Járt már Szolnokon?

Járt már Szolnokon?

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Szolnok egyik nyertese „A legélhetőbb város” címért folyó versenynek, európai színvonalú megújult belvárossal, hangulatos folyóparti sétányokkal, sok-sok zölddel, termálvízzel, élénk művészeti élettel. Kell ennél több? Íme, soroljuk!

jartmarszolnokon 720

Tiszavirág híd

Az óriási, széttárt szárnyú kérészre hasonlító Tiszavirág-híd Közép- Európa leghosszabb gyalogos hídja, amely összeköti a belvárost a rekreációs és sportközpontnak számító Tiszaligettel.

Rózsakert

Egyedülálló a város szívében a hatalmas Verseghy park. A megyeháza mögötti Rozáriumban hazánk szinte összes őshonos, gyűjteményekben előforduló nemesített rózsafajtája megtalálható.

RepTár – Családi élmények a RepTárban

Közép-Kelet-Európa legnagyobb repüléstörténeti kiállítása, ahol több mint 60 000 négyzetméteren a legkorszerűbb interaktív eszközök mutatják be a repülés történetét. A 4D moziban és a MiG 29-es szimulátorok segítségével kipróbálható, milyen érzés katonai repülőkkel és helikopterekkel szárnyalni a levegőben. A fizikai képességeket próbára tevő és adrenalinszintet növelő military akadálypálya mellett persze a legkisebbek is átélhetik a repülés örömét a tematikus játszótéren. A Hangár egyes gépeibe be is ülhetünk, az Indóház földszintjén pedig étterem, kávézó és RepTár-as szuvenírbolt fogadja az elpilledt látogatókat.

Sörárium

Szolnok főterén megnyitotta kapuit a Sörárium, ami Magyarországon egyedülálló módon, interaktív eszközökkel mutatja be a sör gasztronómiai- és kultúrtörténetét, kalandozhatunk a világ sörmárkái között, mindezt egyedi, steampunk hangulatban. De a Sörárium a családokra is gondolt: amíg a szülők bejárják a kiállítást, addig a kicsiket gyermekfoglalkoztató várja. Az ide látogatók megpihenhetnek az étteremben, megkóstolhatják a Sörárium saját kézműves söreit is, amelyek készítése bármikor megnézhető a látványsörfőzdében. Az étlap kínálatában elmélyülve mindenki talál kedvére valót. Ki ne enne pl. Dr. Jekill elixírjéből vagy Dorian Gray tésztájából?

Szolnoki Művésztelep

Az ország legrégebbi, 114 éve működő művésztelepén nem csupán folyamatosan alkotnak a művészek, de itt is élnek. Az időszaki kiállítások mellett a műtermeket bejelentkezéssel meg is tekinthetjük.

Tiszaliget

Az erdős-ligetes park a város tüdeje, ahol két felújított sportcsarnok, egy új futballstadion, teniszpályák, vízilabda-uszoda, fallabdacentrum, szállodák és strand várja a mozogni, sportolni vágyókat.

Szigligeti Színház

Az országos hírnévnek örvendő, rangos színészgárdával rendelkező színház jubileumi műsorral várja a nézőket, Balázs Péter vezetésével.

Széchenyi Parkerdő, Bagolyvár Vadaspark

125 hektáron két tematikus kiállítóhely, természetismereti és erdészeti tanösvény mutatja be az Alföld élőhelyeit, madárvilágát, a Vadaspark pedig Magyarország vadfajait, házi- és hobbiállatait.

Szolnoki Galéria

A mór stílusú zsinagóga nemcsak kiállításoknak, múzeumi és irodalmi rendezvényeknek ad teret, de konferenciákat, hangversenyeket is tartanak itt.

Sétahajózás a Tiszán

A Sellő hajó okt. 23-ig várja a kirándulókat a Tisza-parti sétánynál szombat és vasárnapokon (info: 20/230 7701).

Termálvíz

A szolnoki termálvíz kiváló minőségű, a Tisza Szálló folyópart felőli oldalán a gyönyörű ivókútnál meríthetünk is belőle.

Tiszai halászlé

A Damjanich utca sarkán messze földön közismerten kiválóan készítik az igazi tiszai halászlevet és tiszai halételeket a szakácsok.

Kecsege

Ismét fogható a Tisza középső szakaszán a folyó legendás hala, a szálkamentes kecsege! A belőle készített paprikás felejthetetlen.

+1 habos isler
A világszerte kuriózum habos Islert Hegedűs László szolnoki cukrász álmodta meg, a Marcipán Cukrászdában meg is kóstolhatjuk .

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.