Autók, kalapács alatt

Autók, kalapács alatt

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A gazdasági világválság leginkább az autóipart sújtja - ez közismert tény. Magyarországon is egyre több a bebukott hitelből, fizetni nem tudott lízingszerződésből visszamaradt gépkocsi. De vajon mi lesz ezek sorsa - Kik és hogyan érékesítik őket - És hogyan juthatunk akár fillérekért jó autóhoz?

 

 

A lízingből visszavett autók többsége kalapács alá kerül. A bankok, lízingcégek saját zárt rendszereiken keresztül értékesítik visszavett autóikat, csupán egyetlen olyan független cég van Magyarországon, amely gépkocsik élő és online árverezésével foglalkozik.. A helyzetről Horvai Ákossal, ezen vállalkozás, az Autó Aukció Kft ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.

 

 

Üzletpolitika és bebukott lízingek Az Autó Aukció Kft. 2005. augusztusától klasszikus, "élő" árveréseken értékesít gépjárműveket heti rendszerességgel szerdánként; 2008 júliusától pedig az interneten keresztül elérhető online árverési lehetőség is megnyílt a gépjármű-kereskedő partnereink részére. Egészen friss hír, hogy most már magánemberek is licitálhatnak, interneten keresztül történő regisztráció után.

 

 

Az aukciókra bocsátott autók kb. 80 százalékára csak a használtautókat forgalmazó autókereskedők licitálhatnak, mint ahogy az élő árverezéseken is csak ők vehetnek részt. Ennek az az oka, hogy sajnos Magyarországon a gépkocsi- használatnak sem igazán van meg a kultúrája; szomorú dolog, de az árverésre kerülő autók nagy része igen siralmas műszaki és esztétikai állapotban van. A Lízing Szövetség adatai szerint kb. 20.000 és 50.000 közé tehető a visszavett autók száma, ezek egy része azonnal a kereskedőkhöz kerül, jelentős hányada viszont megfordul az aukciós házban.

 

 

Az árverésre bocsátott autók döntő hányadát a finanszírozásból visszaszármaztatott gépjárművek jelentik a gépjármű-kereskedők részére fenntartott élő és online árveréseken, míg az interneten keresztül regisztrált partnereink részére beszállítóink jó minőségű járműveit kínáljuk elektronikus árveréseinken. A változatos kép az árvereztetők sokféleségének köszönhető. Köztük van közel egy tucat lízingcég, több államigazgatási szerv, néhány multinacionális cég, számos kis és nagyvállalat, új - és használtautó-kereskedők, sőt, magánszemélyek is.

 

 

Az okok és a következmények Túltermelés és túlköltekezés van: az emberek nem tudják, vagy inkább nem akarják felmérni, meddig is ér a takaró. Ezt a helyzetet pedig rendkívüli módon súlyosbítja a bankok és egyéb hitelintézetek elmúlt évtizedekben folytatott felelőtlen hitelpolitikája, mely azt a hamis látszatot keltette, hogy munka nélkül is lehet „pénzt keresni”, és különösebb erőfeszítés nélkül is fenntartható jelenlegi életszínvonalunk. Az elmúlt tizenöt évben 40-50%-kal több új autó talált gazdára hazánkban az egy főre jutó GDP mértékéhez (és a népesség nagyságához) képest, mint más európai országokban. A gazdaság teljesítőképessége alapján azonban az elmúlt pár évben csak kb. 150 000 autót kellett volna eladni, szemben a tényleges 2004-es csúcs számmal, amikor is 210 000 új autó talált gazdára. Aztán most itt a feketeleves: kiderült, hogy a felvett kölcsönök minimum dupláját kell most visszafizetnünk.

 

 

A 0% önrésszel és 120 hónapos futamidővel olyan jövedelmű csoportokat is az autópiacra lehetett csábítani, amelyek egyébként nem lettek volna fizetőképesek. A devizahitelek törlesztő részletei drasztikusan megemelkedtek: aki eddig havi 50.000-et fizetett az autója után, az most 80.000, vagy még ennél is több forintot kellene kifizessen, ha volna neki miből. Ha nincs, akkor bizony jöhet az árverés.

 


A világgazdasági válság hatásai a hazai finanszírozott járműveket és ezek üzemeltetőit sem kerülték el. December óta tapasztaljuk, hogy a társaságunkhoz adott időszak alatt beérkezett járművek száma a korábbiakhoz képest jelentősen növekszik. Pillanatnyilag közel ezer gépjárművet tárolunk a csepeli telephelyünkön. Ez persze nem egyszerű dolog: az üzleti folyamatokat egy integrált vállalatirányítási rendszer vezérli, amely napra készen ad információt a készletekről, azok státuszáról, az árverések eredményéről, a pénzügyi helyzetről.

Árak és licitek Az általunk elárverezett autók áraira nem vagyunk hatással, a gépkocsik értékét a beszállító cégek értékbecslőkkel becsültetik fel, ez az alapja a kikiáltási árnak. Természetesen ehhez nekünk semmi közünk, ez a beszállítók üzleti titka - mi a leütési ár alapján kapjuk meg a nekünk járó jutalékot.

A mögöttünk álló üzleti években közel 7.000 járművet értékesítettünk. Amennyiben bárki szeretne gépjárműveket beszállítani és árverésre bocsátani, vagy a rendszerünkben lévő autókra licitálni, a www.autoaukciokft.hu honlapon árvereztetőként felveheti velünk a kapcsolatot, vevőként pedig kezdeményezheti regisztrációját. A regisztráló hetente kétszer e-mailben értesül az aukciókról, arról, milyen autók kerülnek éppen a kalapács alá.

Aki tehát a közeljövőben autót szeretne venni, vagy éppen mindenáron megszabadulna a járgányától, feltétlenül nézze meg a fentemlített honlapot! Mint ahogy azok is, akik éppen azt számolgatják a (majdnem) üres bukszájukat kiforgatva, hogy az adott hónapban mire nem jut a családnak: ételre, a rezsire, a gyerekek taníttatására, vagy éppen a hitelek törlesztésére. Az online árverezés, mint merőben új üzleti modell a gépkocsi- értékesítésben mindkét oldal számára gyors és hatékony megoldás lehet.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Magyar Zene Háza – Európa legjobb középülete

Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. Európa legjobb középületének díját kapta a Liget Budapest Projekt részeként megvalósuló Magyar Zene Háza a világ egyik legrangosabb ingatlanszakmai nemzetközi versenyén, az International Property Awards-on, s ezzel a beruházás a világ legjobbjának járó díj esélyesei közé is bekerült. A 26 éves International Property Awards nemzetközi verseny neves szakmai díját nyolcvan nemzetközi szakemberből álló zsűri ítélte oda tíz különböző kategóriában a Londonban megrendezett ceremónián. A testület minden esetben vizsgálja a projekttervezést, a minőséget, az innovációt, az egyediséget és a fenntarthatóság iránti elkötelezettséget. A Magyar Zene Háza épülete a nemzeti szinten befutó győztes projektek között bizonyult Európa legjobb középületének. A kontinens legkiválóbbjaként pedig a világ 10 régiójának kategóriagyőzteseivel együtt jelölték a “World’s Best” díjra is, amelyről december 2-án dönt a zsűri. A Liget Budapest Projekt újabb nemzetközileg is egyedülálló fejlesztése került a világ legjobbjai közé. „Az új zenei ismeretterjesztő központ, amely egyben Budapest egyik ikonikus épülete is lesz, 2021 végén nyitja meg kapuit a látogatók előtt. A világhírű japán sztárépítész, Sou Fujimoto által tervezett különleges épület, amely az egykori Hungexpo irodaházak helyén jön létre. Az épület háromnegyed éven belül szerkezetkész lesz” – hangsúlyozta Sághi Attila, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese. A Magyar Zene Háza a gazdag magyar zenei hagyományt viszi közelebb minden hazai és külföldi látogatójához a 21. századi technikán alapuló interaktív kiállításokkal, zenepedagógiai műhelyekkel, zenei és a zenéhez kötődő eseményekkel és az egykori zenepavilonok hangulatát idéző szabadtéri koncertekkel. Az épület a Városligeti-tó mellett, a Vajdahunyad vára és a Műjégpálya épülete közelében kap helyet, a hajdan volt, évekig használaton kívüli lerobbant Hungexpo irodaházak helyén. Az eddig a látogatók elől elzárt, 10.000 négyzetméter nagyságú területen épül fel a mintegy 3.000 négyzetméter alapterületű új intézmény, így többezer négyzetméternyi, megújított zöldfelületet kapnak vissza a parkhasználók. A világhírű építész környezetbarát épülete kifejezetten törekszik arra, hogy a külső és belső tér között teremtett folytonossággal, harmonikus átmenetet alakítson ki a természetes és a mesterséges környezet között, és hogy egyben maximálisan szolgálja a ház egyedi funkciójából fakadó igényeket. Sou Fujimoto, a Magyar Zene Háza tervezője hangsúlyozta: „A Liget Budapest Projekt kivételes fejlesztés, és példaként szolgálhat a jövő városfejlesztői számára, hiszen a zöld és az épített környezet kivételes összhangját valósítja meg.” Mint mondta, nagyon izgalmas feladat volt megtervezni az épületet, mivel itt nem csak egy épületet hozunk létre, hanem aktiváljuk a park élményt is a házban. Stuart Shield, az International Property Awards elnöke kiemelte: „A Liget Budapest Projekt Európa legjelentősebb kulturális beruházása, amelynek során a nemzetközi mezőnyben is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósul meg. Nagy örömünkre szolgál, hogy a Néprajzi Múzeum tavalyi sikere után a projekt az idén ismét eredményesen szerepel az International Property Awards széleskörű nemzetközi megmérettetésen.” A rangos elismerés nem az első nemzetközi siker, amely a Városliget megújítása kapcsán született. A nemzetközi figyelem tavaly is Európa legnagyobb kulturális beruházására irányult, mert az új Néprajzi Múzeum nemcsak Európa legjobbja, hanem a világ legjobb középülete lett az International Property Awards-on, sőt a World’s Best Architecture különdíjat is elnyerte. 2017-ben Cannes-ban, a MIPIM ingatlanszakmai kiállításon és vásáron a Liget Budapest Projekt a legnagyobb és legátfogóbb fejlesztéseket bemutató Best Futura Mega Project kategóriában Európa legjobb városfejlesztési nagyprojektjeként bizonyult a legjobbnak. A Liget Budapest Projekt tervezése során az első pillanattól kezdve az volt a cél, hogy egy nemzetközileg is egyedülálló, világszínvonalú fejlesztést valósuljon meg, egy vonzóbb városi parkot vehessenek majd birtokba az idelátogatók, amellyel Budapest jelentősen megerősíti pozícióit az európai kulturális térképen. Nemzeti közgyűjteményeink számára a Liget Budapest Projekt száz év óta nem látott intézményfejlesztési lehetőséget biztosít. www.ligetbudapest.hu  

