Alex kapitány fedélzete

Alex kapitány fedélzete

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Lovagok és kalózok. Alex, a hétéves kisfiú érdeklődése régóta kitartóan forog e két „mesterség”, és természetesen a harc, a fegyverek körül. Mivel mindkét téma izgalmas, nem volt egyszerű a döntés a tematikusnak álmodott szoba kialakításánál. Végül a tenger urai arattak győzelmet, méghozzá akkor, amikor Alex és lakberendező édesanyja meglátták a kalózos bútorcsaládot. Azonnal tudták: ez a nyerő! A bútordarabok beszerzése után jött a legizgalmasabb feladat: a kiegészítők segítségével kalózosra, vagányra, de mégis kisfiúsra hangolni a teret.

 

01

 

Kalózpraktikum

Nincs függöny az északi tájolású szobában, hogy minél több fényt kapjon. Az árnyékolásról és az éjszakai sötétítésről szabályozható lamellás zsaluzia gondoskodik.Praktikus választás az emeletes ágy, mert így feltűnés nélkül népesítheti be Alex az ágyat plüss állatokkal, amiket kalózos ágynemű takar. Az ágy alatt pedig épülhet a bunker!
Rengeteg játéka van Alexnek, és olyan szerencséje, hogy szülei külön „gyerekdühöngőt” alakítottak ki neki és húgának. A szobájában így a könyvek, tanszerek, kreatív játékok, a ruhák kapnak helyet, itt nincs televízió, számítógép!
A kisfiam szobájába került bútor több szempontból is elnyerte a tetszésem. Egyrészt minőségi darab, amely akár kamasz koráig elkísérheti, másrészt számunkra fontos az újrahasznosítás, az újrahasznosított dizájn, ez a bútor pedig úgy néz ki, mintha újrafelhasznált fából készült volna. Bár a bútor új, vannak valódi értékmentések is a szobában: az írógép, a férjem által készített kincsesláda és a régi játékok. A kalózos „feeling” szinte csak a dekorációra korlátozódik, ami idővel cserélhető, ha Alex megunja. A lovagokat sem „száműztük”, sok játék, figura, jelmez lapul a ládákban.
A kalózos bútorcsalád felfedezése és a végleges témaválasztás után már sima volt a terep: jöhetett a tervezgetés! Ez a lakberendező édesanya, Hujber-Nagy Aletta „asztala”, de az ötletelésből az egész család kivette a részét.
A bútorcsaládból emeletes ágyat, ruhásszekrényeket, komódokat és egy íróasztalt választottak. Mivel a bútor némiképp sötét, törtfehér fallal és antikolt laminált padlóval igyekeztek kontrasztot teremteni. A játékok tárolásáról az apuka által készített, mintás laminált padlóból barkácsolt kincsesládák, és egy, a dédpapától örökölt régi utazóbőrönd gondoskodik. A kiegészítők szintén kalózosak, vagy a tengeri létmódra utalnak: van itt távcső, iránytű, földgömb, hajómakett és még zászló is. A fedélzeten „állati” legénység is helyet kapott: kutya, macska és patkányok állnak a legnagyobb barátságban. Alex kapitány pedig napról napra otthonosabban mozog a fedélzeten.

A palackposta üzenete írógéppel készül, Alex nagy hozzáértéssel és még több lelkesedéssel használja a korábban viharvert darabot, amit egy ügyes mester gyönyörűen felújított. Nevének betűiben soha nem esik hiba!

Alex is kiélhette dekorálási vágyát: néhány kalózos matricával tette egyedivé a famintázatú bútor-frontokat.
A szürke képek eredetileg dísztálak, az édesanya ötlete volt, hogy ragasszanak bele játékfigurákat, és használják faldekorként. A csíkos falvédőt asztalterítőként árusították.
A dekorációs tárgyak mellett a világítótestek is hajókabinba illők. Az antik hatású, fáklyaformájú falilámpa és a függeszték jól mutat a bútorokkal.

 

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.