Vigyázz a benzinkútnál!

Vigyázz a benzinkútnál!

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Az alábbi idézetek egy népszerű blog- oldalról származnak és egy egyre gyakoribb, főképpen benzinkutak pénztárosai által elkövetett csalássorozatra hívják fel a gyanútlan autósok figyelmét, amellyel őket készpénzes fizetéskor próbálják megrövidíteni. Az idézett szövegek természetesen kicsit megszerkesztve és stilizálva kerülnek Olvasóink elé.

 

tankolas

 

A módszer lényege az, hogy készpénz-fizetés esetén úgy adnak vissza kevesebbet, hogy a pénztáros a kezét készenlétben tartja a visszaadandó bankjegyen a pénztárgép fiókjában. Ha a vevő megszámolja a visszajáró pénzt és már reklamálni akarna, a pénztáros azon nyomban előkapja a hiányzó bankjegyet.

Egy tipikus eset: Az egyik S…. kútnál húszezer forintból 12 780 forintot kellett volna visszakapnom. A hölgy visszaadott 6 680 forintot, majd értetlen arckifejezésemet látva azonnal előhúzott a fiókból egy ötezer forintos bankjegyet. Már majdnem eltettem, amikor észrevettem, hogy egy ezressel még mindig kevesebb a visszaadott összeg. A hölgy, látva hogy felfedeztem a hiányt, azonnal előhúzta az ezrest, amin a kezét tartotta. Ekkor már pontosan utánaszámoltam a visszajárónak, és kiderült, hogy száz forinttal még mindig be akart csapni. Szóltam neki, hogy még egy százast kellene kapnom, mire a már szintén a keze alatt tartott százforintost is kitette a pultra.

Ez a dolog leginkább az "itt a piros, hol a piros" játékra hasonlít, az átverési módszer kifinomultságát tekintve. Ha a legfeltűnőbben hiányzó ötezer forintos visszaadása után megkönnyebbülve eltettem volna a pénzt, akkor még mindig 1100 Ft-tal károsítottak volna meg. Sajnos, hasonló módszerrel találkoztam egy J.. kútnál is, ahol ugyan csak egy lépcsőben, de szintén nagyobb címletű bankjeggyel kevesebbet akartak visszaadni. A módszer ugyanaz volt, vagyis a hölgy a kezében a bankjeggyel "ugrásra készen" várta, hogy vajon észreveszem-e a hiányt. Ha ilyen esetben erélyesen lépne fel a vevő, talán még úgy is tűnhetne, hogy túlreagálja a dolgot, hiszen a pénztáros "már éppen nyújtani akarta a hiányzó bankjegyet".

Egy másik eset: Dunakeszi Pesti oldalán a S….-nél megtankoltam az autóm 54 literes tankját 56 literrel úgy, hogy még volt benne legalább 3-4 liter benzin. Legközelebb, amikor oda mentem, az egyik kutasnak elmondtam az esetet, mire ő azt válaszolta, hogy ő is megtankolta már a szekerét más kútnál úgy, hogy plusz tíz liter ment bele. Tetszik tudni a levegőztető cső stb., stb. Én meg jó hülye módjára csak bólogattam, hiszen eddig a legtöbb, amit belenyomtam az 54 literes tankba az 52,7 liter volt...

A harmadik eset: Sokat autózom, ezért viszonylag sűrűn találkozom ezzel az esettel. S…. kúton már közel öt éve nem tankolok, mert "véletlenül" rendszeresen kevesebbet adtak vissza és előfordult, hogy amikor ezt szóvá tettem, még nekik állt feljebb. Egy ismerős lány mondta, hogy x évig dolgozott S…. kutaknál és fizetést egyáltalán nem kaptak, hanem az volt az övék, amit lenyúltak az autósoktól. A lány nem keresett rosszul, naponta akkoriban(!!!) 10.000-15.000 forintot vitt haza!
Ezután átpártoltam a M..-hoz, de rá kellett jönnöm, hogy ott sem jobb a helyzet. Gátlástalanul próbálják (sajnos sokszor sikerrel) átvágni az embert s mindezt büntetlenül. Amikor két héten belül harmadszor akartak ezer forinttal kevesebbet adni, ideges lettem, és beírtam a panaszkönyvbe. A M.. kivizsgálta az ügyet, levélben elnézést kértek, a lányt kirúgták, mert
már többször "megdőlt". Mit gondolnak, hol találkoztam pár hónap múlva vele - Egy másik benzinkúton, nála fizettem. No comment.

