Egy jó digitális marketingstratégia a legtöbb építkezési cég számára nélkülözhetetlen a sikerhez. A probléma csak az, hogy legtöbbjük szemében a digitális marketing annyiból áll, hogy elkészítik webhelyüket, regisztrálnak a Facebookra, majd hagyják is porosodni.
Pedig manapság nélkülözhetetlen, hogy egy építkezési (vagy bármilyen) cég stabil, modern, igényes webhellyel rendelkezzen, hiszen az emberek túlnyomó többsége ma már az internethez fordul, ha szüksége van valamire. Ez a webhely azonban csak akkor hoz majd új ügyfeleket, ha a felhasználók rá is találnak, miközben építkezési szolgáltatásokat keresnek az interneten.
Ez a fellelhetőség a SEO, magyarul keresőoptimalizálás függvénye. A SEO célja, hogy a webhely tartalmaira minél több felhasználó találjon rá, valahányszor építkezési szolgáltatásokat keres a Google-on vagy más keresőmotorokon. Másképpen megfogalmazva, a SEO lehetővé teszi, hogy tartalmaink magasabb találati pozíciókban jelenjenek meg a felhasználók beírt kereséseire, így több forgalmat szerezhessünk a webhelyünkre.
Lássuk, hogy hogyan is zajlik a keresőoptimalizálás egy építkezési cég webhelyén!
On-page SEO
Az on-page SEO a webhely oldalain történő keresőoptimalizálást jelenti. Minden on-page SEO taktika weboldalaid tartalmaival vagy teljesítményével foglalkozik, és célja, hogy ezek a tartalmak jobb helyezést érjenek el (azaz jobban „rangsoroljanak”) a keresőmotorok találatai között.
Egy építkezési cég weboldalainak több jellemzője is közrejátszik a rangsorolásban, amelyeket különböző on-page technikákkal optimalizálhatsz. Lássuk, hogy mit kell tenni ehhez:
- Kulcsszókutatás: A kulcsszókutatás célja megtalálni azokat a kulcsszavakat, amiket a weboldalon használunk majd az on-page SEO érdekében. Ezeknek a kulcsszavaknak kapcsolódniuk kell ahhoz, amivel cégünk foglalkozik, illetve azokhoz a dolgokhoz is, amikre ideális ügyfeleink rákeresnek az interneten, valahányszor építkezési szolgáltatásokra van szükségük. Ehhez általában ingyenes és fizetős kulcsszókutató eszközöket szokás alkalmazni. Habár a kulcsszavak némileg háttérbe kerültek a Google szemében, a mai napig fontosak az előkelő rangsoroláshoz.
- A kulcsszavak elhelyezése: Miután sikerült összegyűjteni az ideális kulcsszavaikat, a következő lépés a megfelelő helyeken használni. Releváns kulcsszavaknak kell szerepelniük az oldalak főcímében, címsoraiban, főszövegében, URL címében, meta mezőiben, illetve még a képek ALT címkéjében is. A Google és más keresőmotorok ezeket az elemeket vizsgálják majd, hogy eldöntsék, mely keresésekre jelenítsék meg tartalmainkat. Ha a tartalmakban szerepelnek azok a kulcsszavak, amikre a felhasználók rákeresnek, akkor sokkal nagyobb eséllyel jelenhetünk majd meg ezekre a keresésekre.
- Tartalmak: A tartalmak szintén az online marketing fontos elemei az építkezési cégek számára, ráadásul elengedhetetlenek ahhoz, hogy legyen mit keresőoptimalizálni webhelyünkön. Készítsünk releváns, tájékoztató jellegű, aktuális és összességében hasznos tartalmakat, amelyekben rendszeresen használjuk a legfontosabb kulcsszavakat, illetve az ahhoz kapcsolódó kifejezéseket. Fontos az is, hogy rendszeresen (lehetőleg legalább hetente egyszer) új tartalmak kerüljenek fel webhelyedre.
- A képek optimalizálása: A tartalmainkban szereplő képeket is optimalizálni kell. Válasszunk a témához kapcsolódó, jó minőségű képeket, és töltsük ki azok ALT címkéjét is (ne feledkezzünk meg a releváns kulcsszavakról), hiszen a Google csak ezt a szöveges mezőt képes értelmezni, nem pedig a kép tartalmát. A képek fájlmérete is fontos, ugyanis a kisebb képek kevésbé lassítják az oldalak betöltését, ami plusz pont a keresőmotorok szemében.
- Belső hivatkozások: A belső hivatkozások is fontosak az építkezési SEO-hoz, mert megmutatják a keresőmotoroknak, hogy melyek webhelyünk legfontosabb oldalai, illetve segítik a navigációt is (mind a keresőmotorok, mind pedig a felhasználók számára). Ügyeljünk arra is, hogy milyen horgonyszöveget használunk a linkek elhelyezésekor – ez a hivatkozások kattintató része. Jó, ha szerepel a horgonyszövegben az a kulcsszó, amit a hivatkozott oldal céloz meg, de ügyeljünk rá, hogy ne egyezzen pontosan az adott kifejezéssel.
- Felhasználói felület: Ha webhelyeden túl sok kattintható vagy figyelemelterelő elem jelenik meg, akkor előfordulhat, hogy a látogatók idő előtt távoznak majd onnan. A modern webhelyek letisztultak, átláthatók és könnyedén navigálhatók. Ezek a tulajdonságok mind javítják a felhasználói élményt, ami az on-page SEO egyik legfontosabb része.
- Reszponzív webhely: Leendő ügyfeleink nagy része jó eséllyel egy okostelefonról böngészi majd a webhelyet, ezért elengedhetetlen, hogy az az ilyen eszközökön is tökéletesen működjön. Jelenjenek meg megfelelően a képek, gombok és más interaktív elemek, és lehessen is megfelelően használni ezeket.
Off-page SEO
Az off-page SEO azokra a keresőoptimalizálási technikákra utal, amelyeket webhelyünkön kívül végzünk. Ezek a SEO technikák is segíthetnek jobb pozíciókat elérni a keresőmotorok találatai között:
- Linképítés: A legfontosabb off-page SEO taktika kétségtelenül a linképítés, amely során arra törekszünk, hogy más, tekintélyes webhelyek hivatkozzanak építkezési webhelyünkre. Ezt többek között például vendégblogolással érhetjük el. Ehhez keressünk egy blogot, ami építkezési témákkal foglalkozik, és vegyük fel a kapcsolatot a szerkesztőséggel egy vendégcikk beküldése ügyében. A kész cikkben minden bizonnyal elhelyezhetünk egy hivatkozást is, ami saját webhelyedre mutat majd. Ezek a külső hivatkozások nagyon értékesek a Google és más keresőmotorok szemében, hiszen afféle minőségi szavazatoknak tekintik őket a ránk linkelő webhelyek részéről.
- Közösségi médiás jelenlét: Amikor megpróbálunk rákeresni egy névre a Google-on, mert szeretnénk többet kideríteni az illetőről, jó eséllyel valamelyik közösségi profilja jelenik majd meg az első találatok között. Érdemes tehát legalább azokon a közösségi platformokon jelen lenni egy céges profillal, amiről tudjuk, hogy ügyfeleink is aktívak rajta. Ez sok esetben a Facebook és LinkedIn, habár egy építkezési cégnek az Instagramon is nagy sikere lehet.
- Hibás linkek jelentése: A hibás linkek jelentése egy hatékony off-page SEO taktika lehet webhelyünk számára. Nézzünk szét releváns témájú portálokon és blogokon, és nézzük meg, hogy mely hivatkozások nem működnek egy-egy cikkben vagy tartalomban (ebben egyes böngészőbővítmények sokat segíthetnek). Ha találunk egy hivatkozást egy olyan tartalomra, ami már nem érhető el, értesítsük erről a szerkesztőséget, és ajánljunk fel helyette egy saját tartalmat, a mellékelt linkkel.
Hozzászólások