Hagyomány és forradalom

Tokió, 2009. február 9. – A Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), a Subaru személyautók gyártója – európai premier keretében – a 79-ik Genfi Autószalonon mutatja be a LEGACY CONCEPT tanulmányautót, a Subaru Switzerland pedig itt vonultatja fel a legújabb Justy-t. Utóbbi modell más európai piacokon ugyan 2007-ben már bemutatkozott, és jelenleg is eladási sikereket ér el, hiszen fogyasztási és emissziós értékei nagyon kedvezőek. A Genfi Autószalont idén márciusban rendezik meg a svájci városban, a közönségnapok március 5. és 15.-e között lesznek.

 

 

A Subaru büszkén mutatja be tanulmányautóját, amely egyrészt emléket állít a Legacy szedán két évtizedes történelmének, másrészt betekintést enged a formaterv jövőjébe. A modell természetesen megkapta a Subaru szimmetrikus összkerékhajtási rendszerét, amely, mint minden egyéb modellnél, itt is egy boxermotorhoz csatlakozik.

 

 

FORMATERV ÉS KONCEPCIÓ A karosszéria formaterve a „Jelenlét” alapelvre épül. Ezt az érzést erősíti tovább a karosszérián jelentős felületeket elkerítő karaktervonalak dinamizmusa, míg a kocsitest éles vonalai sportosságot és erőt sugároznak. Az összkép kiemeli mind a négy kerékjárati ívet, ez a szimmetrikus AWD rendszer dinamikáját és megbízhatóságát hangsúlyozza. A jármű elején, a hűtőmaszkon feltűnik a Subarukra jellemző szárnymotívum, míg a LED-es fényszórókat éles dizájn, a lökhárítókat pedig masszivitás jellemzi.

 

A belső tér koncepciójának vezérlő elve a „Nagy felbontás”. A négyüléses kialakítást a szabadság érzését nyújtó üvegtető egészíti ki, a tekintélyes méretű lábtér kellően nagy helyet biztosít négy felnőtt kényelmes elhelyezéséhez. Az üléseket kékesen fénylő Gyöngyházfehér bőr borítja, az ajtókárpitok pedig fekete metál bőrhuzatot kaptak, hogy fényűző ellenpontot képezzenek a műszerfallal. A műszeregységben és máshol is megtalálható érintőképernyős panelek és kijelzők révén gyerekjáték a funkciók kezelése, ugyanakkor e technika megjelenése is a minőség magas szintjéről tanúskodik.

 

 

HAGYOMÁNY ÉS FORRADALOM A Legacy 1989-ben mutatkozott be világszerte, és az azóta eltelt időben (2008 decemberéig) a gyártás mennyisége elérte a 3,6 millió darabot – ezzel a Legacy vált a Subaru legfontosabb modelljévé. Az elmúlt két évtizedben a Subaru azzal javította fokozatosan az autóipari teljesítmény alapvető elemeit, hogy megőrizte kínálatában a Subaru hagyományos technológiáját, azaz a boxermotort és a hozzá kapcsolt szimmetrikus összkerékhajtást. Emellett folyamatosan továbbfejlesztette a modell erényeit is, s így jött létre az a páratlanul jó úttartás, stabilitás és biztonsági színvonal, amelyet a Subaru vevőköre ma élvezhet. A LEGACY CONCEPT magában hordozza a Legacy örökségét, ugyanakkor tanulmányautóként betekintést enged a vezetési kényelembe és a megbízhatóságba, vagyis azokba az értékekbe, amelyek továbbra is a Subaru alapértékei maradnak.

 

 

Fontosabb műszaki adatok:
– Karosszéria (Teljes hossz x szélesség x magasság): 4,795 x 1,820 x 1,500 mm
– Tengelytáv: 2,750 mm
– Motor: 3,6 literes, hathengeres boxermotor
– Abroncsméret: 225/45R19
– Utasok száma: 4


Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop