A fekete-fehér eleganciája

A fekete-fehér eleganciája

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A fekete, a fehér és a fekete-fehér kombinációja időtlen klasszikus, mindig aktuális, ha lakberendezésről van szó. A két szín egymás ellentéte ugyan, mégis egységet alkot, együttesen használva letisztultságuk miatt már önmagukban is gyakorta keltik a luxus érzetét, erőt és eleganciát sugározva. A fekete-fehér örökké divat marad, bármilyen stílushoz könnyedén hozzáilleszthető, bármilyen cég kínálatában megtalálható, így nem kell attól félnünk, hogy lakásunk divatjamúlttá válik.
afeketefehereleganciaja 720

 

Fekete-fehérben is otthonosan
A fekete és fehér színpárosítás sokaknak ridegnek tűnhet, de egy jó tervezés, a színek megfelelő arányban és felületeken történő elrendezése harmonikus, kedves, kellemes megjelenést kölcsönöz a tereknek. Akár nagy egybefüggő felületen, akár apró mintás textileken keveredik a fekete a fehérrel, mindenképp megéri kísérletezgetni. Lehet akár világos a padló és fekete a mennyezet, vagy egytől egyik tarka az összes felület.


afeketefehereleganciaja 1
HEPHAISTOS



Fekete dominancia
Bátrabbak a fekete merészebb használatától se riadjanak vissza. Jól tervezett világítással igazán mély, drámai lesz az összkép, ahol az apróbb világos foltok, villanások szolgáltatják az enteriőr báját. A leheletnyi fehérek és aranyak, mint egy-egy lámpa vagy mint a csillagok az éjszakai égbolton, úgy tűnnek ki a fekete háttérből.


afeketefehereleganciaja 2
IKEA


Arannyal és zölddel
Az arany és a zöld tökéletes kiegészítői a feketének és fehérnek. Az arany használatával válik a dinamikus összkép luxusérzéssé, a zöld falak, növényzet, bútorok, kiegészítők pedig igazán természetközelivé, megnyugtatóvá teszik az élettereket. Egészen más hatás jön létre, ha csak apróbb bútorok, dekorok vagy ha egész falfelületek kapnak zöld színt. A kevésbé bevállalósak ez utóbbi módszerrel csempészhetik be kisebb mennyiségben a fekete-fehér színkombinációt otthonukba.

afeketefehereleganciaja 3
SKANDI TREND

Meleg színekkel kombinálva
Semleges színekkel, például halvány szürkékkel, drappokkal és visszafogott nem karakteres kiegészítő anyagokkal, burkolatokkal kombinálva a fekete és fehér színek kimondottan barátságossá válnak.

 

afeketefehereleganciaja 4
HEPHAISTOS
 

Elegáns részletek
A karakteresen elhelyezett – akár villanásnyi – fekete és fehér színfoltokkal tarkított lakás igazán elegáns összképet eredményez. Amennyiben törtfehér, csontszín, krémszín vagy halvány világosszürke szín szolgáltatja az alapot a feketének és a fehérnek, abban az esetben igazán finom, kiegyensúlyozott hangulat jön létre.

afeketefehereleganciaja 5
POLI-FARBE

afeketefehereleganciaja 6

DULUX

 

TOP 5 TREND

afeketefehereleganciaja 7

  • A FEKETE-FEHÉR TAPÉTÁK hosszú ideig szolgáltatnak izgalmas alapot egy-egy helyiségnek, a tarka kiegészítők pedig a visszafogott tereket teszik igazán izgalmassá.
  • A FEKETE ÉS FEHÉR SZÍNPÁRBAN az a jó, hogy bármilyen burkolat illeszthető hozzá. Jól mutat betonnal, fával, kővel, téglával, porcelánnal, márvánnyal, gyakorlatilag bármivel.
  • A HIDEG ÉS A MELEG SZÍNEK egyaránt tökéletesen igazodnak a feketéhez és fehérhez, így lényegében bármilyen színt, színcsaládot választhatunk kiegészítő színnek otthonunkba e színpár mellé.
  • NAPJAINKBAN DIVATOSAK a fekete kilincsek, bútorfogantyúk, csapok, vékony fémkeretes nyílászárók, tükrök és bútorok, amelyekkel mind-mind izgalmas részleteket csempészhetünk a sok fehéret tartalmazó terekbe.
  • HA AZ ARANY MELLÉ kristályt is párosítunk, igazán luxusotthon benyomását kelti életterünk.

 

 

 
 
 
 
 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.