Az év összkerékhajtású autója

Az év összkerékhajtású autója

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az Overlander magazin múlt heti díjátadó ünnepségén, Sidney-ben a Mitsubishi Pajero kapta meg a legnagyobb kitüntetést, a “2008-as év összkerékhajtású autója” címet.

 

 

 

 

 

A díj odaítélését megelőző tesztelés során magasan képzett, tapasztalt off-road szakemberek vezették a Mitsubishi győztes Pajero modelljét és az L200-ast, amelyek a 2008-as év legjobb új négykerékhajtású modelljeivel mérték össze tudásukat.


A döntőbe jutott hat autót kemény feladatok elé állították a tesztelők: veszélyes homokdűnéken, meredek hegyoldalakon kellett bizonyítaniuk képességeiket; vízen keltek át, és persze számtalan kilométert tettek meg aszfalton is, s a bírák szigorúan pontozták minden autó tulajdonságait, hogy kiderüljön: ki győz a megmérettetésen.




Az Overlander magazin “Év összkerékhajtású autója” díját az a modell kapja, amely a legmagasabb pontszámokat szerzi a következő értékelésben:
- Ár-érték arány
- Megbízható tervezés
- Célszerűség
- Haladó dizájn
- Terepképesség bozótosban




Az egyhetes, kimerítő teszt után a Pajero magasan kiemelkedett az idei mezőnyből: a lehetséges 250 pontból 243-at sikerült elérnie.

Az Overlander magazin szerkesztője, Mathieu Raudonikis ellenőrizte a pontozó lapokat, és az eredményt látva egyetért azzal, hogy a 2008-as év legjobb összkerékhajtású autója a Mitsubishi Pajero: “Bátran kijelenthetjük, hogy a Pajero minden idők legjobb japán 4x4-ese.”

“Mindig van benne annyi erő, amennyit a sportos futómű megkíván; a Pajero egyszerűen felzabálja az egyszerűbb földutakat, és akkor sem jön zavarba, ha keményebb terepre jut.” mondta Raudonikis.

Az Overlander tesztelő főmunkatársa, Fraser Stronach hozzátette, hogy a Pajero “egyszerűen mindent jól tud, és sosem hibázik, így hát mindenképpen érdemes arra, hogy viselje a koronát, amelyen ott a felirat: A 2008-as év összkerékhajtású autója.”


Két Mitsubishi az első hat helyezett közt
A Mitsubishi számára hab a tortán, hogy e tekintélyes mezőny befutójában két modellje is szerepelt 2008 legjobb összkerékhajtású autói közt.

A Mitsubishi L200 4x4 is ott volt az élmezőnyben, hiszen pontszámai alapján az ötödik helyet szerezte meg; ezzel a zsűri elismerte kiemelkedő biztonságát, amiben jelentős szerepet játszik forradalmian új Super Select rendszere, amely az állandó négykerékhajtás előnyeit kínálja a vezetők számára.

A Pajero a mostani díj előtt is szerzett már egy elismerést, amikor megkapta a 4x4 Australia Magazin “Az év 4x4-ese” címét.

Az MMAL elnök-vezérigazgatója, Robert McEniry büszke arra, hogy a Pajero újra a legjobb állandó összkerékhajtású autó lett. “A Pajerót már több mint 25 éve szívükbe zárták az ausztrál 4x4-rajongók. Örömmel látom, hogy a Pajero továbbra is képes megfelelni a mai kalandvágyók folyamatosan növekvő elvárásainak, sőt ezen elvárásoknál is több teljesítményt, hatékonyságot, vontatási kapacitást, használhatóságot és stílust kínál.”- mondta McEniry.

“Ez a díj tovább erősíti a Pajero pozícióját; ez a kategóriaelső, fantasztikus jármű bármire képes,” zárta szavait McEniry.

Az Outback sztori
Visszatekinthetünk egészen a kezdetekig - akár az 1936-os PX-33 négykerékhajtású országúti torpedóig -, és látni fogjuk, hogy a Mitsubishi 4x4-esei uralták e különleges piaci szegmenst.

Valahányszor új területeket kellett meghódítani, mint például az 1983-as Pajeróval - a legelső SUV-k egyikével -, vagy legutóbb a vadonatúj és rendkívül mutatós 2006-os L200 pickuppal, mindig megmaradt az autók kemény jellege. E modellek megfeleltek az olyan professzionális felhasználóknak is, mint a farmerek, építészek vagy állatorvosok, s ezzel el is határolódtak az úgynevezett „divatterepjáróktól”.

Az Ausztráliában szerzett két legutóbbi elismerés újra bebizonyította a Pajero átgondolt, hozzáértő tervezését; nem véletlen, hogy ez a modell az első generáció 1983-as bevezetése óta ikonnak számít.

Ezek az ausztrál díjak szinte visszarepítették a Mitsubishi fejlesztőmérnökeit az időben - néhány évvel ezelőttre, amikor az erősen álcázott “F-prototípus” klímaberendezését és porállóságát tesztelték az akkor még titkos modellen.

AZ ÚJ GENERÁCIÓS PAJERO* (F-prototípus) KEMÉNY PRÓBATÉTELE
AZ AUSZTRÁL OUTBACKBEN


Csak úgy nyerhet egy márka tizenegy kegyetlen Dakar ralit, ha az autó, amit harcba küld, kemény, erős és megbízható.

A Mitsubishi Pajerója az egyetlen olyan modell, amely 11 diadallal dicsekedhet, és az évek során végbement fejlődését a minden év januárjában, a forró észak-afrikai homokdűnék között megrendezett küzdelem igazolta. Ám a versenysport nem az egyetlen terület, amely a Mitsubishi Motors Corporation-nek (MMC) segít abban, hogy az egyre igényesebb vevők szükségleteinek figyelembe vételével tovább finomítsa modelljeit. A legváltozatosabb helyeken végrehajtott, kimerítő tesztekre is szükség van ahhoz, hogy minden részlet kellően csiszolt legyen.

Ezért az év legforróbb időszakában elküldtünk egy mérnökcsapatot a vad ausztrál Outbackbe, hogy a Pajero következő generációján végezzék el a klímaberendezés a porszigetelés különleges tesztjeit. A modell ugyan irigylésre méltó hírnévnek örvend a piacon, ám mi minden nap azért küzdünk, hogy továbbfejlesszük, s hogy a Pajero továbbra is a kategória mércéje legyen. S az ausztrál Outback perzselő nyara ideális alkalomnak bizonyult a légkondicionáló rendszer finomításához.

Ám ezeknek a teszteknek titokban kellett végbemenniük, hiszen a Pajero negyedik generációját még sehol nem láthatták a világon. Ezért a biztonság nagyon fontos volt. A konténerbe tett fekete “F prototípust” repülővel szállítottuk el a Mitsubishi ausztrál gyárába, Adelaide-be, ahol az MMC Okazaki kutató-fejlesztő részlegének három mérnöke várta. A modell annyira új volt még, hogy az előző Pajero generáció alkatrészei is belekerültek, ám mindez nem gátolta meg a mérnököket abban, hogy vezetékek és kábelek labirintusát, illetve mérőműszerek sokaságát szereljék be a kocsiba, mielőtt az autót teherautóra rakták, és a várostól északra, mintegy 500 kilométerre, titkos helyre vitték.

A tesztelésre kijelölt hely egy korábban soha nem használt rakétakilövő létesítmény volt, a mintegy 600 állandó lakossal bíró városkában, Woomera-ban. Fénykorában, az 1950-60-as években Woomera integrált és fontos helyszíne volt a brit, majd az amerikai űrprogramnak. Aztán sok éven át nem használták, ám a létesítmény ismét éledezni kezd, mert arról szólnak a hírek, hogy újra indulhatnak innen űrhajók. Sőt, a Mitsubishi Heavy Industries - az MMC legnagyobb részvényese - motorokat szállított ahhoz a kilövéshez, amely egy héttel az autós tesztcsapat látogatása után zajlott le Woomera-ban.

Mivel az infrastruktúra jelentős része érintetlen maradt, és a lezárt területen belül különböző borítású utak hálózata fut, nehezen találhattunk volna ideálisabb helyet a teszteléshez, ahol elrejtőzhetünk a kíváncsi szemek elől.

A Mitsubishi ausztrál mérnökei által támogatott japán fejlesztők csapatát Akiyoshi Imai vezette. „Pajero Professzor” - ahogy Imai-sant nevezik - immár 20 éve részese a Pajero fejlesztésének, jelen volt a most készülő modell ősének megalkotásánál is. Behatóan ismeri a terméket, ismeri Ausztráliát és az ausztrál körülményeket, hiszen munkája során számos alkalommal eljutott ide. Munkatársai Yukio Ushida, Hiroshi Fujisawa és Shoichi Nagayoshi voltak. Mindegyiküknek megvolt a saját szakterülete és feladata. Amíg egyikük az elemzés és a rögzített adatok értelmezésének szakértője, addig a másiknak az volt a feladata, hogy újra és újra vezesse az autót, mert csak így lehetett ismételten rögzíteni az adatokat a lehető legmegbízhatóbb eredmény érdekében. A csapat ausztrál tagjai jól ismerték a klimatikus és környezeti viszonyokat, s erre a tudásra is szükség volt a fejlesztés sikeréhez.

Ha az ember a klímaberendezést szeretné tesztelni, akkor nagyon meleg időre van szüksége. Ha azt akarjuk megvizsgálni, hogy az újonnan tervezett ajtószigetelés mennyire hatékonyan tartja kint a finom port és homokot, akkor földutak kellenek. A Woomera-ban végzett teszt nyolc napjából hetet ilyen körülmények közt töltött az autó, így a mérnökök sokat haladhattak a munkában.

Egyáltalán nem romantikus azzal tölteni a napot, hogy az ember egy földúton száguldozik fel-le, hogy megtudja: a szigetelés sikerrel tartja-e távol a port az utastértől. Az autó hátsó részét minden nap végén szétszerelték, és megvizsgálták, mennyire porosak az alkatrészek. Ezt sokszor meg kellett ismételni, hogy reális eredményt kapjanak. De ma már tudjuk, hogy a Rockford Fosgate mélynyomó nem lesz poros.

S az sem vidám dolog, ha az embernek egy átforrósodott utastérbe kell beszállnia, miután a kocsit a 40 fokos hőségben hagyták a napon parkolni. Erre azért volt szükség, hogy lássuk: a klímaberendezés milyen gyorsan képes lehűteni az utasteret. Ám minderre szükség van, ha szeretnénk garantálni a vevők biztonságát és kényelmét, hiszen előfordulhat, hogy olykor ők is találkozhatnak ezekhez hasonló szélsőséges körülményekkel.

Az ausztrál Outbackben eltöltött időnek köszönhetően lehetővé vált az utastéri szellőzőnyílást a hátsó lámpatestek mellől előbbre helyezni. A Pajero előző generációjában egy speciális alkatrészt kellett beszerelnünk annak érdekében, hogy a por ne jusson be az utastérbe. A Pajero új generációján azonban ez a szellőzőnyílás a hátsó karosszériaelemre került át, és így hatékonyabb a légcsere, és nincs szükség a speciális alkatrészre sem. Mindezt csak sokszor ismételt teszteléssel, illetve a tesztek között az autó hátuljának szétszerelésével érhettük el. Fárasztó munka, de szükséges ahhoz, hogy továbbra is a Pajero legyen a legjobb.

A tesztelést végig a Pajero előző generációjával együtt végeztük, és így egy sor olyan tényre is fény derült, amely eredetileg nem tartozott a teszthez.

Az új autónak észrevehetően jobb az úttartása, kisebb a karosszéria sodródási hajlama - mindez azt jelenti, hogy a vezető magabiztosabban kezelheti a kocsit laza talajon, illetve akár ívmenet során is végezhet hirtelen irányváltást. Az Aktív Stabilitáskontroll és Kipörgésgátlás (ASTC) rendszeren végrehajtott fejlesztések előnye pedig az utolsó Woomera-ban töltött napon vált nyilvánvalóvá, amikor a sivatagot szinte valószerűtlen módon elöntötte az eső, és a vörös homokot ragadós sárrá dagasztotta. Az ASTC arra is képes volt, hogy megzabolázza a 100 km/órás sebességnél, padlógázzal szándékosan megcsúsztatott autót, és a lenyomva tartott gázpedál ellenére biztonságos sebességre fékezzen.

Ha tehát Ön éppen egy dugóban ül a nyári hőségben, és élvezi, hogy a klímaberendezés milyen gyorsan lehűtötte a túlforrósodott utasteret, akkor gondoljon „Pajero Professzorra”, illetve az ausztrál és japán mérnökökre, akik az év legmelegebb évszakában azért mentek el az Outbackbe, hogy a Pajero tulajdonosai továbbra is a legjobb és legbiztonságosabb vezetési körülményeket élvezhessék.

