Dupla komfort a fürdőben

Dupla komfort a fürdőben

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Bár naponta legtöbbször csak kétszer térünk be a családi fürdőbe, e két alkalom is rettentő fontos élettani hatással bír. Ilyenkor tisztul meg szervezetünk kívül és belül is, így fontos, hogy megadjuk a módját a tisztálkodásnak. Természetesen minél nagyobb alapterület jut fürdőszobára, annál könnyebb dolog a megtervezése, de higgyük el, kis helyen is elérhető a maximális luxus érzése, ha a számunkra legkellemesebb és legkedvesebb anyagokat és tárgyakat építjük be a lehető legpraktikusabb, legidőtállóbb módon.
duplakomfortafurdoben 720

 

Dupla zuhany
Kényelmes, tágas zuhanyt több módon is létrehozhatunk. Kisebb fürdőkben ennek az a legegyszerűbb módja, ha faltól falig ér a zuhanyzó területe, egyik falát érdemes különleges burkolattal fókuszponttá avanzsálni. Szélesebb, nagy alapterületű fürdőkben pedig elhelyezhetünk egy nagyméretű zuhanykabint vagy épített zuhanyt, vagy egyszerűen kiépíthetünk két darab zuhanyfülkét egymás mellé.


duplakomfortafurdoben 1
KLUDI




duplakomfortafurdoben 2
TEUCO


Dupla mosdó
Hogyan is lehetne dupla komfortról beszélni szimpla mosdós fürdőszoba esetén? A dupla komforthoz természetesen hozzátartozik, hogy a fürdőben egyszerre ketten is tudjanak mosakodni, fogat mosni. Egy mosdó azonban számtalan formában lehet kényelmes: amennyiben kis hely áll rendelkezésre, betehetünk egyet is, ha az dupla medencés vagy egy medencés ugyan, de kellően széles. Ha viszont két mosdót tervezünk be, tehetjük őket közvetlenül egymás mellé, egymástól eltolva, de akár a fürdő két átellenes falára is.


duplakomfortafurdoben 3
KLONDIKECONTRACTING.COM


Középpontban a kád
Ha elegendően nagy területtel rendelkezünk, érdemes a kádat a fürdőszoba ékkövévé varázsolni. Aki megteheti, állítsa a kádat a térbe, amennyiben viszont ennél kevesebb hely áll rendelkezésre, építsük be úgy, hogy 3 oldalról is körül tudjuk járni. Így mind vizuálisan, mind kényelmi szempontból elérjük a Wow! faktort, főleg, ha ütős hátteret képezünk kádunk számára vagy maga a kád egy izgalmas darab.

 


duplakomfortafurdoben 4
RAVAK
 

Otthonos megoldások
Természetesen nem csak méregdrága holmik halmozásával érhetjük el a luxus vagy duplakomfort-érzést. Elegendő, ha mindent praktikusan és kényelmesen tervezünk be, helyezünk el, és színekkel, kedves kisbútorokkal, apró tárgyakkal, színekkel, vagy éppenséggel egy plusz funkcióval ruházzuk fel fürdőszobánkat, legyen az olvasókuckó vagy egy edzéshez használható sporteszköz. A betervezett bútorok, kiegészítők sem kell, hogy dizájndarabok legyenek. Sokkal fontosabb, hogy minden kézre álló legyen, és lehetőleg időtálló, strapabíró anyagból készüljön, így jó ideig nem kell majd a fürdőszoba felújításával foglalatoskodni, ami szintén tovább bent tart bennünket komfortzónánkban.

duplakomfortafurdoben 6

KLUDI

 

TOP 5 TREND

duplakomfortafurdoben 5

  • A SZABADON ÁLLÓ KÁD ÖRÖK DIVAT. Bár helyigényes, de kevés dolog teszi ütősebbé a fürdőszobát, főleg, ha a csap nem a falra, a kád peremére, hanem a padlóra ültetett!
  • BÁR A KEVERŐCSAPOK PRAKTIKUSABBAK, de a régi, hagyományos tekerős csapok a mai napi megőrizték bájukat, így a nagyobb gyártók megtartották kínálatukban. Remekül öltöztetik a mosdók és kádak környékét.
  • A FALSÍKBA ÉPÍTETT VÉCÉTARTÁLYOK újabban már szabadon állóak is lehetnek, mert olyan dizájnt kapnak, hogy érdemes megmutatni őket, főként, ha üvegből vannak. Az élményt tovább fokozhatjuk, ha a nyomólap is különleges anyagú vagy kialakítású, amihez akár hozzá sem kell érni a vízöblítésért.
  • A TÜKÖR MEGVILÁGÍTÁSÁNÁL rugaszkodjunk el a hagyományos falikaros megoldásoktól. Alkalmazhatunk karos vagy harmonikás falikart, belógatott lámpákat vagy világító tükröt is.
  • A FÜRDŐSZOBA PADLÓJA már nem kell, hogy hidegburkolat legyen! A vinil vagy a vizes helyiségben is használható fa- vagy laminált burkolat itt is hódító útjára indult, így sokkal melegebb, otthonosabb lehet fürdőszobánk.

 

 

 
 
 
 
 

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.