Aki elmegy, ugye hazatér

Aki elmegy, ugye hazatér

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Csordás Tibinek, a Fiesta együttes énekesének lakását a rend és a letisztult formák jellemzik. A zenész a minimalista, modern stílus híve, amit otthonának el- és berendezése is egyértelműen tükröz. A Mogyoród mellett található lakópark legszembeötlőbb épülete még most is változások előtt áll, pedig a felépüléséhez hosszú út vezetett. A lényeget megénekelte: úgy érzi, hazatért.

 

 

A Mogyoród melletti lakópark mediterrán stílusú házai közül már messziről szembetűnik egy hófehér épület, amelyet lakója, Csordás Tibi álmodott meg. Az álom megvalósulása lényegében a véletlennek köszönhető, hiszen az énekes eredetileg nem is gondolt arra, hogy a környékre költözzön.

 

- A korábbi zenekari sofőrünk vásárolt itt telket, és a párommal eljöttünk meglátogatni. Rögtön megtetszett a hely, ezért viccből mondtam neki: ha tud egy hasonló eladót, szóljon! Egy héttel később csörgött a telefonom.A zenész hétéves koráig a fővárosban élt, majd a család Tárnokra költözött, így megtapasztalta, milyen előnyei is vannak annak, ha kiszakadhat a zsúfolt nagyváros nyüzsgéséből. Tibit valójában a környezet fogta meg Mogyoródon, hiszen egy elszeparált és őrzött lakóparkban, igazi zöldövezetben élhetnek.

 

  • f01
  • f02
  • f03
  • f04
  • f05
  • f06
  • f07
  • f08
  • f09


 

 

Az építkezés nem ment egyszerűen. - A telekre már felépítették egy ház alapját, ám az előző tulajdonos mégsem akarta befejezni, inkább eladta - emlékezik vissza Tibi. - Arról mindenki lebeszélt, hogy azt lebontassam, és újrakezdjük az egészet. Így a már meglévő alapból kellett kihozni a legjobbat. A kedvesem olyan cégnél dolgozik, ahol új lakások építésével foglalkoznak, így van kapcsolatrendszere a szakmában. Évi az egyik legjobb szakembert ajánlotta, akinek nagyon sokat köszönhetünk. Farkas Zoltán építész-belsőépítész vette kézbe a munkálatok irányítását.

 

- Amikor megmutattuk neki az alaprajzot, néhány perc alatt több lehetséges verziót is vázolt nekünk. Zoli nem csupán a ház felépítésében játszott fontos szerepet, de a belső tér kialakításával és a berendezéssel kapcsolatban is kikértem a tanácsát. Eredetileg úgy terveztem, belül is minden fehér lesz, illetve, hogy ötvözzük a mediterrán és a minimalista, modern stílust. Ő azonban lebeszélt erről. Egy melegebb, bézs árnyalatot választottunk, a lényeg úgyis az volt, hogy minden egyszínű, egységes legyen. A lakásban mindenhol ugyanaz a faanyag és ugyanolyan kő található.

 

 

Tibi hófehér otthona kívülről valóban - a filmekben is látható - kaliforniai stílusú házakat idézi, a lakrész azonban visszafogott eleganciájával és letisztultságával egészen egyedinek mondható.

- Azelőtt sohasem foglalkoztam építészettel vagy lakberendezéssel, igaz, nem is volt rá lehetőségem. Az egy évig tartó munkálatok alatt azonban igyekeztem minden munkafázist megtanulni. Legalábbis mindennek utánanéztem - mesél a mára már szép emlékké átlényegült építkezésről.

A bejárattól egy tizenhárom méter hosszú folyosó vezet a lakás különböző helyiségeihez. Nagy gondot fordítottak az átjárhatóságra, lényegében minden mindenhonnan megközelíthető. A folyosón beépített szekrények sora található, így nem fordulhat elő, hogy egy-egy pár kóbor cipő vagy ruhadarab megzavarja az összképet. Ezek a beépített bútorok olyannyira beleolvadnak a környezetbe, hogy csak a figyelmes szemlélőnek szúrnak szemet.