Amszterdam, 2009 január 26.

Kevin Taylor
vezető - Médiakapcsolatok- Mitsubishi Motors Australia Ltd.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyát

2021. július 21-től látogathatók a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának kastélyterei, amelyet a hétvégén adtak át. A fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának tereiben látható kiállításokhoz hasonló méretű és rangú kastélyfelújítás a kastély újjáéledése óta nem volt. 2021. július 21-től látogathatók a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának kastélyterei, amelyet a hétvégén adtak át. A fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának tereiben látható kiállításokhoz hasonló méretű és rangú kastélyfelújítás a kastély újjáéledése óta nem volt. A fertődi Esterházy-kastély patkó alakú főépületének emeletes nyugati szárnyában egykor az Esterházyakkal rokon családok lakosztályai sorakoztak, illetve a főbejáratig futó földszintes térsorral (nyugati patkó) összekapcsolva néhány inasszoba mellett itt kaptak helyet a különböző hercegi gyűjtemények, például a könyvtár és a porcelán gyűjtemény. A szárnyból nyugat felé húzódó hosszú, nagy belmagasságú tér volt a képtár, amelyben a műalkotások száma – az egykori krónikás szerint – 350 körül lehetett. A fertődi Esterházy-kastély felújítását 2013-ban a helyszínen Orbán Viktor miniszterelnök hirdette meg. A magyar kormányt az a cél vezérelte, hogy az ország legnagyobb barokk kastélya visszanyerje régi pompáját, de az az elképzelés is vezette, hogy a megújított épület, a magyar kultúrának ne csak egy szimbolikus, hanem egy valódi, élő helyszíne legyen. Ehhez a célhoz pedig az egymásra épülő fejlesztések sora vezetett el, hogy a kastély egykori régi pompájához méltóan fogadhassa a magyar és külföldi látogatókat. A rekonstrukció kivitelezési munkálatai 2016. tavaszán kezdődtek meg a 3H Építésziroda Kft. tervezésében, illetve a West Hungária Bau Kft. ZÁÉV Zrt. kivitelezésében. Az I. nagy ütem építési eleme a földszintes épületrész, az úgynevezett patkószárny felújítását tartalmazta, ezen belül is két egymásra épülő kivitelezés történt meg. Az I. ütem alatt elkészítették a II. ütemhez szükséges infrastruktúrát. Közel 1100 négyzetméterben megvalósult a képtár, valamint a porcelán kabinet, a patkószárny egybenyíló kiállító térsora és kiszolgáló helyiségek kialakítása. Az első szakasz 1,6 milliárd forint kormányzati támogatásból valósult meg, további kormányzati támogatással csaknem 1,8 milliárd forint a fejlesztésre szánt forrás. A munkálatok során mindösszesen 1274,85 négyzetméteres terület újult meg. Eszterháza nagyon hosszú időn keresztül Európa egyik virágzó kulturális központja volt, amely az átadó ünnepség után újra betöltheti ezt a szerepet. A megnyitott Arcok és tekintetek - Esterházy-képtár, a közel 400 műtárgyat bemutató Esterházy-porcelánkabinet, továbbá az IDŐVONZATOK - MODULATED TIME, BOLDI szobrászművész és Incze Mózes festőművész kortárs kiállítása méltó és grandiózus az eszterházai csodavilághoz.   További információk a fertődi Esterházy-kastély Facebook-oldalán és az eszterhaza.hu weboldalon.  

Új parkrészek átadása a Városligetben

A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projektnek köszönhetően visszanyerte régi fényét a Városliget egyik legkülönlegesebb növényeit felvonultató, ismeretterjesztő parkeleme, a botanikus kert, amelyet az újranyitásra Mőcsényi Mihályról, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozójáról neveztek el. A parkrészt a FŐKERT 100 éves jubileuma alkalmából adták át, 1967-ben. A bemutatókertnek szánt területen gyógy- és fűszernövények, konyhakerti növények, szőlő, gyümölcs, egynyári virágok, vízi-, mocsári és sziklakerti növények is helyet kaptak. A kert központi elemeként egy esőkunyhó szolgált, de látványosságai közé tartozott a forrás táplálta csobogós vízrendszer és a pergola a két vízmedencével. A felújítás során az eredeti, a Főkert tervtárában fellelhető 1967-es és 1969-es kertépítészeti tervek, valamint az 1980-as megvalósulási terv nyújtottak segítséget. Így a Mőcsényi Mihály Botanikus Kert területe déli irányban megnőtt, a Királydomb felé eső oldalon, a parki sétány pedig egy fasorral beljebb került. A megújult kert egyik sétányán kialakítottak egy lugast, melyhez kiegészítésképpen kerti tipegős útvonal kapcsolódik, segítve a parkrész bebarangolását. Helyet kapott a területen egy különböző felületekből álló KNEIPP ösvény is, melynek mezítlábas használata javítja az egyensúlyérzéket, jótékony hatással van testtartásunkra. Újra az eredeti nyomvonala mentén kanyarog a területet behálózó, hangulatos patakrendszer, melyet forrás táplál, és visszatértek a nyílt vizeket és a mocsári élővilágot bemutató medencék is. A megújult Mőcsényi Mihály Botanikus kertbe mintegy 335 különböző fajtájú új növényt ültettek el, több mint 35.000 példányszámban. Az esőbeálló leromlott állapotú épülete helyett egy új, modern épület került, mely vendéglátói, kiszolgálói és ismertterjesztői funkciót kapott. Új kutyaparadicsom A városligeti parkfejlesztés második ütemében egy újabb tematikus kutyás élménypark is várja a gazdikat és négylábú kedvenceiket. A mintegy félhektáros új kutyaparadicsomot könnyen megközelíthető helyen, az Ajtósi Dürer sor-Stefánia út kereszteződéséhez közel alakították ki, területét biztonságos kerítés határolja, melyen több, zsilipes rendszerű bejáratot helyeztek el. A parkrész különlegessége, hogy külön elkülönített részt kaptak a kistestű és a nagytestű kutyák, így elkerülhetőek lesznek a konfliktusok, ütközések. A tervezők mindkét részen terepalakulatokkal megmozgatott játéktereket alakítottak ki ügyességi elemekkel, alagutakkal, ugró akadályokkal, szlalom pályákkal. A gazdik és a kutyusok kényelméről kombinált használatú ivókutak és padok gondoskodnak, a terület tisztán tartását pedig több mint egytucat kutyapiszok gyűjtő segíti. Fontos megjegyezni, hogy a Városligetben – néhány elzárt terület kivételével – továbbra is biztosított a szabadon kutyázás lehetősége. Természetesen az új Kutyás élménypark teljes növényzetet újjávarázsolták, a területén 6 új lombos fát ültettek el és több mint tízezer cserjét és évelőt is elhelyeztek, így a Hermina úti „testvéréhez” csatlakozva Budapest egyik leghangulatosabb kutyabarát helye jött létre. Futás a Ligetbe(n) A futás ma már a legnépszerűbb tömegsportok közé tartozik: az országban százezrek, a fővárosban tízezrek húznak naponta futócipőt. Kimondottan nekik készült a Városligeti Futókör. „A Városligeti Sportcentrum őszi átadását követően a park Budapest legsokoldalúbb sporthelyévé vált, melynek kínálata tovább erősödik. Nagy örömünkre szolgál, hogy végre a pesti oldalon is a Margitszigeti futópályához hasonló alternatívát tudunk kínálni, ami ráadásul modern és biztonságos szolgáltatásokkal várja a sportág szerelmeseit. A futókört a következő napokban vehetik birtokba a sportolók” – mondta el Gyorgyevics Benedek. A Városligeti Futókör tervezése során a folyamatosan egyeztettek a budapesti futókat képviselő szervezetekkel, hogy a pálya vonalvezetés, burkolata a sportolók igényei szerint alakítsák ki. Mindezeknek köszönhetően a kiváló minőségű, 2 kilométer hosszúságú, színezett – az izületeket kímélő - rekortán borítású pálya teljes hosszában kivilágított. A fák között kanyargó, rendkívül hangulatos vonalvezetésű pálya belépési pontjainál bemelegítő területeket helyeztek el a sérülések elkerülése végett, a nyomvonal mellett pedig számos ivókút szolgáltatja a frissítőt. A sportolók kényelmét a Városligeti Sportcentrum női, férfi és akadálymentesített öltözői szolgálják. www.ligetbudapest.hu  

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.