Felturbózott lakások

A vásárlók nagy része az első öt percben határoz arról, hogy tetszik-e a kiszemelt lakás vagy sem. Az első benyomás alapján dönt, még ha vissza is megy majd néhányszor ezt az érzést megerősíteni. Döntően nem a lakás racionális paraméterei ejtik rabul, nem téglát vesz, hanem egy életstílust. Nem is gondolnánk, mennyit nyomnak a latban apróságok: a bútorok hiánya, az elavult csempék – De vajon mennyi időt, pénzt érdemes fordítani egy eladásra szánt lakásra –

 

 

Üres ingatlant nehezebb értékesíteni, mint bútorozottat. Ingatlanpiaci szakemberek szerint 20 százalékkal több időbe telik egy üres lakás eladása azért, mert a vásárlók többsége – a megtekintés pár pillanata alatt – a puszta falak közé képzeletben nem tud puha, meleg otthont varázsolni.

 

Ha a vevő valóban életstílust vesz, még az is feltételezhető, hiába jó a lakás, elriaszthatja az ósdi padlószőnyeg, a régi csempe a fürdőszobában, vagy a kopott konyhaszekrény. Tíz eladó közül tíz ma még azt mondja: eszemben sincs olyan ingatlanba beruházni, amelyet most adok el. Pedig lehet, hogy érdemes. Ha hetek múlnak el vételi ajánlat nélkül, célszerű némi pénzt rááldozni, hogy – kívánatosabbá tegyük a menyasszonyt?. A ráfordított pénz ugyan nem növeli a lakás árát, de arra számíthatunk, hogy gyorsabban el tudjuk adni, s ez sem kis eredmény a mai pangó lakáspiacon.

Fessük újra a csempét!

A tapasztalatok azt mutatják, hogy lakásvásárlásnál általában a feleségé a döntő szó. Egy asszonynak pedig sokkal fontosabb a konyha, mint gondolnánk. Mit csináljunk a divatjamúlt csempével – Szerencsére már kapható olyan tapadó alapozó, amely a fényes, síkos felületeken is megmarad. Literje két és félezer forint. Alapozás után erre bátran festhetünk bármilyen zománcfestékkel. A járócsempe esetében is először a tapadó alapozót használjuk, de utána csak az erre a célra kifejlesztett speciális festékanyagot. Ezzel kétszer kell átkenni a felületet, literje három-négyezer forintba kerül. Egy tíz négyzetméteres kis konyha padlóját mintegy tízezer forintból varázsolhatjuk újjá, háromnapi munkával. Ügyeljünk arra, hogy a fuga ne legyen sérült, javítsuk ki.
Költségesebb, de sokkal igényesebb megoldás a mikrocement. Egy speciális cementanyagot – minden bontás nélkül – egy-két milliméteres vastagságban visznek fel szakemberek a meglévő járócsempére, de bármilyen más alapra is. Sokféle színben kapható, s igen attraktív hatást érhetünk el vele, bár ez a megoldás már négyzetméterenként legalább ötezer forintot emészt fel. Nem kell viszont feltörni a régi csempét, bajlódni a sittel, konténert hozatni! Ingatlanosok szerint a vevők nagy részét jelentősen befolyásolja a burkolat. Az jár az eszükben, hogy mekkora rumlival járna a felújítás.
Világosság, tágas tér

Ha átfestjük a csempét, lehetőleg világos színeket használjunk, mert egy ingatlannál ez nagyon fontos szempont lehet. A világosság illúzióját kelti, ha a mintás tapétát átfestjük megnyugtató, világos színűre. Ma már igen jó minőségű, nem csöpögő festékeket lehet kapni, amelyekkel nagyobb rendetlenség nélkül elvégezhetjük a munkát. Minden repedést javítsunk ki, ami aggodalomra adhat okot. Ha a sötétítőfüggönyöket leszedjük, az ablak nagyobbnak, a lakás világosabbnak tűnik. Sose felejtsük el felhúzni a redőnyöket, felkapcsolni a villanyt. A sok tükör nemcsak a teret tágítja, de a fényt is többszörözi.
A nagy tér is igen vonzó lehet. A lakás falait nem tolhatjuk ki, de apró trükkökkel tágíthatjuk a teret. Tüntessünk el minden apró tárgyat, beleértve a kisebb bútorokat is. A posztereket szedjük le a falról, a képeket helyezzük alacsonyabbra, hogy magasabbnak tűnjön a plafon. A tükör nem csak a fényt veri vissza, de a teret is növeli. A szűk előszobában például a bejárati ajtóra ragasszunk tükörcsempét. A sötét, mintás, kopott padlószőnyeg sokat ronthat a helyzeten. Sötét szobákban a nyugati ingatlanosok kifejezetten ajánlják a padlószőnyeg cseréjét eladás előtt.

Készüljünk fel!

Mielőtt megérkezik a vevőjelölt, készüljünk fel. Manapság a vevő csak úgy beesik, mert azonnal látni akar mindent. Az eladó meg azt hiszi, engednie kell az erőszaknak, de ne hagyjuk magunkat sürgetni. Inkább a hétvégén jelöljünk ki pár nyugalmas órát a megtekintésre, mintsem azzal csökkentsük a lakás esélyét, hogy a vevő elé tárjuk zaklatott hétköznapjainkat. Az a célszerű, ha a lakás nem túl személyes, de barátságos benyomást kelt. Ezt úgy érhetjük el, ha rendet rakunk, személyes tárgyaink egy részét – a gyerekjátékokat, ruhaneműket – a látogatás idejére eltüntetjük, és sok virágot vásárolunk.
Ismernünk kell a ház történetét, műszaki paramétereit. Ha például a fűtés központi, nézzünk utána, hogy van-e mód cirkóra való áttérésre, és mik a hálózatról való leválás feltételei. Ismernünk kell a bővítési, átalakítási lehetőségeket, melyik falat lehet lebontani, lehet-e egyáltalán bővíteni, milyenek az önkormányzati előírások. Ugyanis nemcsak a meglévő lakásnak, de annak is jó ára van, ami lehet belőle.
A visszatérő kérdés természetesen az, hogy mennyi energiát és pénzt érdemes az eladásba fektetni. Nyugati ingatlanosok az átalakításra 2-3 napi munkát és 500 fontot tartanak ésszerűnek.
S végül a hagyományos marketing egy jól bevált fogása: ajándékba adni valami apróságot, aminek az árát persze beszámítják a termék árába. A lakásnál is élhetünk ezzel a fogással, például egy mosogatógépre mondhatjuk azt, hogy ajándékba adjuk. Jogilag nem tartozik a lakáshoz, akár el is vihetnénk. Ezt csak nem fogom itt hagyni! – vélekedik tíz eladó közül kilenc, pedig az ajándék hasonlóképpen hat az ingatlanpiacon, mint a kereskedelem bármely más területén.


Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop