Az egyszerűséget szeretem

Az egyszerűséget szeretem

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Király Viktor karrierje 2008 óta töretlenül ível felfelé. Pedig nem volt egyszerű helyzetben. New Yorkban élt 16 évig, sokszor kihívást jelentett számára a beilleszkedés és a nyelv is. Mint mondja, mára elérte: már nem „csak” a Megasztár-gyoztes fiú vagyok, hanem Király Viktor.

 

 

Király-család sokáig élt New Yorkban, Viktor és ikertestvére, Ben is ott születtek. – Bronxban éltünk – meséli Viktor –, aztán pedig rengeteget költözködtünk, a szüleim keresték az ideális otthont. Végül Long Islanden kötöttünk ki, ahol imádtunk élni. Egyszintes, úgynevezett ranch házunk volt, nagy kerttel és sok fenyőfával. A közelünkben volt egy Tengerészeti Akadémia, ha egyedül szerettem volna lenni, a legtöbbször átmentem a kadétokhoz, lesétáltam az óceán partjára, és néztem a hadi hajókat. Nem csoda, hogy egy időben tengerészgyalogos szerettem volna lenni.

Bár édesapám zenész, sőt, anyu is énekelt egy darabig, Linda nővérem pedig szinte még beszélni sem tudott, máris dalolt, én elég későn kezdtem el a zenével foglalkozni. Apu nyomdokaiba akartam lépni, tehát dobolni kezdtem, és vadul gyakoroltam a felszerelésén. Alapítottam is néhány zenekart, s ez elkísért Magyarországra is.

16 éves voltam, amikor hazaköltöztünk, számomra nem volt idegen az ország, hiszen gyakran voltunk itt nyaralni. Ami a legfurcsább volt, hogy nem jött az iskolabusz, le kellett gyalogolni a hegyről, ahol laktunk, és mindenféle közlekedési eszközzel juthattam el csak az iskolába. A zenekarommal szalagavatókon léptünk fel, aztán egy alkalommal énekeltem is. Kiderült, hogy ez jobban megy, mint a dobolás, így aztán ezt a vonalat folytattam. Beiratkoztam Gór Nagy Mária Színitanodájába, ahol értek sikerek, de értek kudarcok is. Egyre gyakrabban kaptam meg, hogy „ez itt nem Amerika, itt más a felfogás” – s ez rossz volt. A diploma megszerzése után színházakba jártam meghallgatásokra, de azt mondták, nem beszélek szépen magyarul… Nem maradt más, mint, hogy angolt tanítsak egy magániskolában, és amikor szabad időm volt, zenét szereztem, szöveget írtam. Úgy éreztem, a perifériára kerültem, és azon gondolkodtam, visszaköltözöm New Yorkba. Anyu azt mondta, hogy még mielőtt valóban megteszem, jelentkezzem a Megasztárba.
Ennyi még belefér, gondoltam, és belevágtam…

"Az egyszerűséget szeretem, és nem kötődöm tárgyakhoz. Nem szeretem a hivalkodó berendezést, a minimálnál is minimálabb stílust érzem magamhoz közel. Imádom a nagy tereket, a fényt és az átláthatóságot."

A Megasztár fenekestől felforgatta az életemet. Hirtelen én lettem az egyik legismertebb srác, és szerettek az emberek. A győzelem után kiadtunk egy magyar lemezt, amellyel kapcsolatban ambivalens érzéseim voltak. Ezt követte egy angol nyelvű CD, ezen már voltak saját szerzemények is, a hamarosan megjelenő harmadik pedig a saját szülöttem az elejétől a végéig. A Megasztár utáni felpörgetett életben mindvégig tudtam, hogy nem lesz mindig így, és a csúcson kell jól döntenem, kialakítanom egy olyan stratégiát, amely a csendesebb időszakokban is folyamatossá teheti az életem. Most jó fázisban vagyok, fizikailag és szellemileg is kiegyensúlyozott, már nem a Megasztár-győztes fiú vagyok, hanem Király Viktor, akire érdemes figyelni.

Viktor sokáig még csak nem is gondolhatott arra, hogy önállósodik, és elköltözik a szüleitől. A győzelem után egy évig lakhatott egy csodásan berendezett apartmanban, de idegenül érezte magát ott. – Arra volt jó, hogy megtanultam beosztani a pénzem, és rájöttem, hogy a hűtőszekrénybe nem maguktól kerülnek be az ételek, és a mosógép sem magától mos. Aztán eljött az idő nemrég, hogy önálló otthonom lett. Beköltöztem Angyalföldre, a Duna Terasz egyik lakásába, de nem kapkodok el semmit. Nem kezdtem el vásárolgatni mindenféle bútort, csakis olyasmit, ami illik hozzám, és amire nem mondom azt, hogy mi ketten egy térben nem létezhetünk.

 

fekete-krém nappali dolgozósarokkal

„Azt gondolom, hogy a fekete kemény és sarkos szín, amely engedi, hogy – ha akarnám – akár több, akár meghökkentő színekkel is párosítsam. Egyelőre azonban megelégedtem a fehérrel és a földszínnel, annak minden árnyalatát szívesen használom. A lakás erénye – és egyben hátránya is –, hogy a bejárattól a teraszajtóig egyetlen hatalmas tér. Úgy éreztem, ide elegendő egy meghökkentő dolog, ez pedig a rekamié lett, ami anélkül „uralkodik”, hogy túl sok lenne. Kifejezetten ehhez választottam a lámpát, amely hosszan benyúlik a fekvőhely fölé. A homokszínű kényelmes kanapéval szemben kapott helyet a televízió, amely számomra fontos eszköz. Ha csak tehetem, esténként megnézek egy filmet dvd-n, nekem ez a kikapcsolódás.
Ha elköltözöm innen egyszer, annak az lesz az oka, hogy most, más lehetőség híján, a nappali egy sarkában rendezhettem csak be a zeneszerzéshez, a dalok felvételéhez szükséges eszközöket, és ez távol áll a tökéletestől. Nincs meg az alkotáshoz szükséges magány.

"Nem kezdtem el nagy erővel vásárolni mindenféle bútort, csakis olyasmit, ami illik hozzám."

Zara, az öthónapos éjfekete mopsz kifejezetten kedveli a lakás egyterűségét. Kedvére jöhet-mehet a lakásban, alig talál zárt ajtót.

 

legénykonyha

„Semmiképpen sem szerettem volna, hogy az étkezés kellékei eluralkodjanak a szabad térben, ezért választottam üveglapos asztalt, s ráadásul kereket, mert emlékeimben az élt, hogy ennél a formánál bensőségesebb a kapcsolat. Gondolkoztam áttetsző műanyag székeken is, de végül győzött a kényelem, és stabil ülőalkalmatosságok mellett döntöttem.

A főzés még nem az erősségem, de kiválóan tudok ételt rendelni! A konyha viszont fontos része a lakásnak, és ha egy térben van más funkciókkal, akkor nagyon tiszta vonalúnak, és rendezettnek kell lennie. Ha egyszer megnősülök, alighanem engednem kell majd a feleségemnek, hogy apró-cseprő tárgyakkal népesítse be a konyhát, de most szigorú rendet tartok. A legénylakások legfőbb használati tárgyai a mikrohullámú sütő és a kapszulás kávéfőző – ezeket magam is használom.”

 

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}