Merész színek Trondheimtől Abádszalókig

Merész színek Trondheimtől Abádszalókig

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Napjaink látványos épület burkolatai gyakran készülnek alumíniumból, a modern építészetnek egyik igazán sokoldalúan felhasználható eleméből. Az általános közmegegyezés szerint azonban mégis inkább olyan épületeknél találkozunk velük, mint bankok, irodaházak, sportcsarnokok. A továbbiakban három jól kigondolt és kivitelezett lakóház példáján keresztül számolunk le ezzel a tévhittel és mutatjuk meg a Prefa színes homlokzatburkolataiban rejlő lehetőségeket – családi házak kategóriájában. 

mereszszinektrondheim 720


A kísérletező bádogos és a kaméleon
Egy Reitzbach nevű német kisváros bádogosmestere gondolt egy merészet. Ismerte a Prefa alumíniumburkolataiban rejlő lehetőségeket, és kísérletező kedvét saját otthonán bontakoztatta ki.

mereszszinektrondheim 1
Koncepciója szerint a homlokzat kaméleon módjára változtatja a színét. Hogyan? A Prefa irizáló homlokzatburkoló anyagával. Hivatásából adódóan tisztában volt vele, hogy az elképzelés nem lehetetlen, és azt is tudta mi kell a megvalósításához: egy olyan neves építész iroda, mint a Mauer & Partner és nagyszerű anyagok.
A felhasznált alumínium burkolat a környezetére reagálva a bronztól a zöldön át a liláig irizál, mindig új és mindig meglepő. Ez a Prefa kristályeffekt kompozit lemezének hatása, amely akár egy tükör, folyamatosan reflektál a ház környezetében lévő dombok, fák és mező látványára.

mereszszinektrondheim 4
Prefabond alumínium-kompozit lemez
Anyag: Alumínium lemez (szín- és hátoldalon), FR-mag
Szín: kaméleon, Spring Lake
Méret: 4010 x 1500 x 4,0 mm-es, különleges méretekben is elérhető, vágható, marható, fúrható
Súly: 7,5 kg / m2
Bevonat: magas minőségű kétrétegű beégetett lakk, színoldalon Duragloss 5000, hátoldalon védőlakk
Beépítés: szegecselt, ragasztott vagy csavarozott, alumínium vagy fa tartószerkezeten

Az alapanyagok kiválasztása során fontos szempont volt a kedvező ökomérleg. Ez gyakorlatilag szinte elvárás a tőlünk nyugatabbra fekvő országokban, és szerencsére Magyarországon is egyre gyakrabban kerül a döntési szempontok közé. Erre a kérdésre a Prefa kompozitlemezei valódi választ jelentenek, hiszen a fenntarthatóság szempontjait maximálisan figyelembe véve készülnek. Így magyar szemnek első blikkre költségesnek tűnő megoldás hosszú távon nem csak esztétikus, különleges, de megtérül, és még a környezetet sem terheli feleslegesen.

mereszszinektrondheim 2
Alapanyag: alumínium, 0,7 mm Coil –Coating bevonattal
Színek: Új réz, galambkék, szürkészöld, szavannabézs, alumíniumszürke


Kemény munka és pasztellszínek Trondheimben
Sevrin Gjerdet joggal hívhatjuk az építészet Michael Claytonjának, hiszen az évek alatt számos elsőre lehetetlennek tűnő projektet vitt sikerre.
Trondheimben azt a feladatot kapta, hogy egy viszonylag kis területre a lehető legtöbb lakást, és elegendő parkolót tervezzen, mindezt egy már meglévő élelmiszerüzlet megőrzésével, anélkül, hogy toronyházat építene. A megoldás több évig tartó kemény kreatív munka volt, az eredmény pedig huszonhárom különálló családi ház, amelyek az égkéktől a téglavörösig öt különböző árnyalatban pompáznak.
A norvég kisvárost eddig is a színek uralták, ezeket az épületeket azonban az anyagválasztás teszi valószerűtlenné, hiszen monokróm megjelenésük és a tudatosan a Prefától választott alumínium homlokzat miatt messze kitűnnek a többi ház közül.
Alapanyag: alumínium, 0,7 mm Coil –Coating bevonattal
Színek: Új réz, galambkék, szürkészöld, szavannabézs, alumíniumszürke

mereszszinektrondheim 3
Prefa FX.12 homlokzatburkoló panel
Szín: 42 P.10 homokszín
Kivitelező: PLÉH-BOY Kft.


Homokszínű vízparti ház Abádszalókon
Tévhit, hogy nyáron egy fémburkolatú házban melegebb van, hiszen ez nem annyira a külső héjazat anyagán, mint inkább a kül- és belteret egymástól elválasztó rétegeken múlik.
Egy biztos: kevés olyan sokrétűen és kreatívan felhasználható homlokzati megoldás létezik, mint az alumínium homlokzatburkoló panelek, amelyek ökológiai lábnyoma meglepően alacsony.
A tervezők az új építésű ház hatalmas üvegfelületeihez és dinamikus formavilágához homokszínű, törtvonalú alumínium burkolatot választottak.
Ha a gyönyörű dizájn mellett a környezetünk megóvása is fontos számunkra, és szeretnénk ehhez az abádszalóki hétvégi házhoz hasonló természetközeli, a tájra nyitott és érzékeny nyaralóépületet a magunkénak tudni, akkor érdemes a Prefa homlokzatburkoló panelek között keresgélni.

Inspirálódjon a PREFÁVAL!
Új ház építésénél és felújításnál is hasznos segítséget nyújt a PREFA fotómontázs alkalmazása, amellyel otthonára próbálhatja a PREFA tető illetve homlokzati elemeit!

Tudjon meg többet a PREFA termékeiről!

Próbálja ki a Prefa fotószervíz appját!

 

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.