Családi összmunkával

Családi összmunkával

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Így könnyű! – mondhatnánk, hiszen egy lakberendezőnek könnyebb a saját otthonában is szép és praktikus gyerekszobát berendezni. Ugyanakkor a lakás elrendezéséből fakadó feladatokkal, például a mozdíthatatlan tartóoszloppal Krisztinának is meg kellett küzdenie. A család apraja-nagyja együtt dekorált, festett, fúrt-faragott Ené szobájában.

 

01

 

Szabó-Vedress Krisztina eredetileg közgazdász, ám elvégzett egy lakberendező iskolát is, és kislánya, Ené megszületése után nem habozott tovább, belefogott régi álmának megvalósításába: lakberendezőként kezdett dolgozni. Rendezett már be természetgyógyászati rendelőt, óvodát, szépségszalont is, az egyik első „munkadarabja” a saját otthonuk volt. A család mostani lakóterülete két egymás melletti lakás összenyitásával keletkezett – ezért tartozik például extra nagy terasz hozzá. Krisztináék elképzelése az volt, hogy a család életének változását, alakulását rugalmasan kövesse a lakberendezés is. A négyéves kislány egy másik szobában lakott kétéves koráig. Miután kinőtte régi szobáját, az gardróbszobává változott, ő pedig átköltözött a mostani helyére. Ez a szoba nagyobb, napsütötte, és a teraszra is van kijárata, mindemellett akadt megoldandó feladat a berendezkedés során.

„Az ágy melletti oszlopot sajnos nem lehet mozdítani – meséli Krisztina –, de a magasba emelt ágyat szinte e köré építettük, ettől pedig funkciót kapott. Felül van a fekvőfelületet, alul pedig kis kuckót alakítottunk ki. Így tulajdonképpen még jól is jött az oszlop: elválasztja térben az ágyat, illetve a kuckó jelleget is erősíti. A falvédő praktikus, mutatós színfolt, harmadrészt pedig a rávarrt zsebekkel játéktartóként is megállja a helyét.

A szoba egyik ablaka – és pontosan az ágy melletti – északi, a teraszra nyílik. Itt falvédővel és vastag függönnyel gondoskodtak a hővédelemről. A másik ablakra fehér fényáteresztő roló került. A tárolást, mint örök problémát, egy méretre készített, végtelen sok kihúzható fiókot tartalmazó szekrénykével oldották meg, amelybe a legótól a babáig szinte minden elfér, és rendrakásra szoktatja Enét.

A gyerekszoba praktikus dísze egy nagy, színes világtérkép is. Bár még nem jár iskolába Ené, már ismerkedik a földrészekkel. És mennyivel könnyebb megtanulni az országok elhelyezkedését, ha meg lehet keresni, hogy hova utazott egy-egy ismerős…

A szoba díszítésekor ugyan markáns, narancsos-lilás-rózsaszínes színvilágot teremtettek Enének, ezek mégsem harsányak vagy hivalkodóak, hiszen fehér a bútorok alapszíne, a fal pedig tört-fehér. Kriszta anyaként és lakberendezőként is a visszafogottabb színárnyalatok híve, emellett a praktikum és az élhető környezet kialakítása mindenkor fő szempontja a tervezés során. 

Fontos tudnivalót említ: a mintás tapétát gyerekszobába nem javasolja. Ennek nemcsak esztétikai oka van, hanem az is ellene szól, hogy a két-hároméves korban egyre erősödő fantázia, gyermeki képzelet a legszelídebb mesealakból is képes szörnyet varázsolni éjszaka.

Ené vidám birodalma így készült

A gyerekszobára, sőt, az egész lakásra jellemző, hogy sok a Krisztináék által tervezett vagy készített tárgy, dekoráció.
Az ágykorlát mesefiguráit az édesapja faragta, a zsebes falvédőt pedig a divattervezo nagymama varrta. 
Krisztina festette a lépcső díszítését. A fehérre mázolt fán remekül mutat a sok vidám virágmotívum. 
A falakon különleges díszítősor fut végig, ami szintén saját készítésű. Egy kellően vastag pemzlivel és határozott mozdulattal „körbeszaladtak” Krisztáék a szobában, és az így kapott színcsíkra csillogó, színes dekorelemeket ragasztottak. Hobbiboltokban színesebbnél színesebb kellékeket választhatunk a dekoráláshoz.

Így lehet a szoba praktikus és vidám

Az állólámpát – ami gyakorlatilag a szobára jellemző összes vidám színtónust felvonultatja – szintén Krisztina készítette: egy egyszerű rizslámpát befestett és apró dekorelemekkel díszített.
A jókora gardróbszekrény is díszévé vált a szobának. Annyi kellett csak, hogy csomagolópapírral feldobják az unalmas ajtófrontokat.
A műanyag, enyhén áttetsző tárolódobozok azért jók, mert nem kell feltétlenül szétrámolni a tartalmukat, ha keresünk valamit, ráadásul a tisztításuk is könnyű.
Mivel a gyerekek legszívesebben a szőnyegre kuporodva játszanak, gondoskodjunk megfelelő, lehetőség szerint irányítható fényforrásról.
A szoba díszítésekor ugyan markáns, narancsos-lilás-rózsaszínes színvilágot teremtettek Enének, ezek mégsem harsányak vagy hivalkodóak, hiszen fehér a bútorok alapszíne, a fal pedig törtfehér. Kriszta anyaként és lakberendezőként is a visszafogottabb színárnyalatok híve, emellett a praktikum és az élhető környezet kialakítása mindenkor fő szempontja a tervezés során.
Fontos tudnivalót említ: a mintás tapétát gyerekszobába nem javasolja. Ennek nemcsak esztétikai oka van, hanem az is ellene szól, hogy a két-hároméves korban egyre erősödő fantázia, gyermeki képzelet a legszelídebb mesealakból is képes szörnyet varázsolni éjszaka.

Mit mond a szakértő?

Dr. Balogh Andrea gyermekpszichológus is osztja lakberendező házigazdánk véleményét, miszerint gyerekszobába ne alkalmazzunk nagymintás tapétát, és ne fessünk nagy mesefigurákat a falra. Ugyancsak kerüljük az erős, élénk színek, mint a bordó, sötétkék, sötétzöld használatát. A nagy minták és a sötét tónusok ugyanis félelmet, szorongást kelthetnek a gyermekekben, főleg éjszaka, ha felébrednek. A falra festett „életnagyságú” mesefigurák, rajzfilmhősök is hasonló félelmeket ébreszthetnek, ha bealkonyul. Ajánlatosabb ezek helyett a natúr, világos színek, és az apró mintás bordűrök alkalmazása, amelyekkel harmonikus gyerekszobát teremthetünk, és a nyugodt alvást, környezetet is biztosítják.

Ahogy Ené is legszívesebben édesanyja közelében rajzol, úgy a legtöbb kisgyermek az anyukája közelében érzi magát biztonságban. Egészen három éves korukig nagyon szoros a kötődés, és traumaként, a feléjük irányuló szeretet hiányaként élik, élhetik meg az édesanyától való elszakadást. A leválás három-ötéves kor körül történik meg. Amennyiben erre a folyamatra a gyermek még nem készült fel, és sürgetik, viselkedésében változás következhet be: vagy próbál nagyon jó lenni, vagy éppen agresszív lesz, esetleg többet betegeskedik. Ezzel próbálja meg felhívni a figyelmet magára, kivívni a törődést és a szeretetet. A leválás jeleként figyelhetjük meg, ha gyermekünk próbál önállósodni, a saját lábára állni, magunk pedig úgy segíthetjük a folyamatot, ha nem neveljük burokban a gyermekünket. 

 

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}