Okos kis autó

Okos kis autó

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az elkövetkező két évben tizenötmillió forintos projektmegbízást kap a BMF a Bosch Budapesti Fejlesztési Központtól: a Budapesti Műszaki Főiskola aulájában került sor annak a szerződésnek az aláírására, melyben a Bosch Budapesti Fejlesztési Központja egy úgynevezett „Smart and Small Car” fejlesztésével bízza meg az intézményt.

 

 

Amint azt Thomas E. Beyer a Bosch csoport Magyarországi képviselője elmondta: „ A Bosch egyik legfontosabb hosszú távú célkitűzése, hogy a műszaki felsőoktatásban tanuló tehetséges diákokat megtalálja, és támogassa. A mai szerződés egy fontos mérföldkő ebben, hiszen egy újabb rangos intézményt köszönthetünk a partnereink között, ahonnan várhatóan sok hallgató később mérnökként csatlakozik a Bosch-hoz .”

 


A Budapesti Műszaki Főiskola stratégiai és tudományos rektorhelyettese is nagy várakozással tekint az együttműködés elé. Mint mondta, az intézmény örömmel vette a cégcsoport megkeresését, hiszen ritkán adódik alkalmuk olyan kreatív feladatok meghirdetésére, amelyek a legtehetségesebb diákokat is komoly próbára teszik. Fodor János azt is kiemelte, hogy a Bosch érdeklődése egyértelműen jelzi, hogy az intézményben magasszintű képzés folyik, amely a világ legnagyobb autóipari beszállítója számára is megfelelő alapot nyújt az együttműködéshez.

A két vezető megegyezett abban, hogy a következő két év során a projektre összesen tizenötmillió forint anyagi támogatást nyújt a Bosch és folyamatos konzultációval, szakkönyvekkel is segíti a projektet, valamint az intézményt. Az „intelligens kis autó” megépítésében a Bosch számít a diákok kreativitására és alapos elméleti ismereteire. A Bosch a munka során szoftver és hardver-fejlesztést, komponens megválasztást, modul implementációt és a design megtervezését is elvárja a diákoktól.
A hallgatók részére mindeközben folyamatos lehetőség nyílik a konzultációra a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában.

A Bosch az utóbbi időszakban kiemelt figyelmet fordít a hazai felsőoktatás támogatására.

Az elmúlt évben egy hosszú távú szerződést írt alá a BME-vel, amelynek keretében Viscom képfeldolgozó berendezést ajándékozott az egyetemnek és autóelektronikai labort nyitott az intézményben. Az idei évben 75 millió forintot adott át szintén a BME-nek és egy új labort nyitott a Dunaújvárosi Főiskolán. Idén először rendezett Pneumobil versenyt Egerben és másodízben adott otthont a Bosch Hungaroring Napnak. Mindezek mellett számos ösztöndíj- program, gyakornoki lehetőség, szakdolgozati konzultáció és TDK, valamint PhD tanulmányok konzultációjára is biztosít lehetőséget Budapesten, valamint hatvani és miskolci gyáraiban. 2005-ben önálló tanszéket alapított a Miskolci Egyetemen, amely idén került az intézmény tulajdonába és képzi a régió fiatal villamos mérnökeit.

A műszaki felsőoktatási intézmények mellett több középiskolát és szakképző intézményt is támogat, valamint Hatvanban maga képzi technikusait a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara képző intézményével.

Egy kis adalék a vállalatról:
A Bosch csoport a gépjármű- és ipari technológia, fogyasztási cikkek és épület-technológia piacvezető nemzetközi gyártója. A 2007-es pénzügyi évben kereken 272. 000 munkatársa 46,3 milliárd euró forgalmat ért el. A Bosch csoport a Robert Bosch GmbH-t és annak 50 országban kereken 300 leány- és regionális vállalatát fogja át. Ez a világot átfogó fejlesztő, gyártó és értékesítő hálózat a további növekedés előfeltétele. A Bosch évente több mint három milliárd eurót költ kutatás-fejlesztésre és 2006-ban több mint 3000 szabadalmat jelentett be világszerte. A vállalatot 1886-ban Robert Bosch (1861-1942) „Finommechanikai és Elektrotechnikai Műhelyként” alapította Stuttgartban.
A Robert Bosch GmbH. tulajdonosi szerkezete szavatolja a Bosch csoport vállalati önállóságát. Ez lehetővé teszi a vállalat számára jelentős, a jövő biztosítása érdekében történő befektetések megvalósítását. A Robert Bosch GmbH részvényeinek 92%-a közhasznú Robert Bosch Alapítvány tulajdonában van. A szavazati jogok többsége a Robert Bosch Industrietreuhand KG-é, amely a vállalati társasági jogokat is gyakorolja. A maradék üzletrészek a Bosch családnál és a Robert Bosch GmbH-nál vannak.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.