Árnyékharcos

Árnyékharcos

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Egy kő esett le a szívemről, hogy nem Bodri, vagy Morzsa lettem. Micsoda nevek. Én Báró vagyok. Két és fél éves, és a gazdám Szacsvay László, azaz Szacsy, aki gyerekkora óta fél a kutyáktól. Nem is nagyon simogat más ebeket. Mondjuk ezt nem bánom.

 

 

Szerencsére a kisfia évekkel ezelőtt folyton nyaggatta őt, a téren ugyanis már mindenkinek volt kutyája. Gazdám akkor még úgy gondolta, hogy mi nem vagyunk lakásba valók. Szerencsére a szomszédoknál épp gazdára várt egy három hónapos kis vizsla. Szacsy megvette, viszont kikötötte, hogy minden felelősség a kisfiáé. Aztán négy-öt év múlva szinte féltékenységig beleszeretett vígan csaholó nagybátyámba, Somába. Õ lett a fő kedvenc, aki csak a gazdival mehetett sétálni. Ha jól emlékszem, így mesélték. Szegény Soma tizennégy éves korában meghalt. Szacsy sokáig szentül hitte, hogy többé nem lesz a házában csaholás, aztán egy alkalommal Szulák Andrea megtörte a jeget. Kis kosárban én érkeztem, mint ajándék, és hogyan is lehet volna

 

ellenállni nekem -
Azt mindenki tudja, hogy én vagyok az úr a házban. Nekem mindig igazam van. Szabadon bejárhatok a konyhába, bármikor felugorhatok az ágyra. Sőt én vagyok a békebíró is. Ha veszekedés van, csak besomfordálok a szobába, szomorú szemekkel nézek, és máris mindenkinek jó kedve lesz. Mit veszekedtek, úgyis én vagyok a legfontosabb, nem igaz -
Színházban még nem jártam. Bezzeg Soma, ő nemcsak a Katonában vagy
a Játékszínben volt körbeugrált kedvenc, de még az Operában is sztárként viselkedtek vele. Állítólag amíg a gazdám játszott, ő tévét nézett a társalgóban. Én is színházba akarok menni! Állítólag még fiatal vagyok, és megugatok mindent. Viszont nem rágtam szét egyetlen papucsot sem, és a szőnyeg sincs szétcincálva. Én csak
a játékaimat rágom. Azt viszont kikérem magamnak, hogy egyedül hagyjanak, akár egy percre is. Mi lesz, ha egyszer majd nagyon ki kell mennem - Ezt ugye nehéz szobatisztán megoldani. Bár az igaz, hogy otthon sem unatkozom.
Sokat kergetem az árnyékkatonákat. Amikor beszűrődik a fény és kinyílik az ajtó, mindig megjelenik a lábam alatt
egy fekete kutya. Na, azt aztán hiába ugatom, éppen úgy visszaugat, mint én. A tükörben is lakik egy. Õ a hasonmásom, a gazdám mégsem cserél össze bennünket.
Jó lett volna elmenni a Filmfesztiválra is! Gazdám játszott a Lopott képek című Pacskovszky filmben, sőt ínyenc szakács
oldaláról is bemutatkozott a Lumnitzer nővérekben. Most hol a Katonában, hol a
Karinthyban, hol a Kamrában játszik, és szerepel az M1 Életképek sorozatában. Kutya legyek, ha követni tudom. Pedig vigyáznom kell rá, nemrég ugyanis kórházban volt. Szerintem azért gyógyult meg hamar, mert én meglepetésből meglátogattam.
Mondtam már, hogy egy hiányérzetem azért van - Nagyon szeretnék egy kutyalányt. Somától ugyanis negyvenöt kiskutya származott, hogy néz az majd ki, hogy tőlem meg egy sem -
Remélem, hogy ami késik, az nem múlik.
Egyébként nagyon jó a gazdámmal sétálni. Már csak azért is, mert mindig nekem köszönnek előre. Még az üzletekben is megörülnek nekem. Szacsy amúgy is csak olyan helyen vásárol, ahová beengednek engem. Soha nem kötne ki egy üzlet elé. Pláne nem hagyna benn nyáron a forró kocsiban. Mindig megkérdezi, hogy kutyákat szabad-e behozni, és ha azt mondják nem, akkor megyünk tovább.
A legjobban annak örülök, hogy soha nem kell pitizni, pacsit adni, két lábon egyensúlyozni. Senki nem akar idomítani. Azért viszont kiabálnak, ha meg akarok támadni elölről egy mozgó autót. A végén teljesen kihal belőlem a harci szellem. Már kiscica sincs, akivel kergetőzni lehetne. Egyik nap összecsomagolt, és elköltözött tőlünk. Soma imádott harcolni. Elsősorban botért, labdáért és szukáért küzdött, de a legtöbbször ő húzta a rövidebbet. Ez egy rövid szőrű kutyánál nem is csoda. Engem soha nem mernek megtámadni az ellenségeim. Sem az árnyékok, sem a gazdi elemlámpájából kiugró világító szörny. Ugyanis én vagyok a világ legbátrabb kutyája.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.