Erős nő, gondoskodó anya

Erős nő, gondoskodó anya

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Kicsi faluból indult, hogy meghódítsa a nagyvárost. Sem rokona, sem ismerőse, sem boldog őse nem volt senkinek. Csakis magára számíthatott. És még mindarra, amit a szülői házból hozott magával. Szöllősi Györgyi, az M1 Híradó és Az Este műsorvezetője a vendéglátónk.

 

04

 

Szöllősi Györgyi erős nő. De nem az a fajta, aki le akarja győzni a férfiakat, sőt! Éppen a nőiességével ér el olyan eredményeket, amelyek tiszteletre méltóak. – Egy Duna menti kisfaluból származom – meséli –, ahol szerettem gyerek lenni. Mégis, egyfolytában arról álmodoztam, hogy jó lenne nagyon gyorsan felnőni, mert akkor azt tehetem, amit csak akarok. A szüleim eléggé szigorúak voltak, és viszonylag konzervatív nevelésben részesültem, ami oka lehetett ennek a felnövési vágynak, de semmiképpen sem lázadás. Anyukám és édesapám olyan alapot adott nekem, amelyért kimondhatatlanul hálás vagyok. Nagyon hamar elkerültem otthonról, 13 évesen kezdtem el a gimnáziumot Budapesten. Sokféle lehetőségem volt, merre is tartsak, de a legfontosabb az volt, hogy színésznő szeretnék lenni. És ha ez nem megy, akkor sportoló.

Györgyit felvették a Vörösmarthy Gimnázum dráma tagozatos osztályába, és megkezdte kollégiumi életét. – Kamasz voltam, sérülékeny korban, de erősnek éreztem magam, és tudtam, mit akarok. Minden egyenes útnak tűnt, kaptam kisebb szerepeket, és egyértelmű volt, hogy érettségi után jelentkezem a színművészetire. A második rosta után felajánlották, hogy menjek a Madách stúdiójába, elmentem. És azzal a lendülettel jelentkeztem az Új Színház stúdiójába is, ahová szintén felvettek. Egy darabig párhuzamosan csináltam mindkettőt, de rá kellett jönnöm, hogy ez nem megy. Maradt a Madách…

És egy év sem kellett hozzá, hogy Györgyi rájöjjön, tévedés volt a nagy álom, belőle nem lesz elismert színésznő. – Sok mindenben csalódtam, a dolgok nem úgy alakultak, ahogyan szerettem volna. Felismerésszerű volt a döntés, hogy itt a vége, más utat kell járnom. A Janus Pannonius Egyetem művelődésszervező és média szakára jelentkeztem, felvettek, de még két évig maradt a Madách is. Szerettem ott dolgozni, sőt, megtanultam dolgozni. Aztán elkezdődött a csodák sorozata. A diplomaosztás idején indult a Satellit tévé. Györgyi – férje biztatására – ide jelentkezett, felvették. – Híradóztam, Varga Mihály volt a főnököm, akitől nagyon sokat tanultam. Hamarosan saját műsorom is lett, aztán ahogy ez akkoriban lenni szokott, egyszer csak ingyen dolgoztam, majd a televízió is megszűnt. Átkerültem a Hír TV-hez, azt gondoltam, hogy még egyszer nem kerülhetek olyan helyzetbe, hogy ne legyen pénzem a megélhetésre, így elvállaltam két rádiós munkát is. Hajnalban keltem, éjszaka feküdtem, aludtam vagy öt órát, és kezdődött elölről minden. Jó volt. Pörögtem, imádtam dolgozni, és meg akartam felelni az elvárásoknak… Volt még néhány váltás, Duna TV, majd az MTVA, ahol ma is dolgozom.

A Duna TV-nél érezte először Györgyi, hogy a helyére került, és talán lehetne egy kicsit tovább is tekinteni a jövőben. – A férjem – Sebestyén Ákos felvételvezető – osztálytársam volt a gimnáziumban. A legjobb barátom. És a szerelmem. Ő már nagyon szeretett volna családot alapítani, de kivárta, amikor én is így éreztem. Jázmin születése után az értékrend megváltozott: eltűnt a munkamániás Györgyi, helyette ott lett az anya. Kicsit sandán, kineveztem magamnak kéthetente „anya napokat”, amikor nem vittem el az óvodába, hanem reggeltől estig együtt voltunk… Ma már nincsenek szakmailag nagy vágyaim, ott akarok megfelelni, ahol vagyok, az álmaim pedig tovább visznek.

A házaspár végigjárta az együttélés lakhatási lehetőségeit, legutóbb Zuglóban találtak otthonra, és egy ideig úgy is érezték, végleges lesz. Aztán vágyakozni kezdtek egy családi házra. – Nem akartunk építkezni. Házat kerestünk a Duna közelében, de nem jártunk sikerrel. Végül ráakadtunk egy telekre, amely minden szempontból tökéletes volt. Egy év alatt épült fel a házunk, és most azt mondom, majdnem tökéletes. Ákos ízlése dominál a ház kialakításában, ő találta ki, hogy legyen nyitott tető mestergerendákkal. Györgyi a dunavecsei otthon natúr színeit és anyagait hozta magával, a kettőt összerakták, és kialakult.

"A natúr színek, a fa szeretetét a családi házból hoztam, ma is energiát ad az érzés"

szeretek főzni

A konyha tágas, világos, a tér kitágul magasan is, nincs álmennyezet, csak szép mestergerendák. A berendezést a család jó barátja tervezte meg, és találtak egy remek kivitelezőt is. A konyha praktikus része az L alakú pult, fölötte a cseppfalat téglákból alkották. Ákos ötlete volt, hogy széles ablakpárkányokat alakítsanak ki, így Györgyi itt tudja csíráztatni kis cserepekben a magokat.

napban fürdő étkező

A mindenféle jóval megrakott, méretes tálalószekrény a tér éke, natúr színe alkalmazkodik a berendezéshez. A hozzá tartozó asztal Ikea szerzemény, tökéletesen illeszkedik a színekhez. Györgyi nem akart trendi burkolatot, olyanra vágyott, ami könnyen tisztán tartható, nem csúszik, és nem lehet könnyen megunni. Az étkezőt egy parapetfal választja el a közlekedőtől.

a kevesebb több

Fontos volt, hogy a nappali tágas legyen, ne zsúfolják tele bútorokkal. A hatalmas, egész falat elfoglaló üveges ajtókon át a fény beragyog szinte a nap minden szakában. A házaspár kedveli a feketét, bordót és a natúr színeket – és most belépett a zöld is. Építtettek egy csodás cserépkályhát, ablakán át látni a tűz lobogását. És kialakítottak egy sutot is, ahová oda lehet kuporodni, élvezni a kályha melegét. Az ülőgarnitúra a régi lakásból való, egyszerű forma, alkalmazkodó színnel, mellette pedig ott áll egy kedves, bennszülött harcost ábrázoló szobor.

"Györgyiék figyeltek arra, hogy a legújabb trendeknek megfelelően alakítsák ki a házukat. Már a cserépkályha építése is erre utal, de ők ennél tovább is terveztek: a házon Baumit szigetelést alkalmaztak, amely annyira hatásos, hogy télen és nyáron is 19 Celsius-fokot tart. A tetőre napkollektor került, amely biztosítja a meleg vizet, és segíti a fűtést."

intim szféra

A szülők hálószobája megfelelően intim és funkcionális. Nincs televízió – a helyiség pihenésre szolgál. A terv még az, hogy az egyik falat plafonig érő gardróbszekrénnyel teszik tökéletessé. A fürdőszoba azért lett ilyen tágas, mert Györgyiék szerettek volna egy szaunának is helyet adni itt. Az ötletet elvetették, de a tér megmaradt, és ennek nagyon örülnek. Györgyi számára a reggeli készülődés maga a csoda, az ablakon beáradó fény, és ahogyan az a csempék színét változtatja, több mint elég ahhoz, hogy jó kedve legyen. A tervezés során sötét járólapot és világos falat képzeltek el, aztán egy csempeboltban meglátták ezt a burkolatot, amely egyszerre barna, zöld, kék, fekete és bézs – döntöttek. Ez lesz! A mosdókagylókat fa szekrényre ültették, fölé csodás tükröt tettek. A helyiség kényelme nagy fürdőkáddal teljes.

"Györgyi a hálóban élte ki a bordó szín iránti szeretetét. az ágy mellett egy saját kezűleg felújított faláda rejt személyes titkokat."

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}