27 projekt előtt a főváros

Elkészült Budapest új, 2030-ig szóló, hosszú távú városfejlesztési koncepciója; hasonlóan részletes, komplex helyzetelemzés harminc éve nem készült. A több mint kétszáz oldalas anyag konkrét, gyűjtött és feldolgozott adathalmazon alapul, a fejlesztés irányait és céljait határozza meg – jelentette be tájékoztatóján Tarlós István főpolgármester. A koncepció szerint a 2014 és 2020 közötti uniós támogatási időszakra a főváros 27 darab – 50 millió euró feletti értékű – nagyprojekttel készül, egyebek között az M3 metró rekonstrukciója és északi meghosszabbítása, a 42-es villamos meghosszabbítása a Gloriett lakótelepig, az M2 metró és a Gödöllői HÉV összekötése, az M1 metró rekonstrukciója és keleti meghosszabbítása, a fogaskerekű vasút rendezése és meghosszabbítása, az M5 déli szakaszának megépítése, új dunai átkelő létesítése a főváros területén, a Széchenyi Lánchíd és a Váralagút, a Petőfi híd felújítása, gyalogos és kerékpáros hidak létesítése a fővárosi szigetek és a Duna-partok között, gyógyfürdők komplex felújítása, Fővárosi Állat- és Növénykert fejlesztése stb.

 

A főpolgármester hangsúlyozta, a városfejlesztési koncepció nem az előző városvezetés által jegyzett Podmaniczky-tervre (vagyis a 2003-ban elfogadott, és azóta hatályos városfejlesztési koncepcióra) épít, az ugyanis vágyak, álmok gyűjteménye, amelyből „mint azt a szocialisták is elismerték, kevés valósult meg”. Az új városfejlesztési koncepció elkészítését egyébként 2011-ben kezdeményezte a főpolgármester, a dokumentumot véleményezték a Belügyminisztérium szakértői, és azt hamarosan a Fővárosi Közgyűlés is megtárgyalja.

A folyamatban lévő fejlesztések között Tarlós István megemlítette az összesen 452 milliárd forintba kerülő 4-es metrót, amelyhez kapcsolódóan az előző városvezetés által kötött szerződések módosításával több tízmilliárd forintot sikerült visszaszerezni. Zajlik a rákoskeresztúri buszfolyosó kialakítása, a 1,5 milliárdos beruházás öt üteméből négy százszázalékos készültségű. Folyamatban van az 1-es és 3-as villamosvonalak fejlesztése, meghosszabbítása, amely több mint 40 milliárdos projekt. E ciklusban elindul a 10,5 milliárdba kerülő budai fonódó villamoshálózat kivitelezése. 43 milliárd értékű a villamos és troli járműbeszerzési tender, amelynek első ütemében 37 alacsonypadlós villamos, valamint 24 troli érkezik Budapestre, a közbeszerzés folyamatban van. Zajlik a csepeli központi szennyvíztisztítóhoz kapcsolódva 54 kilométernyi csatornahálózat építése, ebből 43 kilométert már átadtak. 43 milliárdos projekt a szennyvízelvezető hálózat kiépítése, ami 238 kilométer csatornát és 19 átemelő telepet foglal magába; e beruházást illetően 2002 és 2010 között még a pályázat beadásáig sem tudtak eljutni, mára viszont sikerült megkötni a szerződéseket, a kivitelezés 2015 tavaszára befejeződik. Megkezdődött a házhoz menő, szelektív hulladékgyűjtő rendszer kiépítése, folyamatban van a római-parti védmű kivitelezése, amely még idén megkezdődik. Jövő márciusban kezdik a Széll Kálmán felújítását, amellyel 2015-re végeznek. Még az idén júniusban átadják a közönségnek a kivitelezés alatt álló, új margitszigeti szökőkutat, valamint a felújított víztornyot és szabadtéri színpadot. A CET-et idén októberben adják át a nagyközönségnek. Átfogó koncepció készül a Margitszigetre, amelynek fejlesztése 4-6 milliárdos program.
 


Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop