Jó ide hazatérni

Jó ide hazatérni

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Szekeres Adrien kétségtelenül a magyar popzenei élet egyik legszebb hangú énekese. Közel húsz éve nyújt egyenletesen magas teljesítményt, ugyanakkor élete mentes minden látványos magánéleti megnyilvánulástól. Zeneszerző férjével fogadott bennünket, és beszélt gyerekkorról, családi értékről, lakberendezésről.

 

 

Egri lány vagyok – meséli Adrien. – Egy panellakásban éltünk a Csebokszári lakótelepen, édesanyámmal és a húgommal, Anitával. A gyerekkor a gondtalanság mellett az önállóságról is szólt. Nem voltunk gazdagok, de szegények sem. Meg kellett fogni a pénzt, és anyu mestere volt a spórolásnak. Cipőfelsőrész-készítőként dolgozott, nem egyszer hozott haza munkát, ilyenkor mi is besegítettünk. A mama filigrán, csinos kicsi asszony volt, mindig ápolt, pedig csak egy ünneplőruhája volt, s talán két váltás másik, amelyekben dolgozni járt. De megtanította nekünk: még ha csak a sarki boltba szaladsz is le, úgy kell kinézned, hogy soha ne szólhassanak meg.

Én és a húgom jó gyerekek voltunk, olyanok, akikben meg lehet bízni. Bizalom nélkül nem létezhettünk volna. Már nekem is van két gyermekem, Jázmin és Emília, akiknek nevelésénél ugyanezeket az elveket tartom szem előtt. Hagyom őket, hogy kibontakoztathassák elképzeléseiket, de én vagy a férjem mindig felügyeljük őket. Akkor vagyok csak nyugodt, ha a gyerekeim a látóteremben vannak.

Nagyon hamar önálló lettem, tizennégy évesen elkerültem otthonról, a szentesi irodalom– dráma tagozatos iskolába nyertem felvételt, és kollégiumban laktam. Egyszer kiszámoltam, mennyibe kerül egy évben a vonatköltség, hogy oda-vissza utazhassak, és sírva mentem haza. Mama megnyugtatott, azt mondta: nekem az a feladatom, hogy helytálljak, minden más az ő dolga.

Hamar felismertem, hogy színésznőnek nem vagyok elég jó, de énekelni jobban tudok, mint a többiek. Érettségi után Budapestre költöztem, hogy Sík Olga énektanárnő segítségével tovább fényesítsem ezt a tudásomat. Lényegében ekkor kezdődött el a pályám. Ugyan volt egy nagyobb koncertem már a középiskolai évek alatt, de később másféle, súlyosabb jelentőségű feladatokat kaptam, s már nem csak romantikus elképzelések irányítottak. Sokat koncerteztem a Hot Jazz Banddel, két évig voltam az Unisex énekesnője, és megismerkedtem Kiss Gábor zeneszerzővel, a későbbi férjemmel. 1998-ban kötöttünk házasságot, természetesen az egri Bazilikában, és azóta együtt dolgozunk. Gábor a dalaim szerzője, a menedzserem, sőt, a koncertjeimen is közreműködik. Amíg a lányok óvodában, iskolában vannak, keményen dolgozunk a stúdiónkban, pihenésképpen megfőzöm a vacsorát, aztán Gáborral sétálunk egyet a Duna parton, vagy jógázni megyünk. Aztán elmegyünk a gyerekekért, s attól a perctől már csakis róluk szól a napunk. Leckét írunk, rajzolunk, uzsonnázunk, játszunk, aztán jöhet a gyertyafényes közös vacsora.

 

,,Úgy érzem, olyan otthon a miénk, amely jellemző ránk, és megfelel az életvitelünknek. Jó innen elindulni reggelente, és jó hazatérni. Bevallom, olykor előfordul, hogy csak állunk a férjemmel egymáshoz simulva, és csodálkozunk, hogy mindez sikerült."

 

Ha megkérdeznék, milyen elvek szerint élem az életem, ma is hangsúlyozom, a legfőbb feladatom, hogy nagyon vigyázzak arra, amim van, hogy az életem továbbra is tökéletes maradjon. Nem baj az, ha nem én vagyok a legkeresettebb énekesnő, s már az sem fáj, hogy az „Olyan, mint te” című dalomért – amit a You Tube-on több mint négy millióan néztek meg –, soha, semmilyen elismerést nem kaptam. Nekem nem elsősorban a szakmáról szól a sorsom, de szerencsés vagyok, mert abból élek, amit szeretek, és azokkal, akiket szeretek.

