Zöld porszívók, zöldebb világ

Újabb fejezetéhez érkezett az Electrolux műanyag hulladékgyűjtési kampánya, a Porszívók a tengerből kezdeményezés. Szeptembertől, a vállalat a zöld porszívók eladásából származó bevétel egy részét az Algalita Tengerkutató Alapítvány és a 5 Gyres kutatószervezet javára ajánlja fel. A vállalat Facebook oldalán pedig minden egyes új Like újabb 1 euró támogatást jelent.

 

Az Electrolux kezdeményezésével bárki, aki zöld porszívót vásárol, hozzájárulhat a tengeri műanyagszennyezés problémájának megoldásához. A vállalat ugyanis minden eladott zöld porszívó árából 1,5 százalékot az Algalita és a 5 Gyres kutatószervezeteknek adományoz. A szervezetek a befolyó összeget kutatásaik és tudományos oktatási tevékenységük finanszírozására fordítják.

Az értékesítési kampány mellett, a Facebook-on is elindult az adománygyűjtés. Minden új Like után, ami 2011. szeptember 1. és október 31. között érkezik a facebook.com/electroluxappliances oldalra, 1 eurót adományoz az Electrolux az Algalita Tengerkutató Alapítványnak, és partnerének a 5 Gyres-nek.

Az Electrolux és a 5 Gyres szervezet már idén márciusban is dolgozott együtt. Akkor azért indították el közös expedíciójukat, hogy megtisztítsák az Atlanti-óceán déli részét a műanyag hulladéktól. A mostani akció célja az, hogy elemezzék az óceánokból kihalászott műanyag hulladékot és megvizsgálják, azok tengeri környezetre gyakorolt káros hatásait. Emellett a két kutatószervezet egy oktatási célú előadás-sorozatot is készít, hogy minél többen megismerjék, milyen gyakorlati megoldások léteznek a műanyaghulladékok által okozott problémák kezelésére a háztartásokban, a munkahelyeken és egyéb közösségekben.

„Az Algalita és a 5 Gyres nagyon fontos munkát végez az óceánok műanyag hulladéktól való megtisztítása érdekében. Kutatásaiknak és eredményeiknek köszönhetően is felbecsülhetetlen jelentőségű a szerepük. Büszkék vagyunk arra, hogy velük dolgozhatunk, és úgy véljük, hogy ezzel a kampánnyal úgy vonhatjuk be a fogyasztókat az együttműködésbe, hogy az számukra egyszerre legyen élmény és tanulás. Ugyanakkor lehetőséget biztosíthatunk nekik arra, hogy befolyásolják a kampány eredményeit. Az Algalita és a 5 Gyres minden figyelmet megérdemel.”-mondta Cecilia Nord, az Electrolux padlóápolási és fenntarthatósági kérdésekért felelős alelnöke.

„Azt mondják, az vagy, amit megeszel. Bizonyos értelemben a porszívó is árulkodhat egy ember gondolkodásmódjáról. Az Electrolux jászberényi gyárában készülő, környezetbarát porszívók alapanyagának előállításához körülbelül 2 literrel kevesebb nyersolajra és 80 literrel kevesebb vízre van szükség, mintha ugyanez az alapanyag új műanyagból készülne. A zöld modellek előállításához ráadásul 90 százalékkal kevesebb energiát használunk fel. Most a fogyasztók is kifejezhetik elkötelezettségüket a környezetvédelem iránt: ha újrahasznosított műanyagból készített porszívót vásárolnak, akkor ők is hozzájárulhatnak a tengeri műanyagszennyezés hatásainak kutatásához. Így nemcsak otthonunkat, hanem a világot is zöldebbé tehetjük” – mondta Belényesi Zsolt, az Electrolux értékesítési igazgatója.

Az Electrolux 2010 júliusában indította útjára a Porszívók a tengerből elnevezésű, nemzetközi műanyag hulladékgyűjtési kampányt, mellyel a műanyagszennyezés problémájára és az újrahasznosítható műanyag hiányára kívánja felhívni a figyelmet. Az óceánok ugyanis tele vannak műanyaghulladékkal, míg a szárazföldön hiány van a környezetbarát porszívók gyártásához szükséges újrahasznosított műanyagból. Az Electrolux, kereskedelmi forgalomban is kapható, zöld porszívóinak alapanyaga
55-70%-ban újrahasznosított műanyag.

Az Electrolux zöld porszívói a vállalat jászberényi porszívógyárában készülnek. Az UltraSilencer Green (ZUSG3900) 49 900, az UltraOne Green (ZG8800) 69 900, az ErgoSpace Green (ZEG300) 39 900, az UltraActive Green (ZUAG3800) 59 900, a Jetmaxx Green (ZJG6800) pedig 34 900 forint ajánlott fogyasztói áron megvásárolható a szaküzletekben.

A Porszívók a tengerből kampány folyamatosan nyomon követhető a www.electrolux.com/vacfromthesea blogon, az Electrolux Facebook oldalán (www.facebook.com/electroluxappliances) és a Twitteren (www.twitter.com/vacfromthesea).

A cégről:
Az Electrolux a világ vezető háztartási és nagykonyhai készülékgyártó vállalata. Minden évben több mint 150 országban, több mint 40 millió Electrolux terméket vásárolnak az egyéni, illetve professzionális fogyasztók. A vállalat készülékei innovatívak, és a funkcionális design jegyében készülnek. A termékfejlesztés során, a szakemberek alaposan tanulmányozzák a háztartási illetve az éttermi felhasználók szokásait és elvárásait, hogy a készülékek valós fogyasztói igényekre kínáljanak megoldást. A vállalat termékpalettáján hűtőszekrények, mosogatógépek, mosógépek, kiskészülékek, porszívók, sütők és tűzhelyek szerepelnek, melyeket Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire és Eureka márkanevek alatt értékesítenek. 2010-ben összesen a cégcsoport forgalma 106 milliárd svéd korona volt, alkalmazottainak száma pedig 52 ezer.

További információ: www.electrolux.hu és http://newsroom.electrolux.com/hu
    


Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop