Kreatív lépcsők és tetőterek

Kreatív lépcsők és tetőterek

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Napjaink új építésű lakóparkjaiban, ikerházaiban, sorházaiban gyakran kicsik az egyes lakószintek alapterületei, és a kis életteret a lépcsőház tovább csökkenti. Akár új építésű, akár régebbi kétszintes, tetőtéri ferde falakkal tarkított otthonunk van, semmiképp se essünk kétségbe! Ne érezzük úgy, hogy szűkös az otthonunk, nem elég a tér, mert számtalan praktikával kényelmessé tudjuk varázsolni egyes helyiségeinket.

kreativlepcsokestetoterek 720

 

Tetőtéri konyhák
Amennyiben a parapetmagasság eléri a 85- 90 cm-t, akár a tetőtéri ferde falak alatt is kialakíthatunk kényelmes konyhát. A tartógerendák sem okoznak gondot ügyes tervezés esetén. A felső szekrények száma ilyen esetekben ugyan jóval kevesebb lehet, de a ferde nyílászárókon beözönlő fény kárpótolhat mindezért.

Maximális helykihasználás
Kis alapterület esetén több funkció is kerülhet egy légtérbe a konyhával, úgymint étkező, nappali, de akár még a hálószoba is!


kreativlepcsokestetoterek 1
CACTUS KITCHEN

 

Konstruktív megoldások
A látszó épületszerkezetek, a tereken átívelő függőleges és vízszintes osztások, a nyersen maradó alapanyagok és a különleges tervezési bravúrok mind-mind elterelik a figyelmet a helyszűkéről. Az igazán apró alapterületű helyiségek akár faltól falig is bebútorozhatók. Az izgalmas, látványos megoldások segítségével a teret maximálisan ki tudjuk használni, és az átláthatóság is biztosítható, ami optikailag szintén növeli a teret.


kreativlepcsokestetoterek 2
PHOEBE SAYSWOW ARCHITECS


Kreatívan a tetőtérbe
A szűk lépcsőházak és a kis alapterületen elhelyezett lépcsők kényelmesebbnek tűnnek, ha a lépcsők építészetileg vagy vizuálisan érdekesek, karakteresek.

kreativlepcsokestetoterek 3
STUDIO MIEKE MEIJER

Ferde falak alatt
Mutassuk meg az épületszerkezeteket, a látszó gerendákat, emeljük ki a szabálytalan alakú falakat, tegyük hangsúlyossá a ferde mennyezeti szakaszokat, használjunk érdekes színeket, formákat, mintákat!

Hátrányból előny
Bár a bútorozható falfelületek egyértelműen szerényebb számban vannak jelen a tetőtéri lakásokban, de egyáltalán nem lehetetlen küldetés az ergonomikus elrendezés megvalósítása, és használati tárgyaink praktikus elhelyezése. Ráadásul a kis alapterületű lakások legnagyobb erénye, hogy nem halmozzuk tele felesleges tárgyakkal, bútorokkal. Mindig csak annyit tervezhetünk be, amennyire feltétlenül szükségünk van nekünk és szeretteinknek.

kreativlepcsokestetoterek 4
DULUX

kreativlepcsokestetoterek 5

IKEA

 

TOP 5 TREND

kreativlepcsokestetoterek 6

  • KONZOLOSAN FALRA szerelhető nyitott polcokkalkönnyedén követhetők a szabálytalan alakú bútorozható falfelületek.
  • DIVATOSAK A LAKATOSSZERKEZETŰ, pusztán fémből készült, különleges formavilágú lépcsők. Kevéssé bevállalósoknak némi fával kombinálva javasolt, úgy kevésbé ipari hangulatú.
  • A LÉPCSŐK HOMLOKLAPJÁNAK színesre festése, tapétázása, csempével való burkolása mind-mind barátságosabbá, otthonosabbá teszi lépcsőházunkat.
  • A SZÍNÁTMENETESRE FESTETT FAL vagy a faltörésig színezett burkolt felületek szabályosabbá teszik a teret, főként, ha a törésvonalon ledfényt vezetünk körbe.
  • AMENNYIBEN VAN SZABÁLYOS, téglalap alapú falfelületünk is, tegyünk rá posztertapétát vagy egész falat beborító tükröt, ezáltal sokkal tágasabbnak tűnik majd a tér.

 

 

 
 
 
 
 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.