A Ford bemutatja a vadonatúj Edge modellt, megerősítve, hogy a karizmatikus, tágas és intelligens SUV jövőre már kapható lesz Európában, várhatóan az év közepe felé érkezik a hazai márkakereskedésekbe is. A fejlett technológiákat felvonultató Edge lesz a zászlóshajó a Ford európai SUV-termékcsaládjában, amelyben jelenleg a Kuga és a vadonatúj EcoSport szerepel. Az Edge az Atletikus dizájnon, mutatós és kiváló minőségű anyagokon, modern karosszéria- és futóműtervezésen, kiváló menetdinamikán túl precíz és simán működő Adaptív Kormányzást és Osztott Első Kamera technológiát kínál, ezen felül az Adaptív Zajtörlés is ebben a modellben jelenik meg elsőként az európai piacon.
A Ford bemutatta hi-tech, felsőkategóriás szabadidő-autóját, a Ford Edge modellt, ami 2015-ben először lesz kapható Európában. A vadonatúj Edge egy teljesen új tervezésű jármű, amelynek külső megjelenése és minősége megfelel az európai autósok és a világ más tájain élő vásárlók magas elvárásainak. Az Edge mindemellett új, modern technológiákat is kínál, immár a harmadik fejezetet nyitva meg a Ford előretörésében az európai SUV-piacon, és csatlakozva az új Kuga közepes méretű SUV, valamint a vadonatúj EcoSport kis SUV mellé a vállalat szabadidő-autós kínálatában.
“Az Egy Ford tervnek megfelelően egyre szélesebb termékskálát kínálunk európai vásárlóink számára. Idén már bemutattuk az EcoSportot, és hamarosan érkezik az új Mondeo és a Focus is.” – fogalmaz Stephen Odell, a Ford Európa, Közel-Kelet és Afrika ügyvezető alelnöke. „Jövőre megjelenik a piacon a vadonatúj Edge és az új Mustang – és akkor még nem beszéltünk a Vignale-programról.”
Az Észak-Amerikában először 2007-ben bemutatott Ford Edge segített a hagyományos SUV-kép átformálásában, megteremtve a “crossover SUV” szegmenst. Észak-Amerikában az Edge jelenleg is a legnagyobb darabszámban értékesített modell ebben a szegmensben – sőt 2013-ban rekordeladásokkal dicsekedhetett –, emellett pedig néhány más piacon, például Dél-Amerikában, Oroszországban és Kelet-Ázsiában, így Kínában is megkezdődött az autó forgalmazása. A vadonatúj Edge révén a Ford új szegmensbe lép be Európában, hiszen egy felső kategóriájú, kifinomult, fejlett technológiájú és tágas SUV-t kínál a vásárlóknak. A négyajtós, ötüléses, és a Fordok közmondásosan kimagasló vezetési élményét kínáló vadonatúj Edge a jövő év legelején jelenik meg az észak-amerikai márkakereskedésekben, majd a 2015-ös év későbbi időszakában Európa, Dél-Amerika és Ázsia-Óceánia piacain is megjelenik.
“A vadonatúj Edge tágasabb teret kínál utasai számára, mint a nála jóval drágább vetélytársak. Stílusa, valamint kényelmi és biztonsági technológiáinak széles skálája révén az Edge az európai prémium kategória szereplőivel száll majd versenybe,” mondta el Roelant de Waard, a Ford Európa marketingért, értékesítésért és szolgáltatásokért felelős alelnöke.
Fejlett technológia
Az Edge a manőverezést megkönnyítő és az autózást még kellemesebb élménnyé varázsoló Adaptív Kormányzást, valamint Osztott Első Kamera technológiát kínál, s az Adaptív Zajtörlés is ebben a modellben jelenik meg elsőként az európai piacon. Az Adaptív Kormányzás folyamatosan, a jármű sebességével összehangoltan változtatja a kormányáttételt, így a kormányvisszajelzés minden forgalmi helyzetben optimális. Alacsonyabb sebességtartományokban (például amikor az autó egy parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az új rendszer agilisabb, könnyebb kanyarodást biztosít. Autópályamenetben az Edge simábban, pontosabban reagál a vezető kormányparancsaira.
A Ford Aktív Zajtörlés rendszere három mikrofonnal méri a kabin zajait, és az audiorendszer segítségével ellentétes irányú hanghullámokat gerjesztve mérsékli az utastérbe szűrődő motorzajt. Az Osztott Első Kamera technológia az autó orr-részén elhelyezett, 180 fokos látószögű kamera segítségével segít átlátni a bonyolultabb kereszteződéseket és a zsúfolt parkolókat. Az Edge további jellegzetes elemei a karosszéria oldalán elhelyezett, különleges kialakítású légbeömlők, amelyek egyfajta “légfüggönyt” képezve javítják az autó légellenállását nagy sebességnél.
A vadonatúj Edge további technológiái:
• Kézhasználat nélkül nyitható csomagtérajtó
• SYNC 2, a Ford fejlett fedélzeti csatlakozási és hangvezérlő rendszere
• Adaptív Sebességtartó Automatika, Ütközés Hatását Csökkentő rendszer és Akadályokra Figyelmeztető rendszer
• Fejlett Aktív Parkolóasszisztens merőleges parkolással és Keresztirányú Forgalomfigyeléssel
• Felfúvódó hátsó biztonsági övek
• Intelligens Összkerékhajtás Nyomatékvektor Szabályozással és Curve Control rendszerrel
• Active City Stop
• Holttérfigyelő rendszer
• Sávtartó Asszisztens
• Közlekedési Tábla Felismerés
• Fűthető kormánykerék, fűthető-hűthető első ülések
Dinamikus formavilág, minőségi kidolgozás, kiváló vezetési élmény
Az autóhoz felhasznált anyagok minősége és a látványos formavilág egyaránt rendkívül fontos szempont volt a fejlesztés során. A dizájnerek arra törekedtek, hogy minél kevesebb látható vonal zavarja meg a forma egységét, ezért még a legkisebb részletet is alaposan kidolgozták; jó példa erre az első ajtó és a műszerfal-elem találkozása. A vadonatúj Edge karizmatikus külső megjelenését tekintélyt parancsoló, krómozott hűtőrács, vékony és cizellált LED fényszórók, valamint háromdimenziós hatást keltő, penge formájú LED hátsó lámpatestek teszik teljessé. A hangsúlyos kerékjáratokban 20 colos könnyűfém keréktárcsák láthatók. A kifinomult karosszériaszerkezet és futóműrendszer elnyeli az útfelület egyenetlenségeit és a menetzajokat – méghozzá az úttartás csorbulása nélkül, így az autó vezetési élménye tökéletesen megfelel az európai autósok elvárásainak. Az integral link rendszerű hátsó futómű dinamikus és élvezetes útfogást biztosít, amit tovább növelnek a szilárd karosszériaszerkezetben alkalmazott nagy szakítószilárdságú acélelemek. Az utastér komfortját hangelnyelő üvegezés javítja, és a zajszint csökkentéséhez az Edge különleges gumiabroncsai is hozzájárulnak. Az európai piacokon a Ford a 2,0 literes Duratorq TDCi dízelmotor két változatával kínálja majd az Edge modellt:
• A 180 lóerős verzió 400 Nm forgatónyomatékot és várhatóan 149 g/km CO2-kibocsátást kínál (6 fokozatú manuális sebességváltóval)
• A 210 lóerős motorváltozat forgatónyomatéka 450 Nm, CO2-kibocsátása pedig várhatóan 159 g/km lesz (6 fokozatú, a kormány mögötti váltófülekkel is kapcsolható PowerShift automata sebességváltóval)
Erőteljes növekedés
Az új Ford Edge révén a Ford komplett termékkínálattal jelenhet meg a leggyorsabb növekedést mutató autópiaci szegmensben. A Ford adatai szerint az európai szabadidőautó-szegmens 2008 és 2013 között 10 százalékról 21 százalékra nőtt. A 2012-ben bemutatott új Kuga értékesítése 38 százalékkal erősödött a 2014-es év első öt hónapjában (az előző év azonos időszakához viszonyítva), és a Ford már több mint 16.000 megrendelést regisztrált a vadonatúj EcoSport SUV modellre.
“Az Edge-el egy rendkívül fejlett technológiájú SUV-t kínálunk, amely nemcsak teljesíti, hanem túl is szárnyalja e látványosan növekvő szegmens elvárásait, s az új Kuga és a vadonatúj EcoSport mellé felzárkózva teljessé teszi SUV-családunkat.” – mutat rá fejtette ki Roelant de Waard. “Az elmúlt néhány évben tanúi lehettünk annak, milyen nagy számban váltottak a vásárlók világszerte a személyautókról az SUV-modellekre. Eljött hát az ideje, hogy egy nagyobb és magasabbra pozícionált SUV-val koronázzuk meg európai termékkínálatunkat.”
Hozzászólások