 

,,Ma is hangsúlyozom, a legfőbb feladatom, hogy vigyázzak arra, amim van…"

 

a nappali szentély


– Ez az a tér, ahol a legtöbbet tartózkodunk. A helyiségnek külön szabályai vannak: tilos a játékokat elöl hagyni, szétdobálni a ruhákat, a nappaliban mindig mindennek ragyognia kell – árulja el Adrien. Két fal is üvegből van, a terasz felé széttolható ajtókkal, a nap minden szakában ömlik be a fény. Esténként leengedjük a redőnyöket, felgyújtjuk az üvegfal fölötti díszlécekben elrejtett lámpákat, és máris átváltozik minden. Szeretem az egyszerű színeket, tökéletesnek érzem a fehér bútorok kiegészítőjeként a dió színű fát. Ez alkalmat ad arra, hogy egy-két merészebb színt is alkalmazzak, mint például a kanapén a pink párnákkal. Sok utánjárás után Hülsta bútorokat választottam. A két, lebegő szekrényke a társasjátékokat rejti, alatta a diószínű asztalt az elektronikus berendezések számára találták ki. Gábor pedig az ebédlőasztalba szeretett bele, és azonnal „feleségül is vette”, és én nem vagyok féltékeny! A fekete üveglappal fedett stílusos bútor, a magas támlájú tört fehér színű bőrszékekkel maga a tökély! Az asztal fölött Swarovski kristálylámpa szórja a fényt, ezért a remek darabért viszont én éreztem olthatatlan vágyat.

 


  • f_01
  • f_02
  • f_03


 

"A selyemkép kifejezetten számunkra készült. A négy kis mandala család tagjait jelképezi, amelyeket erős színekkel jelzett áradó energiával vett körül a képzőművész"

 

konyha

A tágas, könnyeden elegáns étkezőkonyha ablakain kora reggeltől árad be a napfény, amely különösen kedvessé teszi a helyiséget. Adrien szeret főzni, tehát sok időt tölt itt, a kislányai pedig szívesen írnak leckét a nagy asztalnál, vagy segédkeznek a főzésben. Adrien figyel arra, hogy a konyhai tárgyai is stílusosak legyenek. Hiszi, hogy az étkezés nem csupán kulináris élmény, ha szép porcelánnal, evőeszközökkel terítünk.

 

Jázmin és Emi birodalma

 Adrien különös gondot fordított lányai szobájára, megnyugtató, barátságos miliőt alakítva ki, amelyben a gyerekek biztonságban érzik magukat, és egyben nevelik ízlésüket is. A bútorok méretre készültek, fenyőfából, a szekrényekre pedig bambuszrolók kerültek, amelyek megtörik a fa súlyosságát. Egy karácsonyi ajándék a gyerekkonyha, minden tartozékával együtt. A faltól falig érő ablak elé helyezték el a dupla íróasztalt, az egyik falat a gardróbszekrény foglalja el, amelynek ajtaját óriási tükör teszi tökéletessé – elvégre lányszobáról van szó!

 

,,Hinni szeretném, hogy e környezet a lányainkra is hatással van, fejlődik az ízlésük és az akaratuk, hogy egyszer majd hasonló gondossággal teremtsék meg a saját otthonaikat."

 

csendes hálószoba

A keskeny íróasztalt Gábor alkotta, míg a méretes ágyat testvére készítette, aki valóságos ezermester. Az ágytakaró ezüst alapon finoman szőtt arany szálakkal díszíti az ágyat, és ehhez választották a selyemborítású párnákat is, gyöngyös, szövött mintákkal. Az elegáns komódon néhány kedves tárgy kapott helyet. – Tudom, hogy a tárgyak múlandók, eltörhetnek, tönkremehetnek, mégis, nagy szeretettel ragaszkodom hozzájuk, mert engem tükröznek. Ha rájuk nézek, akkor magamat is látom – vallja Adrien.

 

habkönnyű fürdőszoba

Kettő is van belőle. A fő fürdőszoba hatalmas, minden zsúfoltság nélkül. A lányok kedvence a sarokkád, ahol ketten is pancsolhatnak esténként. Elfért még egy komód is, amelyen színes mandarinkacsákat helyezett el Adrien, a legenda szerint ezek őrzik a hosszú párkapcsolatot.

 

 

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}