Az elkerülendő 5 SEO hiba

Amikor eltervezzük egy weboldal kialakítását és megvalósítjuk, szeretnénk, ha már a feltöltés pillanatától a legtöbb látogatót vonzaná, hogy a termékeinket megvegyék, szolgáltatásaink iránt érdeklődjenek. Ehhez nem csak egy szuperül kialakított felületre van szükség, megfelelő online marketingstratégiával kell még egy jó kulcsszavas keresés is, amivel a látogatók megtalálják az oldalt.

azelkerulendo5seohiba 720

Mi a SEO?
A SEO – Search Engine Optimization, magyarul a keresőoptimalizálás nagyon praktikus fegyver, ha olvasókat, vásárlókat akarunk csalogatni a honlapunkra. Ekkor arra törekszünk, hogy a termékkörünkkel kapcsolatos kulcsszavakkal vagy keresőkifejezésekkel minél előkelőbb helyezést érjünk el a keresőoldalak – Google, Bing – találati listáján.

Milyen hibákat követhetünk el?
Ebben a cikkben 5 leginkább figyelmetlenségből adódó SEO hibát tárunk fel, amit néha még a profik is elkövetnek. Próbáljuk elkerülni e hibákat, mert sok időt és pénzt dobhatunk a kukába, ha nem figyelünk.

1. A .htaccess helytelen használata
A .htaccess a webhelyünk indexelésének csiszolásához egy eszköz, ennek pontos használata elengedhetetlen folyamat. Ez is segít, hogy jobb helyen szerepeljünk a keresési találatok (SERP) között. Ha ismerjük a használati módját, segíthet:

  • egy kidolgozottabb sitemap-et létrehozni;
  • tisztább URL-ket generálni;
  • csökkenteni a betöltési időt (javít a cachelésen).

Amennyiben nem kezeljük biztosan a .htaccess-t, kérjünk fel egy profi szakembert, mert az oldalunkra nézve óriási hibák forrását jelentheti, ha nem megfelelően használjuk.

2. A CMS platformok akadályozhatják a keresőmotor működését
A WordPress, Drupal, Joomla, vagyis más néven a CMS platformok akadályozhatják a keresőoptimalizálási tevékenységeket. Érdemes hétről-hétre ellenőrizni az oldal motorjának beállításait (Settings – Reading – Discourage), hogy a keresőmotort ne gátolja az oldal indexelésében.

3. robots.txt fájl nyitva hagyása
A legrosszabb SEO hiba, amely súlyos titoktartási problémák forrása lehet, ha nyitva hagyjuk a robots.txt fájlt. Az egész oldalunk elveszhet, ha megsértjük az adatokat. Engedélyezzük azokat az oldalakat, amelyeket indexelni kell, és utasítsuk el azokat az oldalakat, amelyeket blokkolni kell. Ha kezdők vagyunk, időbe telik, amíg megtanuljuk és profi szinten kezeljük.

4. Ne használjuk kényszeresen a nofollow címke jellemzőt a kimenő linkekhez
A linkek továbbra is erősíthetik a SEO rangsorolását az oldalunknak. A legtöbb esetben a weboldal tulajdonosok még a backlinkekre koncentrálnak (ezek azok a linkek, amik külső oldalakról a saját weboldalunkra hivatkoznak), elfelejtik, hogy a saját oldaluk is linkerőt bocsájt ki más oldalakra. Ha mindkettőre kellően figyelünk, a linkerő segítségével oldalunkon tarthatjuk az olvasókat/vásárlókat.
Ne váljunk a nofollow címke megszállottjaivá, csak akkor használjuk, ha tényleg szükség van rá, mert, ha minden linket nofollow-ra állítunk, előfordulhat, hogy a mi külső linkjeink gazdái is így viszonyulnak majd az ő oldalukról a miénkre mutató linkekhez, ez pedig rossz hatással lesz az oldalunkra.

5. Ne maradjon el a kód helyességének ellenőrzése!
A jó kódsorokból álló weboldalak jobban rangsorolnak a keresési eredmények között, mert a kereső robotok könnyebben át tudják fésülni, és be tudják indexelni az oldalunkat, bármiféle kihagyás nélkül. Ne sajnáljuk hát az időt az ellenőrzésre!

 

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop