Hőhídmentesítés? Terhelhető keményhab!

Hőhídmentesítés? Terhelhető keményhab!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Azt mondják, egy családi ház építését csak abbahagyni lehet, befejezni sohasem. Tégláról-téglára emelkedik a ház, elkészülnek a belső terek, ám a puding próbája a beköltözés: akkor derül ki, hogy a ház a mindennapok során valójában mennyire komfortos és energiahatékony. Egyetlen megoldás van arra, hogy az épület hőveszteségét minimalizáljuk: az egész épületet megszakítatlanul és felületfolytonosan körbe kell szigetelni, pincepadlótól egészen a magastetőig.

hohidmentesites terhelhetokemenyhab 720


Ahol a szigetelés konkrét fizikai terhelésnek és közvetlen nedvességnek is ki lehet téve, ott az XPS beépítése jelenti az ideális megoldást. Mit takar a rejtélyes elnevezés? Az URSA XPS egy halványsárga színű, zártcellás extrudált polisztirol keményhab hőszigetelő termék, amelynek különlegessége abban rejlik, hogy a táblák terhelhetősége nagy, és nedves környezetben is csekély a vízfelvételük. Alacsony hővezetési tényezővel rendelkeznek (azaz kitűnő hőszigetelők), és speciális egyenes vagy lépcsős élkialakításuk révén az illesztéseknél a különböző hőhídhatások is hatékonyan kiküszöbölhetők.

hohidmentesites terhelhetokemenyhab 1
Már az építkezés kezdetekor kiemelt figyelmet kellene fordítani a talajba kerülő épületszerkezetekre, mert utólagos javításuk rendkívül költséges, és nagyon sokszor lehetetlen is! A pincepadló, pincefal és a földszintes épületek padlójának esetében a beépített XPS hőszigetelés bírni fogja az épület terheit, ellen tud állni a talajból eredő nyomásnak, a víz behatásainak – talajpára, talajnedvesség, talajvíz – és a téli fagyhatásoknak is. Pincefalhoz történő beépítés esetén ez a különleges termék a vízszigetelés felületi védelmét is remekül ellátja. Az URSA XPS PLUS keményhabtermék még ennél is többet nyújt: azért tökéletes a lábazatok szigeteléséhez, mert különlegesen strukturált felületi kialakítása lehetővé teszi a könnyű és tartós cementalapú vakolást.
hohidmentesites terhelhetokemenyhab 2
Fontos, hogy az épület minden részletében törekedjünk a hőhidak megszüntetésére, emiatt érdemes az extrudált polisztirolt vasbeton szerkezetek bentmaradó zsaluzataként, például egy falazott falban elhelyezkedő vasbeton pillér elé vagy vasbeton áthidaló elé is beépíteni. Komplex szigetelési rendszerekben is kiváló összetevő elem ez a keményhab. Földszintes épületeknél a járható padlásfödémet, beépített tetőteres családi házaknál pedig a ferde tetőt kell átgondoltan szigetelni ahhoz, hogy az épület nyáron a szobák hűtésére, télen pedig a fűtésre fordított energiát bent tartsa a lakótérben. Az URSA szakemberei kikísérleteztek egy korszerű, speciális rétegrendet az URSA ásványgyapot, XPS és SECO tetőfóliák kombinált alkalmazásával, amely mindkét alkalmazási területen egyszerűen és költséghatékonyan kielégíti a 21. századi igényeket. Az érdekes XPS bakos szendvicsszerkezettel nemcsak a terhelhetőséget biztosítjuk, de a szerkezetek vonalmenti hőhídjai is elenyészőre csökkennek, ezzel maximalizálva a szerkezetek hőszigetelő teljesítményét. Bizonyos, hogy az extrudált polisztirollal igazán forradalmi, modern és fenntartható építészeti megoldások valósíthatók meg.
ursa logo
www.ursa.hu

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.