Vigyázz a benzinkútnál!

Vigyázz a benzinkútnál!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az alábbi idézetek egy népszerű blog- oldalról származnak és egy egyre gyakoribb, főképpen benzinkutak pénztárosai által elkövetett csalássorozatra hívják fel a gyanútlan autósok figyelmét, amellyel őket készpénzes fizetéskor próbálják megrövidíteni. Az idézett szövegek természetesen kicsit megszerkesztve és stilizálva kerülnek Olvasóink elé.

 

tankolas

 

A módszer lényege az, hogy készpénz-fizetés esetén úgy adnak vissza kevesebbet, hogy a pénztáros a kezét készenlétben tartja a visszaadandó bankjegyen a pénztárgép fiókjában. Ha a vevő megszámolja a visszajáró pénzt és már reklamálni akarna, a pénztáros azon nyomban előkapja a hiányzó bankjegyet.

Egy tipikus eset: Az egyik S…. kútnál húszezer forintból 12 780 forintot kellett volna visszakapnom. A hölgy visszaadott 6 680 forintot, majd értetlen arckifejezésemet látva azonnal előhúzott a fiókból egy ötezer forintos bankjegyet. Már majdnem eltettem, amikor észrevettem, hogy egy ezressel még mindig kevesebb a visszaadott összeg. A hölgy, látva hogy felfedeztem a hiányt, azonnal előhúzta az ezrest, amin a kezét tartotta. Ekkor már pontosan utánaszámoltam a visszajárónak, és kiderült, hogy száz forinttal még mindig be akart csapni. Szóltam neki, hogy még egy százast kellene kapnom, mire a már szintén a keze alatt tartott százforintost is kitette a pultra.

Ez a dolog leginkább az "itt a piros, hol a piros" játékra hasonlít, az átverési módszer kifinomultságát tekintve. Ha a legfeltűnőbben hiányzó ötezer forintos visszaadása után megkönnyebbülve eltettem volna a pénzt, akkor még mindig 1100 Ft-tal károsítottak volna meg. Sajnos, hasonló módszerrel találkoztam egy J.. kútnál is, ahol ugyan csak egy lépcsőben, de szintén nagyobb címletű bankjeggyel kevesebbet akartak visszaadni. A módszer ugyanaz volt, vagyis a hölgy a kezében a bankjeggyel "ugrásra készen" várta, hogy vajon észreveszem-e a hiányt. Ha ilyen esetben erélyesen lépne fel a vevő, talán még úgy is tűnhetne, hogy túlreagálja a dolgot, hiszen a pénztáros "már éppen nyújtani akarta a hiányzó bankjegyet".

Egy másik eset: Dunakeszi Pesti oldalán a S….-nél megtankoltam az autóm 54 literes tankját 56 literrel úgy, hogy még volt benne legalább 3-4 liter benzin. Legközelebb, amikor oda mentem, az egyik kutasnak elmondtam az esetet, mire ő azt válaszolta, hogy ő is megtankolta már a szekerét más kútnál úgy, hogy plusz tíz liter ment bele. Tetszik tudni a levegőztető cső stb., stb. Én meg jó hülye módjára csak bólogattam, hiszen eddig a legtöbb, amit belenyomtam az 54 literes tankba az 52,7 liter volt...

A harmadik eset: Sokat autózom, ezért viszonylag sűrűn találkozom ezzel az esettel. S…. kúton már közel öt éve nem tankolok, mert "véletlenül" rendszeresen kevesebbet adtak vissza és előfordult, hogy amikor ezt szóvá tettem, még nekik állt feljebb. Egy ismerős lány mondta, hogy x évig dolgozott S…. kutaknál és fizetést egyáltalán nem kaptak, hanem az volt az övék, amit lenyúltak az autósoktól. A lány nem keresett rosszul, naponta akkoriban(!!!) 10.000-15.000 forintot vitt haza!
Ezután átpártoltam a M..-hoz, de rá kellett jönnöm, hogy ott sem jobb a helyzet. Gátlástalanul próbálják (sajnos sokszor sikerrel) átvágni az embert s mindezt büntetlenül. Amikor két héten belül harmadszor akartak ezer forinttal kevesebbet adni, ideges lettem, és beírtam a panaszkönyvbe. A M.. kivizsgálta az ügyet, levélben elnézést kértek, a lányt kirúgták, mert
már többször "megdőlt". Mit gondolnak, hol találkoztam pár hónap múlva vele - Egy másik benzinkúton, nála fizettem. No comment.

Még egy eset: Saját tapasztalatom egy O.. kútnál: A trükk csak hasonló mint a fentiek, de az alapja ennek is a figyelem elterelése. Tankolás után visszajárt volna 12 253 Ft. Mondom a hölgynek: a „csicserit” nem kérem. A pénztáros nő nyújt nekem két darab ezrest. Restelkedve mondom neki, hogy a százforintosokat még nem tartom „csicserinek”. Erre átnyújtott egy kétszáz forintost, már mentem kifelé, miközben raktam el a bankót a tárcámba. Ekkor vettem észre, hogy nem kaptam vissza egy tízezrest, ugyanis egyáltalán nem volt a tárcámban tízezres, holott a visszajáróban kellett volna legyen egy! Megyek vissza reklamálni. Megvártam míg az utánam következő fizetett, és mondom a pénztáros hölgynek, hogy még mindig kevesebbet adott vissza. Erre ő nagy flegmán:
- Az ötvenest is kéri még - Az sem csicseri?
- Nem, hanem egy tízezrest.
Aki utánam fizetett még ott molyolt, és felfigyelt a vitánkra.
- Az úr előttem fizetett, és láttam, hogy húszezrest adott, mondta.
A pénztáros „hölgy” már támadólag:
- Azt hiszik nem ismerem meg a húszezrest?
- Hölgyem, tudom, hogy ismeri, csak nem tud belőle rendesen visszaadni! - mondtam neki.
- Visszaadtam a tizenkétezret, sőt még azt a kétszáz forintot is, amiért reklamált.
Mutatom a pénztárcámat, hogy abban bizony csak húszezresek, ötezresek, meg egyéb címletek vannak. Szó szót követett, nem vacakoltam tovább.
- Legyen szíves, hívja az üzletvezetőt, mert sajnos most rovancsolni fogunk.
Úgy látszik, hogy jócskán lehetett már többlete, mert ugyan morgott még valamit, de odadobta elém a pultra a hiányzó tízezrest, amire egy kicsit durcás lettem.
- Jó. Akkor most a kerekítés szabályainak megfelelően kérem szépen az ötven forintot is, de ha azt is idedobja elém, akkor bizony tényleg rovancsolni fogunk!
Úgy nézett rám, mint a vett malac, és finoman letett elém egy ötvenest. Tanulság: tényleg piszkosul figyelni kell!!!

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.