Elektromos fűtés, újgenerációs készülékekkel

Elektromos fűtés, újgenerációs készülékekkel

A közhiedelem szerint az elektromos fűtés drágább, mint a gázfűtés, de napjainkban ez az állítás már nem egyértelmű. A két energiaforrás kilowattonkénti ára mind közelebb kerül egymáshoz, ha pedig napelemekkel termelünk elektromos energiát, nyert ügyünk van. Nem is szólva arról, hogy a ma kapható elektromos fűtőkészülékek az elmúlt évtizedben impozáns fejlődésen mentek keresztül.

elektromosfutes ujgeneracioskeszülek 720



Precíz vezérlés
Az elektromos radiátorok új nemzedéke kompozit fűtőbetétjüknek köszönhetően már nem hevítik fel túlságosan a levegőt, s a nagyon pontos vezérlés, valamint a jelenlétérzékelők révén nem pazarolják az áramot. Ugyanez vonatkozik a különböző infrapanelekre, fűtőfóliákra is. Takarékosságuk titka a beépített, nagyon pontos elektromechanikus vagy teljesen elektronikus szobatermoszát. Az elektromos fűtési rendszer a hagyományos vizes központi fűtésnél jóval pontosabban, akár +/- 0,1 ˚C pontossággal tartja a beállított szobahőmérsékletet. A vezérlő, amely méri a fűtendő helyiség hőmérsékletét, csak akkor enged a fűtőberendezésnek hőt leadni, amikor az feltétlenül szükséges. Az után, hogy a helyiség elérte az általunk beállított hőmérsékletet, a fűtőtest átlagosan percenként 20 másodpercen keresztül üzemel, ily módon névleges fűtési teljesítményének csupán harmadát veszi fel.

Takarékos működés
Mivel nincs felesleges felfűtési és lehűlési szakasz, a működés igen jelentős energiamegtakarításhoz vezet. Ezt a takarékosságot szolgálja egy pontos termosztát is: minél precízebb, annál kisebb az áramfogyasztás is. A Nyugat-Európában már elterjedt, de hazánkban is mind gyakrabban alkalmazott újgenerációs, intelligens vezérlésű elektromos fűtésekkel a fogyasztás akár felére csökkenthető a hagyományos villanyfűtésekhez viszonyítva. Az új típusú fűtőkészülékek beépített termosztátjával az is elérhető, hogy minden helyiségben teljesen azonos vagy igény szerint helyiségenként különböző hőmérséklet legyen. Így mindenki igényei szerint állíthatja be a szoba hőmérsékletét, nem használt helyiség esetén pedig temperálás vagy fagymentesítés állítható be, ami további energiamegtakarítást eredményez. Ez központi gázfűtés esetén egyáltalán nem vagy csak nehezen megvalósítható.

elektromosfutesujgener 1

Gyors, csendes, hosszú életű
Az elektromos fűtés legnagyobb erénye, hogy kimondottan jól és könnyedén szabályozható, gyorsan reagál a megváltozott igényekre és beállításokra. Az elektromos fűtés villanyórán mért villamos fogyasztása általában 99 százalék közeli mértékben, ténylegesen hőenergiában jelenik meg otthonunkban, nincsenek rejtett hőveszteségek, mint pl. a kémény, a bizonytalanul változó kazánhatásfok stb. A fűtőpaneleket nem kell karbantartani, nincs évenkénti felülvizsgálati költség sem, további előnye, hogy a meglévő fűtésrendszertől függetlenül üzemeltethető. Az esztétikus, formatervezett elektromos fűtőtestek beépítése gyorsan és egyszerűen kivitelezhető, a fűtőtestek önmagukban állnak vagy egyszerűen a falra szerelhetők, rendszert nem alkotnak. Az elektromos fűtőtest mellett szól még a hosszú élettartam, a csendes működés, valamint az egyenletes hőleadás. Az építőipar fejlődési irányából már látszik, hogy az energiatakarékos új házak fűtésigénye olyan alacsony, hogy a hőszivattyús vagy geotermikus fűtésrendszerek alkalmazása előbb-utóbb inkább drága és bonyolult hobbivá válik, mert a korszerű elektromos fűtések beruházási költsége töredéke ezeknek.

Mi micsoda?
ELEKTROMOS RADIÁTOROK. Valamilyen közvetítő közeget használnak a hőátadásra, ez általában olaj, víz, samott stb. A készülékben egy fűtőszál melegíti a közeget, amely sugárzó hővel fűti a helyiséget. Léteznek teljesítményszabályzós vagy termosztátos kivitelben is.
KONVEKTOROK. Ún. konvekció s hő átadással, vagyis a levegő mozgásával eredményezik a távolabbi részek melegedését (a környezeti levegő alul lép a fűtőtestbe, felmelegítés után felül távozik, ventilátor segíti a légmozgást). Az újgenerációs készülékek intelligens érzékelőivel kiváló ár/érték arányúak, modernek, csendesek.
FŰTŐPANELEK. A levegőt szintén konvekció útján szívják be alul, amely speciális kerámia fűtőbetéten ventillátor nélkül hang nélkül áramlik át. A fűtőbetét nem izzik, így alacsonyabb teljesítménnyel a hő teljes mértékben légfűtés formájában jelenik meg, egyenletes, gyors fűtést garantálva. Bizonyos típusai fürdőszobában is használható. A termosztát pontos hőfokbeállítást biztosít, programozható, a legújabb fűtőpaneleket okostelefonos vezérléssel is elláthatjuk.

 

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.