Erős nő, gondoskodó anya

Erős nő, gondoskodó anya

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Kicsi faluból indult, hogy meghódítsa a nagyvárost. Sem rokona, sem ismerőse, sem boldog őse nem volt senkinek. Csakis magára számíthatott. És még mindarra, amit a szülői házból hozott magával. Szöllősi Györgyi, az M1 Híradó és Az Este műsorvezetője a vendéglátónk.

 

04

 

Szöllősi Györgyi erős nő. De nem az a fajta, aki le akarja győzni a férfiakat, sőt! Éppen a nőiességével ér el olyan eredményeket, amelyek tiszteletre méltóak. – Egy Duna menti kisfaluból származom – meséli –, ahol szerettem gyerek lenni. Mégis, egyfolytában arról álmodoztam, hogy jó lenne nagyon gyorsan felnőni, mert akkor azt tehetem, amit csak akarok. A szüleim eléggé szigorúak voltak, és viszonylag konzervatív nevelésben részesültem, ami oka lehetett ennek a felnövési vágynak, de semmiképpen sem lázadás. Anyukám és édesapám olyan alapot adott nekem, amelyért kimondhatatlanul hálás vagyok. Nagyon hamar elkerültem otthonról, 13 évesen kezdtem el a gimnáziumot Budapesten. Sokféle lehetőségem volt, merre is tartsak, de a legfontosabb az volt, hogy színésznő szeretnék lenni. És ha ez nem megy, akkor sportoló.

Györgyit felvették a Vörösmarthy Gimnázum dráma tagozatos osztályába, és megkezdte kollégiumi életét. – Kamasz voltam, sérülékeny korban, de erősnek éreztem magam, és tudtam, mit akarok. Minden egyenes útnak tűnt, kaptam kisebb szerepeket, és egyértelmű volt, hogy érettségi után jelentkezem a színművészetire. A második rosta után felajánlották, hogy menjek a Madách stúdiójába, elmentem. És azzal a lendülettel jelentkeztem az Új Színház stúdiójába is, ahová szintén felvettek. Egy darabig párhuzamosan csináltam mindkettőt, de rá kellett jönnöm, hogy ez nem megy. Maradt a Madách…

És egy év sem kellett hozzá, hogy Györgyi rájöjjön, tévedés volt a nagy álom, belőle nem lesz elismert színésznő. – Sok mindenben csalódtam, a dolgok nem úgy alakultak, ahogyan szerettem volna. Felismerésszerű volt a döntés, hogy itt a vége, más utat kell járnom. A Janus Pannonius Egyetem művelődésszervező és média szakára jelentkeztem, felvettek, de még két évig maradt a Madách is. Szerettem ott dolgozni, sőt, megtanultam dolgozni. Aztán elkezdődött a csodák sorozata. A diplomaosztás idején indult a Satellit tévé. Györgyi – férje biztatására – ide jelentkezett, felvették. – Híradóztam, Varga Mihály volt a főnököm, akitől nagyon sokat tanultam. Hamarosan saját műsorom is lett, aztán ahogy ez akkoriban lenni szokott, egyszer csak ingyen dolgoztam, majd a televízió is megszűnt. Átkerültem a Hír TV-hez, azt gondoltam, hogy még egyszer nem kerülhetek olyan helyzetbe, hogy ne legyen pénzem a megélhetésre, így elvállaltam két rádiós munkát is. Hajnalban keltem, éjszaka feküdtem, aludtam vagy öt órát, és kezdődött elölről minden. Jó volt. Pörögtem, imádtam dolgozni, és meg akartam felelni az elvárásoknak… Volt még néhány váltás, Duna TV, majd az MTVA, ahol ma is dolgozom.

A Duna TV-nél érezte először Györgyi, hogy a helyére került, és talán lehetne egy kicsit tovább is tekinteni a jövőben. – A férjem – Sebestyén Ákos felvételvezető – osztálytársam volt a gimnáziumban. A legjobb barátom. És a szerelmem. Ő már nagyon szeretett volna családot alapítani, de kivárta, amikor én is így éreztem. Jázmin születése után az értékrend megváltozott: eltűnt a munkamániás Györgyi, helyette ott lett az anya. Kicsit sandán, kineveztem magamnak kéthetente „anya napokat”, amikor nem vittem el az óvodába, hanem reggeltől estig együtt voltunk… Ma már nincsenek szakmailag nagy vágyaim, ott akarok megfelelni, ahol vagyok, az álmaim pedig tovább visznek.

A házaspár végigjárta az együttélés lakhatási lehetőségeit, legutóbb Zuglóban találtak otthonra, és egy ideig úgy is érezték, végleges lesz. Aztán vágyakozni kezdtek egy családi házra. – Nem akartunk építkezni. Házat kerestünk a Duna közelében, de nem jártunk sikerrel. Végül ráakadtunk egy telekre, amely minden szempontból tökéletes volt. Egy év alatt épült fel a házunk, és most azt mondom, majdnem tökéletes. Ákos ízlése dominál a ház kialakításában, ő találta ki, hogy legyen nyitott tető mestergerendákkal. Györgyi a dunavecsei otthon natúr színeit és anyagait hozta magával, a kettőt összerakták, és kialakult.

"A natúr színek, a fa szeretetét a családi házból hoztam, ma is energiát ad az érzés"

szeretek főzni

A konyha tágas, világos, a tér kitágul magasan is, nincs álmennyezet, csak szép mestergerendák. A berendezést a család jó barátja tervezte meg, és találtak egy remek kivitelezőt is. A konyha praktikus része az L alakú pult, fölötte a cseppfalat téglákból alkották. Ákos ötlete volt, hogy széles ablakpárkányokat alakítsanak ki, így Györgyi itt tudja csíráztatni kis cserepekben a magokat.

napban fürdő étkező

A mindenféle jóval megrakott, méretes tálalószekrény a tér éke, natúr színe alkalmazkodik a berendezéshez. A hozzá tartozó asztal Ikea szerzemény, tökéletesen illeszkedik a színekhez. Györgyi nem akart trendi burkolatot, olyanra vágyott, ami könnyen tisztán tartható, nem csúszik, és nem lehet könnyen megunni. Az étkezőt egy parapetfal választja el a közlekedőtől.

a kevesebb több

Fontos volt, hogy a nappali tágas legyen, ne zsúfolják tele bútorokkal. A hatalmas, egész falat elfoglaló üveges ajtókon át a fény beragyog szinte a nap minden szakában. A házaspár kedveli a feketét, bordót és a natúr színeket – és most belépett a zöld is. Építtettek egy csodás cserépkályhát, ablakán át látni a tűz lobogását. És kialakítottak egy sutot is, ahová oda lehet kuporodni, élvezni a kályha melegét. Az ülőgarnitúra a régi lakásból való, egyszerű forma, alkalmazkodó színnel, mellette pedig ott áll egy kedves, bennszülött harcost ábrázoló szobor.

"Györgyiék figyeltek arra, hogy a legújabb trendeknek megfelelően alakítsák ki a házukat. Már a cserépkályha építése is erre utal, de ők ennél tovább is terveztek: a házon Baumit szigetelést alkalmaztak, amely annyira hatásos, hogy télen és nyáron is 19 Celsius-fokot tart. A tetőre napkollektor került, amely biztosítja a meleg vizet, és segíti a fűtést."

intim szféra

A szülők hálószobája megfelelően intim és funkcionális. Nincs televízió – a helyiség pihenésre szolgál. A terv még az, hogy az egyik falat plafonig érő gardróbszekrénnyel teszik tökéletessé. A fürdőszoba azért lett ilyen tágas, mert Györgyiék szerettek volna egy szaunának is helyet adni itt. Az ötletet elvetették, de a tér megmaradt, és ennek nagyon örülnek. Györgyi számára a reggeli készülődés maga a csoda, az ablakon beáradó fény, és ahogyan az a csempék színét változtatja, több mint elég ahhoz, hogy jó kedve legyen. A tervezés során sötét járólapot és világos falat képzeltek el, aztán egy csempeboltban meglátták ezt a burkolatot, amely egyszerre barna, zöld, kék, fekete és bézs – döntöttek. Ez lesz! A mosdókagylókat fa szekrényre ültették, fölé csodás tükröt tettek. A helyiség kényelme nagy fürdőkáddal teljes.

"Györgyi a hálóban élte ki a bordó szín iránti szeretetét. az ágy mellett egy saját kezűleg felújított faláda rejt személyes titkokat."

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.