A pénzügyminiszter hozzájárult, a felügyelet még nem döntött… A MÁV Általános Biztosító Egyesület tevékenységi engedélyének visszavonásáról van szó. Ez leginkább azoknak az ügyfeleknek lenne sürgető, akik minél előbb szeretnének másik biztosítóhoz szerződni. Veres János arra hívta fel a figyelmet, hogy lehetőleg rövid ideig tartson az átmenet, ugyanakkor legyen elég idő új biztosítót választaniuk az ügyfeleknek.
A hétfői roham után ma már kevesebben, és a körülményekhez képest nyugodtabban vártak a MÁV Biztosító ügyfélszolgálatán. A legtöbben harmadik negyedéves díjukat jöttek rendezni, a határidő ugyanis ma jár le. Aki holnaptól biztosítás nélkül közlekedik, azt nem csak bónusz fokozatából sorolják vissza, de addig át sem szerződhet más társasághoz, amíg díjhátralékát a MÁV-nál nem rendezi. A helyzet pikantériája, hogy átszerződni egyelőre rendezett díjjal sem tudnak az ügyfelek, pedig sokan mindig ezért keresték fel a zuglói irodát.
Másik biztosítóhoz hivatalosan csak azután mehetnek át az ügyfelek, ha a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete felfüggesztette a MÁV Biztosító tevékenységét. Ehhez azonban csak ma adta meg a szükséges hozzájárulást a pénzügyminiszter. A döntés, hogy mikor lép életbe a felfüggesztés, vagyis mikortól válthatnak társaságot az ügyfelek, most ismét a felügyelet kezében van. A hatóság szóvivője, Binder István egyelőre azonban nem tudott dátumot mondani, csak annyit, hogy a lehető legrövidebb, ésszerű határidő mellett dönt a felügyelet.
– A biztosítottak biztonsága szempontjából értendő módon a lehető leghamarabb történhet ez meg. Ha azonnal egy ilyen tevékenységi engedély visszavonása megtörténne, akkor elképzelhető, hogy több tízezer tag nem találna biztosítót a következő napon magának. Az átvételre fel kell készülni a biztosítóknak, az alkuszoknak, az internetes közvetítőknek és maguknak az ügyfeleknek is.
Binder István rádiónknak ma is megerősítette, van rá esély, hogy ne jusson odáig a helyzet, hogy az ügyfeleknek maguknak kelljen felelniük a károkért. A helyzet megoldható lenne egyébként, ha a szerződéseket év közben is fel lehetne bontani. Ez azonban egyelőre nem lehetséges. A Pénzügyminisztériumban információink szerint holnap egyeztetnek arról, hogyan módosítsák a felelősség biztosításra vonatkozó szabályokat.
Azok a találgatások tehát tévesnek bizonyultak, amelyek szerint a PSZÁF a határozat után azonnal úgymond „ráeresztené” a MÁV ügyfeleit a többi biztosítóra. A legvalószínűbb és legpraktikusabb határidő a negyedév vége, ameddig az egyesület tagjainak amúgy is szól a befizetése.
A partner szervizek is csak készpénzért dolgoznak
Már a MÁV Biztosító partner szervizei sem vállalják a karambolos autók javítását azonnal, csak készpénzért. Azt mondják, intézze el az ügyfél a biztosítóval. Találomra felhívtunk több budapesti szervizt.
„Fel kell vetetni a kárt a MÁV-nál. A jegyzőkönyv alapján javítunk. Ön a munkát kifizeti nálunk és utána megy a MÁV-hoz vissza a pénzért” – hangzott a felvilágosítás az egyik műhelyben, de hasonló választ kaptunk máshol is. Azt is mondták, hogy hosszabb procedúrára számíthatunk, ha nem mi fizetjük ki a javítást. A MÁV Biztosító visszaigazolása nélkül ugyanis nem állnak neki a kocsinak. Egy szerelő azt mondta, egy autó már két hónapja ott áll.
Olyan szervizeket is felhívtunk, amelyek a MÁV Biztosító honlapján partnerként szerepelnek, de ott sem vállaltak javítást, ha nem fizetjük ki a munkájukat. Az ügyintéző szerint senki sem tartja már a partnerszerződést a MÁV Biztosítóval. Egy másik szerviznél úgy tudják, a biztosító csak azokat a károkat rendezi, ahol már megtörtént a kárfelmérés és kiadtak fizetési garanciát.
Joó Hajnalka, Windisch Judit – MR1 Kossuth Rádió
Hozzászólások