Több tízezer ember életminőségét, hangulatát befolyásolja a Nyugati tér, a főváros egyik legforgalmasabb köztere. A Nyugati pályaudvar miatt ez Budapest egyik kapuja, első benyomás itt éri a városról a vonaton érkezőket. Terézváros a TÉR_KÖZ pályázaton 295,5 millió forintot nyert el a Nyugati tér a Skála Metró lepusztult részének felújítására (a felújítás az aluljárószintnek tetővel nem fedett részét érinti), azonban ez alig több mint a fele a projekt 583,4 millióra becsült teljes költségének, és az igényelt 463,4 millió forinttól is jócskán elmarad. Így a projekt költségét 470 millió forintra kell leszorítani, de a rossz állapotú, használaton kívüli gyalogoshidat így is lebontanák, és az aluljáróba vezető lépcső átalakítása sem maradna el.
A terézvárosi önkormányzat a Skála Metróval közösen vág bele a tér rehabilitációjába, ugyanis a felső terasz és a felüljáróra vezető híd az áruházé. A felszínről eltűnik az áruházi terasz, az összes pavilon és a növénykazetták, összefüggő, természetes kővel burkolt, elegáns agora alakul ki, egyenes, nagyvonalú lépcsősorral a felszínre. A mesterséges teraszra nagy fák nem ültethetők, de az oldalfal és a tér is zöldbe borul, a Jókai utcába lámpasor kerül. A Skála Metro sötét földszintje megnyílik a tér felé egy vendéglátóterasszal. A térről a villamosmegállóhoz és a Bajcsy-Zsilinszky út túloldalához zebrán lehet átkelni, és a felüljáró ad majd helyet a BuBi bérbicikli-rendszer egyik állomásának is.
Hozzászólások