Hangulatteremtés fényekkel

Hangulatteremtés fényekkel

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Mióta a led technológia forradalmasította a világítástechnikát, azóta a legkülönbözőbb formájú, méretű és színű fénytestekkel tehetjük hangulatosabbá otthonunkat. Szabályozhatjuk a fénysugár alakját, méretét, erősségét, irányát, ráadásul befolyásolhatjuk a színét is, így az enteriőr bármely szegletét kiemelhetjük, azaz fókuszponttá tehetjük. S mindezeket a lehetőségeket még automatizálhatjuk is, amennyiben otthonunkban intelligens vezérlést tervezünk be. Éljünk hát a mesterséges fény adta lehetőségekkel, tegyük játékosabbá, izgalmasabbá életterünket!
hangulatteremtesfenyekkel 720

 

Különleges függesztékek
Az általános fényt szolgáltató mennyezeti lámpák, csillárok ugyan egyértelmű kellékei egy lakásnak, de közel sem mindegy, hogy ezek a tárgyak ékkövei-e a helyiségeknek, vagy csak másodlagos szerepet töltenek be. Az enteriőr stílusát jelentősen meghatározzák, ráadásul, mint a mellékelt ábrák mutatják, egy jól megválasztott fénytesttel még a vésés is elkerülhető.


hangulatteremtesfenyekkel 1
CREATIVE DESIGNS IN LIGHTING




hangulatteremtesfenyekkel 2
IKEA


Résfények és csíkfények
Led csíkokat ma már bármilyen hideg- vagy melegburkolatba, bevonatba, bútorba integrálhatunk, függetlenül a helyiség rendeltetésétől, és hogy éri-e majd víz dekorációs fényünket avagy sem. A résfényekkel síkokat lebegtethetünk el egymástól, a csíkfényekkel pedig területeket határolhatunk el, vagy emelhetünk ki. Amennyiben pedig fényünk szabályozható, úgy ez a fajta világítás nemcsak hangulatfénynek használható, hanem akár az általános fény szerepét is betöltheti.


hangulatteremtesfenyekkel 3
SIEMATIC


Különlegességek
Akár mennyezeten, akár falon, akár padlóban vagy padlón elhelyezett világítótestről van szó, érdemes törekedni a különleges, díszítő jellegű megoldásokra. Persze kerüljük a tobzódást, elegendő helyiségenként egy-két különlegesség, hangulatfokozó elem.

 

hangulatteremtesfenyekkel 4
NATALY BOLSHAKOVA
 

Kültéri megoldások
Kültéren is éppen úgy lehet, érdemes és kell is alkalmazni a beltérben használatos megoldásokat, úgymint színszabályozható fények, pont- vagy vonalmenti fények, különböző stílusú helyi és általános fények és még sorolhatnánk. A tűz fénye mind kül-, mind beltérben egyaránt fontos hangulatfokozó elem, de napjainkban már a napelemes megoldások is elterjedtek, akár homlokzati vagy kerti fényekről legyen szó. További érdekesség beltérben a kültéri világítás hangulatát idéző megvilágítás.

hangulatteremtesfenyekkel 5
KANLUX

hangulatteremtesfenyekkel 6

LUMENET

 

TOP 5 TREND

hangulatteremtesfenyekkel 7

  • MÁR NEM KELL FELTÉTLENÜL a világítás tervezésekor családban, egyforma lámpatestekben gondolkodnunk, és a vizes helyiségekben, zuhanyozóban sem kell lemondanunk a hangulatfényekről.
  • ÉRDEKES MEGOLDÁS, ha egy falfülkébe nem szpotot, hanem egy ledes zseblámpát helyezünk el.
  • A MENNYEZETI, állítható sínes megoldások mindig odaterelik a fényt, ahol a legnagyobb szükség van rá.
  • A SÖTÉTRE FESTETT és burkolt felületű helyiségeknél néha szándékosan alultervezett a fénymennyiség, ami önmagában különleges hangulatot, atmoszférát eredményez. Ez persze függ a helyiség funkciójától és a lakók, használók beállítottságától is.
  • A FÉNYERŐ-, SZÍNHŐMÉRSÉKLET- és színszabályozható világítótestek nagyon divatosak és elterjedtek.

 

 

 
 
 
 
 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.