmat sugározva. Emellett bátran lehet keverni bármilyen színt, nem kell félni, ha fém, fa, sárga, sőt, más árnyalatú kék is találkoznak egy térben. A konyhánál fontos volt, hogy illeszkedjen a nappali egységébe, ezért burkolatváltás sem történt, a fürdőszoba kivételével egységes padlóburkolat fut végig az egész lakáson. A konyha-nappali határára került egy kicsi étkező, kettő, maximum négy fő kiszolgálására. A melegséget, otthonosságot a kandalló és egy falrészen megjelenő – faágakra emlékeztető – tapéta erősíti, emellé fémes kiegészítőket, asztalokat helyeztünk el, hogy kissé bohém, elegáns, de otthonos legyen a tér.

A hálószoba hasonló vonalat visz tovább – diószínű beépített gardrób és merész kék, növénymintás tapéta került az ágy mögé. A fürdőszoba is nagy változáson ment keresztül – kádat, vécét bontottunk, újraterveztük a funkciókat, és kialakítottunk egy kényelmes zuhanyzót, nagy tükrös mosdórésszel, pult alá helyezett mosógéppel. A színek itt sokkal világosabbak lettek, hogy hatásosan növeljék a térérzetet.

  

Hivatásunk célja, hogy részesei és közvetítői legyünk valami új és maradandó alkotásának. Hisszük, hogy a közeg, ahol élünk, dolgozunk, befolyásolja személyiségünket, ezért fontos a harmonikus, jól megtervezett otthon, munkahely.

ekszerdobozamecsekoldalon portre

Dr. Miseta Ildikó, Radnai Yvette
lakberendezők

Pár négyzetméternyi tapéta is óriásit emel egy lakás hangulatán. A faágminta ez esetben még barátságosabbá hivatott tenni a teret, a fém konzolasztal eleganciát, vagányságot csempész az enteriőrbe.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.