Még egy eset: Saját tapasztalatom egy O.. kútnál: A trükk csak hasonló mint a fentiek, de az alapja ennek is a figyelem elterelése. Tankolás után visszajárt volna 12 253 Ft. Mondom a hölgynek: a „csicserit” nem kérem. A pénztáros nő nyújt nekem két darab ezrest. Restelkedve mondom neki, hogy a százforintosokat még nem tartom „csicserinek”. Erre átnyújtott egy kétszáz forintost, már mentem kifelé, miközben raktam el a bankót a tárcámba. Ekkor vettem észre, hogy nem kaptam vissza egy tízezrest, ugyanis egyáltalán nem volt a tárcámban tízezres, holott a visszajáróban kellett volna legyen egy! Megyek vissza reklamálni. Megvártam míg az utánam következő fizetett, és mondom a pénztáros hölgynek, hogy még mindig kevesebbet adott vissza. Erre ő nagy flegmán:
- Az ötvenest is kéri még - Az sem csicseri?
- Nem, hanem egy tízezrest.
Aki utánam fizetett még ott molyolt, és felfigyelt a vitánkra.
- Az úr előttem fizetett, és láttam, hogy húszezrest adott, mondta.
A pénztáros „hölgy” már támadólag:
- Azt hiszik nem ismerem meg a húszezrest?
- Hölgyem, tudom, hogy ismeri, csak nem tud belőle rendesen visszaadni! - mondtam neki.
- Visszaadtam a tizenkétezret, sőt még azt a kétszáz forintot is, amiért reklamált.
Mutatom a pénztárcámat, hogy abban bizony csak húszezresek, ötezresek, meg egyéb címletek vannak. Szó szót követett, nem vacakoltam tovább.
- Legyen szíves, hívja az üzletvezetőt, mert sajnos most rovancsolni fogunk.
Úgy látszik, hogy jócskán lehetett már többlete, mert ugyan morgott még valamit, de odadobta elém a pultra a hiányzó tízezrest, amire egy kicsit durcás lettem.
- Jó. Akkor most a kerekítés szabályainak megfelelően kérem szépen az ötven forintot is, de ha azt is idedobja elém, akkor bizony tényleg rovancsolni fogunk!
Úgy nézett rám, mint a vett malac, és finoman letett elém egy ötvenest. Tanulság: tényleg piszkosul figyelni kell!!!

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyát

2021. július 21-től látogathatók a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának kastélyterei, amelyet a hétvégén adtak át. A fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának tereiben látható kiállításokhoz hasonló méretű és rangú kastélyfelújítás a kastély újjáéledése óta nem volt. 2021. július 21-től látogathatók a fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának kastélyterei, amelyet a hétvégén adtak át. A fertődi Esterházy-kastély nyugati szárnyának tereiben látható kiállításokhoz hasonló méretű és rangú kastélyfelújítás a kastély újjáéledése óta nem volt. A fertődi Esterházy-kastély patkó alakú főépületének emeletes nyugati szárnyában egykor az Esterházyakkal rokon családok lakosztályai sorakoztak, illetve a főbejáratig futó földszintes térsorral (nyugati patkó) összekapcsolva néhány inasszoba mellett itt kaptak helyet a különböző hercegi gyűjtemények, például a könyvtár és a porcelán gyűjtemény. A szárnyból nyugat felé húzódó hosszú, nagy belmagasságú tér volt a képtár, amelyben a műalkotások száma – az egykori krónikás szerint – 350 körül lehetett. A fertődi Esterházy-kastély felújítását 2013-ban a helyszínen Orbán Viktor miniszterelnök hirdette meg. A magyar kormányt az a cél vezérelte, hogy az ország legnagyobb barokk kastélya visszanyerje régi pompáját, de az az elképzelés is vezette, hogy a megújított épület, a magyar kultúrának ne csak egy szimbolikus, hanem egy valódi, élő helyszíne legyen. Ehhez a célhoz pedig az egymásra épülő fejlesztések sora vezetett el, hogy a kastély egykori régi pompájához méltóan fogadhassa a magyar és külföldi látogatókat. A rekonstrukció kivitelezési munkálatai 2016. tavaszán kezdődtek meg a 3H Építésziroda Kft. tervezésében, illetve a West Hungária Bau Kft. ZÁÉV Zrt. kivitelezésében. Az I. nagy ütem építési eleme a földszintes épületrész, az úgynevezett patkószárny felújítását tartalmazta, ezen belül is két egymásra épülő kivitelezés történt meg. Az I. ütem alatt elkészítették a II. ütemhez szükséges infrastruktúrát. Közel 1100 négyzetméterben megvalósult a képtár, valamint a porcelán kabinet, a patkószárny egybenyíló kiállító térsora és kiszolgáló helyiségek kialakítása. Az első szakasz 1,6 milliárd forint kormányzati támogatásból valósult meg, további kormányzati támogatással csaknem 1,8 milliárd forint a fejlesztésre szánt forrás. A munkálatok során mindösszesen 1274,85 négyzetméteres terület újult meg. Eszterháza nagyon hosszú időn keresztül Európa egyik virágzó kulturális központja volt, amely az átadó ünnepség után újra betöltheti ezt a szerepet. A megnyitott Arcok és tekintetek - Esterházy-képtár, a közel 400 műtárgyat bemutató Esterházy-porcelánkabinet, továbbá az IDŐVONZATOK - MODULATED TIME, BOLDI szobrászművész és Incze Mózes festőművész kortárs kiállítása méltó és grandiózus az eszterházai csodavilághoz.   További információk a fertődi Esterházy-kastély Facebook-oldalán és az eszterhaza.hu weboldalon.  

