A hegycsúcsok vonzásában

A hegycsúcsok vonzásában

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Colorado világhírű síparadicsoma, Aspen tőszomszédságában épült ez a kétszintes ház egy környékbeli család számára, akik Aimee Conrardy építészt és belsőépítészt – a minden túlzásoktól mentes modern enteriőrök és a hétköznapi elegancia hívét – kérték föl a tervezésre és kivitelezésre.

ahegycsucsokvonzasaban 720


Ennek az ízléses, ám látszólag szokványos Colorado állambeli amerikai ingatlannak különleges értéke a ház melletti környezetében rejlik, vonzerejét a szomszédos hegycsúcsoknak köszönheti. A ház közelében találhatóak ugyanis a világ talán leggyönyörűbb sípályái, mind közül a legismertebb Aspen, amely síelők ezreit vonzza évről évre, ahogy e ház lakóit is. A remek éttermek, menő butikok és a sok turista különleges multikulturális érzetet ad, ahol a síelésen mellett más szabadidős tevékenység, mint a hegymászás is nagyon kedvelt nyaranta.

Mivel Aimee Conrardy, a tervező nemcsak építész, de lakberendező is, szerette volna, ha megbízói teljesen rábízzák otthonuk megvalósítását. Ám itt más volt a helyzet, hiszen a tulajdonosoktól nemhogy távol áll a lakáskultúra világa, éppen ellenkezőleg, egy belsőépítészeti és bútorbolt, a Cathers Home Furniture + Interior Design tulajdonosai. Míg tehát házuk külsőjére vonatkozóan hagyták magukat meggyőzni az építész modern elképzeléseivel kapcsolatban, a lakás belsőjét nagyrészt saját maguk rendezték be, és csak néhány dologban kérték ki Aimee tanácsát.

A tervezésnél az építész kötve volt a környék szigorú városrendezési és építési szabályzataihoz is. Az előírások vonatkoztak az épület magasságára, és még az alapterület nagyságát is szabályozták. Bár a ház külső formája teljesen alkalmazkodik az előírásokhoz, a játékos tető modern külsőt kölcsönöz. Aimee a ház tervezése során arra is figyelt, hogy lakói a lehető legtöbb szobából maximálisan élvezhessék a gyönyörű panorámát, ugyanakkor minden helyiség megőrizze privát szféráját, még az utcafront felé eső részeken is. A földszinttel ellentétben az emeleten szintkülönbségek vannak, ezért a szülők és a felnőtt gyerekek hálószobái külön részlegekre kerültek a nagyobb intimitás kedvéért. Az egyik hálószobarész mellett egy kisebb park található, innen különösen szép kilátás nyílik a hegyekre. Minden hálószobának van egy kis terasza is, ekképp megnövelve a teret és a komfortérzetet. Az ablakok, különösen a hálószobákban, érdekes módon nem középre, hanem a sarkokba kerültek a szebb kilátás és a nagyobb intimitás érdekében. A ház tulajdonosai saját maguk is a környékről valósiak, a hegy mellett nőttek fel, szerintük van valami különös a levegőjében, amelyből erő, egészség és nyugalom sugárzik. Házuk berendezésénél kifejezetten olyan színekkel, anyagokkal szerettek dolgozni, amelyek a legjobban respektálják a természetet, és közvetlen környezetüköz illeszkedve visszahívják a hegyvidék színeit és hangulatát. És valóban, a szürkék, feketék, fehérek váltak otthonuk meghatározó színeivé, amelyek Aimee-hez is közel állnak, aki a letisztult, nyugodt, kényelmes enteriőrök híve, szereti a túlzásoktól mentes klasszikus dizájnt és a modern lakberendezési elemeket.

  

Aimee Conrardy többszörösen díjazott építészbelsőépítész 2001-ben alapított irodája elsődleges fontosságúnak tartja, hogy megkönnyítse az otthon építésének folyamatát, és megrendelőik azonnal beleszeressenek otthonukba. A túlzásoktól mentes modern stílus feltétlen híve.

ahegycsucsokvonzasaban portre

Aimee Conrardy
axisproductions.houzz.com

A ház emeletére ezen a szép, egyedi korlátos U alakú falépcsőn jutni fel. A lépcsőház falán az óriás méretű falikép a szomszédos havas tájat örökíti meg.

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.