Magyar Parkolási Szövetség… Még a neve is kérdések sorozatát gerjeszti. Vajon az autósok, vagy a parkolási társaságok érdekeit védi ez a több mint húsz esztendeje alapított társaság? Az önmagukról vallott sorok beszédesek, ám hogy nem igazán lehetett róluk hallani eddig, abban az autósok bizonyára egyetértenek.
„A városlakó, személygépkocsival közlekedő emberek egyik legnagyobb gondja napjainkban a parkolás. Szakemberek már 1989-ben felismerték, hogy e szakterületnek – annak érdekében, hogy a parkolni vágyók elvárásainak a leghatékonyabban tudjon megfelelni – önálló fórumra van szüksége. Ezért az érdekeltek még abban az évben megalapították a Magyar Parkolási Szövetséget.” A Magyar Parkolási Szövetség, a HUNAGROPARK országos hálózattal rendelkező CIVIL érdekvédelmi szervezet naprakész információkat közvetít a Budapesten és az ország városaiban működő üzemeltető, tervező, gyártó, és forgalmazó szervezetek között. Támogatást nyújt a parkolási és garázspiac különféle szegmenseiben (városi, irodai, kereskedelmi, P+R, kórházi/intézményi, repülőtéri, hotel, stb.) működő parkoló- és garázsüzemeltető cégeknek. A Szövetség emellett közreműködik az önkormányzati döntéshozatal és a jogalkotás különféle fázisaiban a városi parkolás-politika kialakításában.
A Hungaropark megalakulása óta az Európai Parkolási Szövetség (EPA) tagja, ami a szakmai koordinációs, előkészítő és véleményező munkát, valamint a határokon átívelő szakmai együttműködéseket nagymértékben segíti. A magyar szakemberek egyenrangú partnerként vesznek részt az EU parkolással kapcsolatos stratégiai döntéseinek előkészítésében, önálló parkolási berendezések, megoldások kifejlesztésében vagy akár világcégek informatikai rendszerének kidolgozásában – olvasható közleményükben, amely a május 25-26-án Százhalombattán tartott közgyűlést követően hozott nyilvánosságra a Magyar Parkolási Szövetség. A két napos konferencián rekord számú résztvevő jelent meg, ami nagy valószínűséggel az utóbbi időben a média fókuszába került Mozgáskorlátozott parkolási anomáliának is betudható volt. Az ország minden részéből érkezett küldöttek erős fellépést várnak a tisztességesen fizető autósok védelme érdekében.
A parkolási szakma képviselői – ügyfélkapcsolati és marketingszakemberek bevonásával – több órás vita során vizsgálták, hogy mely területeken tudnának országos szinten egységesíteni, hogy az ügyfelek elégedettségét növeljék. A tanácskozás során szóba került a parkolási ügyfélszolgálatok különféle folyamatainak és egyes arculati elemeinek egységesítése, a mozgáskorlátozott igazolvánnyal kapcsolatos visszaélések egységes kezelése, a pótdíjfizetési felszólító levelek tartalmának egységesítése, egyúttal a levelek hangvételének mérséklése, barátságosabbra vétele, és a parkolási zónák színeinek egységesítése.
A tanácskozáson elhangzott: drámai a helyzet a garázsfejlesztési piacon. Az ingatlanfejlesztők körében a válság előtt sem volt sláger parkolási létesítményt építeni, mostanában pedig különösen nem az. Egy friss felmérés szerint van olyan budapesti parkolóház, aminek közvetlen közelében több mint tíz foghíjtelken is konkurens parkoló üzemel. A foghíjparkoló üzemeltetői nem fizetnek építményadót, egy parkolóházhoz képest a beruházási költségük elenyésző és engedélyt sem kell kérniük mivel csak bejelentési kötelezettségük van az önkormányzat felé. A szakma képviselői szerint 1500-1600 Ft/m2-es építményadóval terhelten nehezen képzelhető el, hogy sikerül befektetőket találni.
A szövetség egyik tagja előadásában kihangsúlyozta a különféle informatikai támogató rendszerek szerepét a városi parkolás szervezésében. A trendek azt mutatják, hogy a közterületi és a közterületen kívüli (garázs) parkolóhelyeket együttesen kellene menedzselni, az ügyfelek jobb kiszolgálása érdekében. Szerencsére az Interneten már akad olyan weboldal Magyarországon is, ami képes arra, hogy ilyen megoldásokat befogadjon (hostoljon). A szakma szerint emellett szükség lehet egy olyan önkéntes adatbázisra, ahol azok a cégek és szervezetek, akik valamilyen kapcsolatban vannak a parkolással (üzemeltető, tervező, garázsfejlesztő, berendezés gyártó, mobilparkolás szolgáltató, takarító, stb.) könnyen megtalálják egymást.
A vezető mobilparkolás szolgáltató cégek egyetértettek abban, hogy a mobilparkolás térnyerése megállíthatatlan, országos szinten 50-60%-os szintet közelíti az összes parkolási tranzakcióhoz viszonyítva. Egyre több új cég van a piacon, némelyik háttere, műszaki felkészültsége nem biztos, hogy megfelelő, éppen ezért fokozni kellene a lakosság tájékoztatását. A mobilparkolás még sokaknak újdonság, így vannak, akik nincsenek tisztában bizonyos dolgokkal, amikre érdemes volna jobban odafigyelni. A szakma képviselői ezért egy olyan kiadvány elkészítését javasolták, ami röviden ismerteti a legfontosabb tudnivalókat a mobilparkolásról.
Hozzászólások