Új parkrészek átadása a Városligetben

A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projektnek köszönhetően visszanyerte régi fényét a Városliget egyik legkülönlegesebb növényeit felvonultató, ismeretterjesztő parkeleme, a botanikus kert, amelyet az újranyitásra Mőcsényi Mihályról, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozójáról neveztek el. A parkrészt a FŐKERT 100 éves jubileuma alkalmából adták át, 1967-ben. A bemutatókertnek szánt területen gyógy- és fűszernövények, konyhakerti növények, szőlő, gyümölcs, egynyári virágok, vízi-, mocsári és sziklakerti növények is helyet kaptak. A kert központi elemeként egy esőkunyhó szolgált, de látványosságai közé tartozott a forrás táplálta csobogós vízrendszer és a pergola a két vízmedencével. A felújítás során az eredeti, a Főkert tervtárában fellelhető 1967-es és 1969-es kertépítészeti tervek, valamint az 1980-as megvalósulási terv nyújtottak segítséget. Így a Mőcsényi Mihály Botanikus Kert területe déli irányban megnőtt, a Királydomb felé eső oldalon, a parki sétány pedig egy fasorral beljebb került. A megújult kert egyik sétányán kialakítottak egy lugast, melyhez kiegészítésképpen kerti tipegős útvonal kapcsolódik, segítve a parkrész bebarangolását. Helyet kapott a területen egy különböző felületekből álló KNEIPP ösvény is, melynek mezítlábas használata javítja az egyensúlyérzéket, jótékony hatással van testtartásunkra. Újra az eredeti nyomvonala mentén kanyarog a területet behálózó, hangulatos patakrendszer, melyet forrás táplál, és visszatértek a nyílt vizeket és a mocsári élővilágot bemutató medencék is. A megújult Mőcsényi Mihály Botanikus kertbe mintegy 335 különböző fajtájú új növényt ültettek el, több mint 35.000 példányszámban. Az esőbeálló leromlott állapotú épülete helyett egy új, modern épület került, mely vendéglátói, kiszolgálói és ismertterjesztői funkciót kapott. Új kutyaparadicsom A városligeti parkfejlesztés második ütemében egy újabb tematikus kutyás élménypark is várja a gazdikat és négylábú kedvenceiket. A mintegy félhektáros új kutyaparadicsomot könnyen megközelíthető helyen, az Ajtósi Dürer sor-Stefánia út kereszteződéséhez közel alakították ki, területét biztonságos kerítés határolja, melyen több, zsilipes rendszerű bejáratot helyeztek el. A parkrész különlegessége, hogy külön elkülönített részt kaptak a kistestű és a nagytestű kutyák, így elkerülhetőek lesznek a konfliktusok, ütközések. A tervezők mindkét részen terepalakulatokkal megmozgatott játéktereket alakítottak ki ügyességi elemekkel, alagutakkal, ugró akadályokkal, szlalom pályákkal. A gazdik és a kutyusok kényelméről kombinált használatú ivókutak és padok gondoskodnak, a terület tisztán tartását pedig több mint egytucat kutyapiszok gyűjtő segíti. Fontos megjegyezni, hogy a Városligetben – néhány elzárt terület kivételével – továbbra is biztosított a szabadon kutyázás lehetősége. Természetesen az új Kutyás élménypark teljes növényzetet újjávarázsolták, a területén 6 új lombos fát ültettek el és több mint tízezer cserjét és évelőt is elhelyeztek, így a Hermina úti „testvéréhez” csatlakozva Budapest egyik leghangulatosabb kutyabarát helye jött létre. Futás a Ligetbe(n) A futás ma már a legnépszerűbb tömegsportok közé tartozik: az országban százezrek, a fővárosban tízezrek húznak naponta futócipőt. Kimondottan nekik készült a Városligeti Futókör. „A Városligeti Sportcentrum őszi átadását követően a park Budapest legsokoldalúbb sporthelyévé vált, melynek kínálata tovább erősödik. Nagy örömünkre szolgál, hogy végre a pesti oldalon is a Margitszigeti futópályához hasonló alternatívát tudunk kínálni, ami ráadásul modern és biztonságos szolgáltatásokkal várja a sportág szerelmeseit. A futókört a következő napokban vehetik birtokba a sportolók” – mondta el Gyorgyevics Benedek. A Városligeti Futókör tervezése során a folyamatosan egyeztettek a budapesti futókat képviselő szervezetekkel, hogy a pálya vonalvezetés, burkolata a sportolók igényei szerint alakítsák ki. Mindezeknek köszönhetően a kiváló minőségű, 2 kilométer hosszúságú, színezett – az izületeket kímélő - rekortán borítású pálya teljes hosszában kivilágított. A fák között kanyargó, rendkívül hangulatos vonalvezetésű pálya belépési pontjainál bemelegítő területeket helyeztek el a sérülések elkerülése végett, a nyomvonal mellett pedig számos ivókút szolgáltatja a frissítőt. A sportolók kényelmét a Városligeti Sportcentrum női, férfi és akadálymentesített öltözői szolgálják. www.ligetbudapest.hu  

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.