Megújul a Lánchíd és környéke

A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. A tervek szerint novemberben kezdődhetnek meg a Lánchíd, a Széchenyi István tér alatti villamos-közúti aluljáró, valamint a budai váralagút felújítási munkálatai, amelyet várhatóan 23 milliárd 366 millió forintból valósítanak meg. Az elfogadott javaslat szerint a Lánchidat 12 milliárd 146 millió forintból, a Széchenyi István tér alatti aluljárót 5 milliárd 220 millióból, a budai váralagutat 6 milliárd forintból újítják fel. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszékének vizsgálata szerint a járda szélesítése a láncok jelentős statikai megerősítését és ezzel együtt jelentős többletköltséget indukált volna, ezért a járdák felújítása a jelenlegivel azonos módon, 2,2 méter szélességben valósul meg, az e célra megállapított egymilliárd forint többletköltséget pedig a kormány visszaadta a hídhoz kapcsolódó, környező közterületek rekonstrukciójára és fejlesztésére a Duna mindkét partján. Ennek keretében a Pest – Buda vonalban tervezett gyalogosfolyosót is kialakítják. A Lánchídon a felújítást követően nem lehet kerékpárral közlekedni, de a felújított Alagútban mindkét irányban külön biciklisáv készül, így a hangzavar nem akadályozza egymás közlekedését. A jellegzetes mozaikburkolatot visszabontják, az alapot megerősítik és új mozaikot építenek, a szellőzést ventilátorok segítik. Mivel a Lánchíd és az Alagút is UNESCO Világörökség oltalma alatt áll, a látványon nem változtathatnak: visszaépítik a világháború utáni helyreállításkor elhagyott láncdobokat, eredeti helyére kerül Sina báró és gróf Széchenyi István címerpajzsa is. A közvilágítást ledesre cserélik, az eredetileg háromágú kandelábereket újragyártják, hogy a világháború előtti pompájukban ragyogjanak. A teljes, több elemből álló rekonstrukciót 2022. május 31-ig be kívánják befejezni.  

Nemzeti Hauszmann Program

Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Az elmúlt több mint hatvan évben a budai Vár kiszakadt a város szövetéből, egyfajta díszletté vált. A Várkapitányság Zrt. irányításával zajló Nemzeti Hauszmann Program célja, hogy a budai Vár több legyen, mint turisztikai látványosság, ezért „a világ legszebb fővárosának legszebb városrészét” visszaadják a magyar embereknek. Ennek érdekében először rendbe teszik a várbeli utakat, sétányokat, várfalakat, parkokat és kerteket. Az Orbán-kormány több határozatában határozta meg Nemzeti Hauszmann Terv név alatt a budai Várnegyed megújításáért indított tízéves, átfogó rekonstrukciós programot. A Nemzeti Hauszmann Terv keretében újjáépült a budai várpalota több része is: a Lovarda, a Csikós udvar, a Főőrségi épület, a Stöckl-lépcső és a Szent István-termet is restaurálják. A következő hároméves fejlesztési ciklusban megindul a Várnegyed 1945 után lerombolt épületeinek újratervezése és a Budavári Palota teljes építészeti "átvilágítása". Megvalósul a Palota út és a Csikós-, Hunyadi udvar közötti terület akadálymentesítése, továbbá északi irányban egy új, több száz férőhelyes mélygarázs is épül. A Szent István-terem 2021. augusztus 20-án nyílik meg a közönség előtt, a Főőrségi épületet és a korábban teljesen lerombolt Lovardát idén nyáron át is adják. A vár látogatói a Hunyadi-udvarról is megközelíthető főőrségi épület szolgáltatásait élvezhetik először, hiszen a Lovarda körül egy ideig még zajlanak az akadálymentesítési munkák. A Dísz tér déli fele a kormány döntése értelmében újra régi fényében tündökölhet, a tér helyreállítása után pedig a Szent György tér krisztinavárosi oldalán lévő rommező is eltűnhet, az egykori királyi külügyminiszté¬rium épülete pedig korhű külsővel, de modern belsővel, irodaházként születik újjá. {igallery id=4799|cid=1043|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}