Szabályoktól mentes farmház

Szabályoktól mentes farmház

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A helyi építészeti jellegzetességek szem előtt tartásával, de végtelen nagy szabadsággal tervezhette meg modern farmházát az amerikai Tamara Magel maga és családja számára, egyedi megoldásokkal fűszerezve.

szabalyoktolmentesfarmhaz 720


Az építész-belsőépítész Tamara Magel saját új építésű otthonának tervezését a teljes kockázatvállalás jellemezte, mivel nem megrendelésre készült, így kedvére élhette ki minden kreativitását. A ház minden szempontból modern, mégis az a cél vezérelte, hogy az ingatlan úgy nézzen ki, mintha mindig is ott állt volna, amiben persze sokat segített az újonnan ültetett dús növényzet is. Stílusos, komfortos, egészséges a sok természetes fénynek köszönhetőn, nyitva a külterek felé, mégis intim, meleg, otthonos. A konyhában az angol vidéki stílusra voksolt a tervező, megspékelve a rá jellemző sajátos kézjeggyel, egy kis glamouros eleganciával, hogy mégse legyen túl farmházas jellegű. Az elrendezés sem teljesen a hagyományos munkaháromszög elvet követi – a képzeletbeli háromszög csúcsain hűtő, mosogató és tűzhely –, Tamara a külső terek fontosságát e szabály fölé helyezte. „Számomra a mosogatótól való kilátás a legfontosabb” – mondja. Annak érdekében, hogy a mosogató mellől tökéletes kilátás nyíljon a medencére és a kertet körülvevő erdőre, feláldozta a közvetlenül a kertre nyíló ajtókat is. A sziget kialakításánál, elhelyezésénél is a látószögeket vette figyelembe, hogy a bárszékeken három oldalról ülve kedvükre beszélgethessenek a barátok, míg ő főz. Maga tervezte a konyhaszekrényt, amelyet egy helyi asztalosmesterrel gyártatott le. „Szeretem a sima felületeket, amelyek frissebb, modernebb megjelenést nyújtanak, de a fiókokon vagy a nagyobb ajtólapokon, mint például a hűtőszekrények ajtólapján, kissé több részletekre van szükség, különben a modernitás túlsúlyos lesz” – magyarázza. A festett felület fehér színe mattabb, mint más, fényesebb fehérek.

A falakhoz a Waterworks Grove Brickwork csempéket választotta durva, recés kivitelben, vastagságuk pedig közelebb áll a tényleges téglához, mint a csempéhez. „Szeretem a finom szemcsézettségű anyagokat. Felvinni őket a plafonig egészen egyszerű, mégis drámai hatást eredményez.” – teszi hozzá Tamara. A vízvezetékszerelők szállították a házban található összes csaptelepet, amelyek szilárd, majdnem ipari dizájnt hoznak be. A főzőlap fölött falra szerelt fazéktöltőre Tamara szerint egyre nagyobb a kereslet. „Nem mondhatom, hogy ügyfeleim mindig használják őket, de szeretik e régies, indusztriális megjelenést, és valójában úgy találom, hogy ez csak szokás kérdése.” – mondja. Időbe telt, de most már ő is ösztönösen az edénytöltő után nyúl, amikor a tűzhelynél áll. Tamara nem fél többféle fémet összekeverni; mint ahogy látjuk is a sárgaréz és ezüst váltakozását a főzőlapon. Modern és eredeti otthona most egy olyan hely, ahol munkájától távol pihenhet, családja körében élvezi a békés, csendes környezetet.

  

Az otthon jólétünkre gyakorolt hatásában mélyen hívő tervező nem fél az egyedi kihívásoktól. Előszeretettel használ organikus építő- és felületkezelő anyagokat, amelyek új ingatlanoknál nem szokványosak. Projektjeihez minden építőanyagot, szerelvényt, kiegészítőt maga választ ki.

szabalyoktolmentesfarmhaz portre

Tamara Magel
www.tamaramagel.com

A kert komfortját növeli a praktikus kerti zuhanyozó, ami alá beugorhatunk egy kis kertészkedés, napozás vagy akár egy grillparti után is a nyári forróságban.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.