Végy papírt és ceruzát!

Végy papírt és ceruzát!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Mire érdemes odafigyelni, mielőtt belefogunk jövendőbeli otthonunk keresésébe - Következzen itt néhány jó tanács, amely - bízunk benne - átsegít az esetleges buktatókon, és élvezetessé teszi az elkövetkező évek színterének felkutatására fordított időt.

 

 

Első lépésként tehát végy papírt, ragadj a tollat, és jegyezz fel mindent, ami eszedbe jut! Melyek lehetnek a legfontosabb kérdések?

 


Mennyire komoly a vásárlási szándék -
Ha csak fontolgatjuk, hogy vegyünk-e valamit, netán az áraktól tesszük függővé, elég csak egy-két ingatlant megnéznünk ebből a célból.

Akad-e olyan tényező, amely befolyásolja a jövőbeni otthon hollétét?
Nem árt figyelembe venni a felnőttek munkahelyének, a gyerekek iskoláinak, óvodáinak, nagyszülők, gyerekek lakhelyének közelségét. Akad, aki valamilyen környékhez ragaszkodik. Nekik sem haszontalan elsétálni más kerületekbe, hiszen nem biztos, hogy a megfelelő paraméterű otthont pont ott találják meg, ahol előre elképzelték. Jó, ha tudjuk, menynyi pénzt szánunk a vásárlásra, mert nemegyszer ugyanazért az összegért, amennyiért a belvárosban egy lakást vehetnénk, valamely peremkerületben már családi házhoz juthatunk. Döntés kérdése, mi a fontosabb: a belváros közelsége, vagy egy kis többletutazás nap mint nap a munkahelyre, de kertes házból.

Milyen infrastruktúrájú helyre van szükségünk -
Ha nincs autónk, nem hátrány, ha posta, orvosi rendelő, bevásárlási lehetőség, iskola, óvoda, tömegközlekedési eszköz a közelben van. Ha van autónk, megoldandó feladat a parkolás, tárolás.

Melyek az áhított ház, lakás legfőbb ismérvei -
Lehet, hogy felújított házban keresünk felújítandó lakást, amelyet majd saját ízlésünk szerint alakíthatunk át, esetleg igénybe véve lakberendező segítségét is, aki konkrétan a mi szempontjainknak megfelelően szabja testre jövendőbeli otthonunkat. Van, akinek fontosabb, hogy a megvásárlandó lakás legyen a megfelelő komfortfokozatú, és abban csak a tisztasági festésre legyen szükség. Előfordulhat, hogy mindkettő egyformán fontos: felújított házban felújított lakást találni. A célirányos keresés érdekében mindezeket a legelején érdemes tisztázni, elejét véve a hiábavaló fáradozásnak.
Mely épületeket részesítjük előnyben - Ha téglából épültet keresünk, ha a csúsztatott zsalus is megfelel, vagy inkább a panelt részesítjük előnyben, ezt mind jegyezzük fel! Ha nem szeretjük a körfolyosót, vagy ellenkezőleg: a zárt lépcsőház nyomaszt, ne feledkezzünk el rákérdezni vagy elmondani a segítségünkre siető ingatlanközvetítőnek. Felesleges járkálástól kíméljük meg így magunkat.

Emeleti lakást keresünk vagy földszintit -
Fontos, hogy legyen lift a házban vagy nem - Van, aki esetleges egészségi problémái miatt inkább az alacsonyabb szinteken keresgél, más pedig napi edzésként fogja fel, hogy a legfelső emeletre is lift nélkül rohan fel. Sőt, azt sem szereti, ha dübörögnek a feje felett.

Milyen legyen a lakás fekvése -
Van, akit egy forgalmas utca zaja sem tud eltéríteni attól a meggyőződésétől, hogy élni csakis utcai fekvésű lakásban lehet. Mások pedig a belvárosban is meglelik a nyugalmukat egy udvarra vagy belső kertre néző csendes lakkal.
Ha későn kelőek vagyunk és nem szeretjük, hogy a felkelő nap első sugarai pont a mi szemünkben kezdjék meg reggeli táncukat, ne válasszunk keleti fekvésű lakást!
Ha a listánk végére értünk, tekintsük át még egyszer, és egy szövegkiemelővel húzzuk ki azokat a paramétereket, amelyeknek a keresendő ingatlannak mindenféleképpen meg kell felelnie, és hagyjuk kijelöletlenül azokat, amelyeknél esetleges kompromisszumra vagyunk hajlandóak.
És most, hogy az első feladaton sikeresen túljutottunk, vegyük magunkhoz bozótvágó késünket, és vágjunk neki a dzsungelnek! Ha ezt egyedül tesszük, ügyeljünk az aranyszabályra: egy napon legfeljebb három ingatlant nézzünk meg! (Egy jó ingatlanközvetítő nem is fog egyszerre többet megmutatni ennél!) A negyediknél az ember már annyira összezavarodik, hogy nem lesz képes rendszerezni, mit is látott aznap.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.