Így vásárolnak a Nők

A Henkel egy nemzetközi felmérés során 10 európai országban több mint 5600 háziasszonyt kérdezett meg a vásárlási szokásaikról, a bevásárlás megtervezésétől kezdve a termékek kiválasztásáig. Az általános trend szerint minden országban három fő vásárlói típus található: takarékoskodók, értékkeresők és gondtalan vásárlók. Magyarországon jelen van még egy számottevő csoport is: ők a szokások rabjai.A takarékoskodók vásárlási szokásait „a lehető legolcsóbban” mottó határozza meg. Ebbe a csoportba tartozik a magyar nők több mint 30, illetve az európaiak 34 százaléka. Ők alapvetően az ár alapján döntenek az egyik vagy a másik termék mellett. Kedvenc üzleteik a diszkontok, és szívesen választják az üzletláncok saját márkás termékeit. Ők jellemzően inkább kötelességként, mint kellemes tevékenységként tekintenek a mindennapi bevásárlásra.

 

 

 

Ez szöges ellentétben áll a második csoport, az értékkeresők felfogásával, akik élvezik a vásárlást és sikerélményt jelent számukra, ha megtalálják a megfelelő terméket. A csoportba tartozó háziasszonyok – hazánkban 29, Európában 34, százalék – a pénzükért a legjobb értéket kínáló árut keresik, ennek érdekében pedig részletesen meg is tervezik vásárlásaikat. Ez a csoport két részre osztható: a lelkes értékkeresőkre, akik szeretnek vásárolni, és gyakran hódolnak is ennek a szokásnak, valamint az akciós értékkeresőkre, akik főleg az akciókat és a különleges ajánlatokat keresik. Ha találnak egy jó ajánlatot, hajlamosak készleteket felhalmozni, és mindig nyitottak az újdonságokra.

 

A harmadik csoportot a gondtalan vásárlók alkotják, akik csak azt vásárolják meg, amire éppen abban a pillanatban szükségük van. Náluk első a problémamentes, kényelmes vásárlás: nem töltenek sok időt a polcok böngészésével, hanem gyorsan kiválasztják a kívánt terméket. Az árnál fontosabb nekik a minőség, és hajlandóak többet fizetni egy jó minőségű termékért. Ők hazánkban 12, a kontinensen pedig 19 százalékkal képviseltetik magukat. Míg Nyugat-Európában általában ugyanazokat a márkákat és üzleteket választják, addig a kelet-európai gondtalan vásárlók különböző üzletekbe mennek, és nyitottak az új termékekre és márkákra is.

 

Magyarországon egy jelentős részt képvisel a háziasszonyok 29 százalékával a szokások rabjai csoport, akik általában ugyanazokat a termékeket vásárolják meg a megszokott üzletben. Ha a kedvenc termékük éppen nem kapható a boltban, akkor inkább átmennek egy másik üzletbe.
Az akciós termékek helyett inkább a kedvenc márkáik különleges ajánlatait keresik (például összecsomagolások, ajándékok).

Habár a magyar nők egy része még mindig a berögzült szokásai alapján vásárol, a válság sok dologra megtanított bennünket. Kialakulóban van egy újfajta fogyasztói tudatosság, ami azt jelenti, hogy jobban átgondoljuk, mire és hogyan adunk ki pénzt. Előkerülnek az elfeledett háztartási praktikák, ám ezzel párhuzamosan kihasználjuk a modern technológia előnyeit is, mint például a közösségi vásárlás és a kuponos oldalak. Tudatos és kreatív módon takarékosnak lenni ma sokkal inkább trendi, mint korábban bármikor – mondta Dr. Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem marketing professzora.

 

A Henkel vezető márkáival és technológiáival világszerte három üzleti területen működik: mosó- és háztartási tisztítószerek, kozmetika, illetve adhesive technologies (ragasztás technológiák). Az 1876-ban alapított Henkel vállalatnak mind a lakossági mind az ipari területeken vezető pozíciói vannak többek között olyan jól ismert márkákkal, mint a Persil, Schwarzkopf és a Loctite. A vállalat 2011-ben több mint 47 ezer munkatársával 15,605 milliárd euró árbevételt és 2,029 milliárd euró üzleti eredményt ért el. A Henkel elsőbbségi részvényeit jegyzi a DAX német tőzsdeindex és a vállalat a Fortune Global 500-as listáján is szerepel

 


Ezt követő cikkünk:
Ezt megelőző cikkünk:

Hozzászólások

0
    0
    Az Ön Kosara
    Your cart is emptyReturn to Shop