Simulékony és csendes

Simulékony és csendes

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A Madách Színház színésze, Nagy Sándor messziről indult, magasra érkezett. Valamikor lelkész szeretett volna lenni, ma sem érti, hogyan lett belőle mégis művész. Pörgős életet él, ezért a magánéletben vigyáz a nyugalmára, olyan csöndre vágyik, amelyben tisztán hallhatók a hangok.

 

 

A teát úgy tudom élvezni, mint egy jó színházi szerepet…

 

Nagy Sándor egy apró, Szabolcs-Szatmár megyei falucskában, Fényeslitkén nőtt fel. – Családi házban laktunk, óriási kerttel, az udvarban sok állat, ló, kutya, macska, csirke és egyéb baromfiak – lehetett kergetni őket. A legteljesebb szabadságban telt a gyerekkorom, fociztunk az utcán, lebicikliztünk a Tisza partra, pattogtattuk a köveket a folyó vizén, bújócskáztunk… Ezen a településen mindenki ismerte egymást, körülöttünk pedig mind rokonok laktak, így aztán édesanyám mindig pontosan tudta, a falu melyik részén tartózkodom éppen, és mit csinálok. Rendes kiskölyök voltam, semmi extra – nem vágytam nagy pillanatokra, éltem a mindennapokat. Reformátusok vagyunk, karácsonykor verseltünk a templomban – én mindig iszonyú lámpalázas voltam, úgy kellett rábeszélni a szereplésre. Nem volt bennem semmi magamutogatási vágy, sőt, egy időben lelkipásztor szerettem volna lenni. Később, ahogy kezdtem megismerni az életet, inkább orvosnak mentem volna. A sorsát azonban senki sem kerülheti el. Édesapám egy zenekarban, a Glóriában gitározott és énekelt, gyakran felléptek bálokon. Vett nekem egy szintetizátort, amelyen minden segítség nélkül, magam tanultam meg játszani, és 13 évesen már én is lagzikban húztam a talpalávalót. Méghozzá nagyon lelkesen! Gimnáziumba Kisvárdán jártam, ahol volt egy színtársulat, a Doktorock, amely inkább zenei formáció volt, mint prózai társulat. Egyszer meghívtak statisztának az István a király című előadásba, jó bulinak tűnt, elvállaltam. Ekkor érintett meg a színház varázsa. Tizenötéves voltam…

Berendeztem otthon egy kis stúdiót, s kazettás magnóra énekeltem fel a musical dalokat, az Elisabeth-et, a Józsefet, és kezdtem úgy érezni, hogy nekem a főiskolán van a helyem. Jelentkeztem is, de a felkészületlenségem miatt nem vettek fel. A zene azonban akkor már az életem része lett. Felvettem a kapcsolatot Toldy Máriával, szerettem volna a tanítványa lenni. Elmentem hozzá a ballagási öltönyömben, és a Valahol Európában című musicalből adtam elő egy dalt. Két és fél évig voltam a tanítványa, és valahogy kezdett kirajzolódni a jövőm. Bekerültem Miklós Tibor Piccoló Színházába, és játszottam a Madách Színházban is, a Nyomorultakban. És harmadjára felvettek a színművészeti egyetemre is. Olyan osztálytársaim voltak, mint Dolhai Attila, Tompos Kátya, Peller Anna… fantasztikus évek vártak rám.

  • 001
  • 003
  • 004

A színész a diploma megszerzése után a Madách Színház társulatának tagja lett. – Úgy érzem, a helyes úton járok. És vannak elágazások is, mint például az Adagio formáció, négy cédét adtunk ki, és felléptünk az egész országban. Lett egy önálló albumom is, a Szavak. Nincsenek eget rengető vágyaim – szeretnék jó darabokban, jó rendezőkkel sokat játszani, szeretnék egészséges maradni, családot alapítani. Ez utóbbihoz egyelőre még a biztos háttér megteremtésén munkálkodom.

Számomra az otthon azt jelenti, ahonnan el lehet indulni, és ahová meg lehet térni, és biztonságot ad. Nem szeretem a túl divatos, látványos berendezéseket, nekem nyugalom kell, az otthonom tudjon feloldani, ha bennem ez éppen nincs meg. Ez pedig a mi hivatásunkban gyakran előfordul. Igyekszem nem a két végén égetni a gyertyát, szeretek elmélyülni, a feladataimra koncentrálni, és nem akarok kirakatban élni. Ha az ember folyamatosan zajjal veszi körül magát, soha nem hallhatja meg a belső csendjét – ezért fontos, hogy az otthon simulékony legyen. Mert ez nagy segítség ahhoz, hogy tudjam, merre van a helyes irány.

"Szívesen teázom, a nap minden szakában, és szeretem azt gondolni, hogy értek is az ízekhez. A bárpult nálam nem csak alkoholos italokat rejt, hanem különféle, nagyszerű teákat, amelyeket a hangulatom szerint tudok válogatni."

egy térben, egységben

A nappali és a konyha nyolcvan négyzetméter, és tökéletesen harmonizál. Az uralkodó szín a sötétbarna, amelyet kellemesen egészít ki – és egyben a két funkciót el is választja – a világosbarna gránit járólap a konyha részen, és a sötét tónusú parketta a nappali-étkező területén. A tér napfényben fürdik a hatalmas ablakoknak köszönhetően. A konyhasarkot bárpult választja el, illetve köti össze a tér más pontjaival, amelynek egyik részén harminc rekeszes bortartó állvány, a másik oldalon a mosogatógép és a hulladékgyűjtő kapott helyet. Egybefüggő felső szekrénysor helyett üveglappal zárt polcos szekrénykék kerültek a falra, amelyek könnyedek, szinte lebegnek. A cél az volt, hogy hagyjuk lélegezni a négyzetmétereket, a falakat. A lakás egységének megteremtésében nem titkolom, nagy segítségemre volt Nagy Rita belsőépítész.

"Az étkező súlyos asztala és a kényelmes székek az állandóság illúzióját keltik. Jó ide leülni, és élvezni az étkeket."

 

 

elmélyülés

A nappali déli fekvésű, a garnitúra huzata bőrhatású textília, bézs színe harmonizál a többi berendezéssel. A több részből álló kanapé súlyos és biztonságos, heverészni is lehet rajta. Az ablak mellett még egy trükk, ami plusz színt visz az egyterűségbe: szeletelt, rozsdaszínű gránitkövek adnak hangsúlyt a falnak, és alkotnak szép kontrasztot a fénnyel. Az enteriőrhöz tartozik még egy súlyos, tömörfa asztal is, és egy különleges állólámpa, amelynek fényénél kellemes és jó hangulatú esti beszélgetések zajlanak. A fekete „nyugi-ágy” igazi luxus, külön és zavartalan teret kapott a nappaliban néhány növény társaságában.

férfiasan bonyolult

A húsz négyzetméteres fürdőszoba berendezését uralja a wellness szolgáltatásokat nyújtó zuhanykabin, amelynek jobb és bal oldalán helyezték el a széles, könnyen átlátható tárolófiókokkal felszerelt mosdópultokat. Igazi különlegesség a fa keretbe foglalt masszázskád, emberes, 180 centiméteres mérettel. A díszítő álmennyezet a zuhanykabin formáját követi, és süllyesztett fényforrásokkal világítja meg a teret.

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}