 

Egy légtérben helyezkedik el a konyha, az étkező és a nappali, amelyek szintén bővelkednek kreatív megoldásokban.
- Azt szokták mondani, hogy olyan a konyhánk, mintha nem is használnánk. Pedig ez nem igaz. A praktikumra és az egyszerűségre fektettem a hangsúlyt, hogy főzés közben minden könnyen elérhető legyen. A konyhai gépeket viszont első pillantásra valóban nem lehet észrevenni. Elrejtettük őket a konyhabútorokba: ugyanolyan ajtók takarják például a sütőt és a mosogatógépet, mint a többi szekrényt.
A beépített konyhabútorban találhatunk egy kamraként szolgáló, kihúzható tárolót is. A konyhát a nappalitól elválasztó pultnak eredeti rendeltetésén kívül más funkciója is van. Az oldalsó részébe is - közvetlenül az étkezőasztal mellett - építettek tároló szekrényt, amely az étkészletet rejti. Így, ha étkezés közben szükség lenne még egy-egy tányérra, nem kell megkerülni a pultot, hanem egyszerűen az asztal mellől hozzájuk lehet férni. Az étkező egyébként mostanában kiemelt helyre került Tibi életében, hiszen annak ellenére, hogy van külön dolgozószobája, gyakran a lakásnak e szegletében születnek az új Fiesta-dalok.

A nappali legszembetűnőbb része az oldalsó falon elhelyezkedő kandalló, amelyet nagy felületen faburkolat vesz körbe. Ám ezt is csupán a felületes szemlélő látja így, mert a kandalló körül is gondosan elrejtett tárolót, azaz gardróbszekrényeket találhatunk. Az étkező-nappali rész egyébként összenyitható a jókora terasszal is.

- A nappali egységét egyedül a tévé és a hozzá tartozó erősítők bontják meg, de az volt a legfontosabb, hogy a kábelek ne legyenek szem előtt. S ha már a tévé nem lehet olyan színű, mint maga a szoba, a klímával nem akartam rontani a látványon, ezért a tévével megegyező színűt választottam - avat be bennünket a zenész a lakberendezés titkaiba.

A lakásban továbbhaladva Tibi dolgozószobája kelti fel leginkább a figyelmet, amely igazán egyedülállónak mondható. Nemcsak azért, mert a falakat beborítják a Fiesta különböző díjai és relikviái, de - a dolgozószobákra egyáltalán nem jellemző módon - itt is elképesztő rend uralkodik.
A rendkívül ízléses fürdőszoba legizgalmasabb része a kád, amely kívül esik a ház síkján, és a mellette húzódó ablaknak köszönhetően fürdés közben is szép kilátás nyílik a környező tájra. A nyílászárók a ház egészében fontos szerepet játszanak. Az ajtók és az ablakok tudatos elhelyezése nemcsak sok fényt biztosít, de a teret is nagymértékben megnövelik. Úgy alakították ki a lakás helyiségeit, hogy minden ajtóval szemben ablak vagy egy másik ajtó álljon.

A ház eleje lényegében teljesen nyitott. Ha felnézünk a bejáratnál induló folyosón, látható, hogy fent egyre jobban kiszélesedik a tér, így elkerülhető a csőhatás, és az üvegtetőnek köszönhetően mindig világos van. - A fény nagyon fontos számomra, a ház tájolása ennek megfelelően alakult. A hálószoba keletre néz, így az első napsugarak itt érik a házat, majd elérik a dolgozószobát, a nappalit, és végül az étkező ablakából végignézhetjük a naplementét.

  • a00
  • a01
  • a02
  • a03

 

 

Igazi művészember lévén Tibi számára a hangulatok is rendkívül fontosak. Nem kizárólag a ház beosztásával, de a változatos árnyékolással is különböző fényhatásokat lehet elérni. Néhány ablakon reluxa van, a többit pedig redőny takarja, de természetesen az sem mindegy, melyiket hogyan és mennyire engedik le.

A nagy terek nem pusztán a különleges fényviszonyoknak köszönhetőek, vendéglátónk otthona a minimál dizájn minden alapelvét és jellemzőjét megtestesíti. - Gyakran változtatok, alakítok valamin, de észrevehető, hogy egyre inkább a letisztultság irányába haladok. Több bútort nem szeretnék, de a kiegészítők folyamatosan cserélődnek. Van azonban olyan, ami kimondottan ehhez a lakáshoz készült. Sonja, egy orosz képzőművésznő - akinek egyébként saját bútorszalonja is van -, készített ide egy képet és egy nagyon különleges lámpát, amely a tévé mellett látható. Nem szoktam ész nélkül megvásárolni mindent, de volt már olyan, hogy megtetszett egy érdekes alakú váza, és borzasztóan nagy összeget fizettem érte.

Tibi nemcsak a tárgyakkal igyekszik feldobni lakókörnyezetét, szereti a növényeket is, amelyekről megfelelően gondoskodik. Nem esett még szó azonban a ház valódi úrnőjéről, Évi és Tibi cicájáról, Kiráról, akit az utcáról fogadtak be. - Szerencsések vagyunk, mert nagyon nyugodt kis állat. Nem ugrál fel az asztalra, a bútorokon nem élesíti a körmét, nem rág meg semmit, és ha ki akar menni, azt is csendben, az ajtó előtt ülve jelzi.
Az énekes elképzelhetőnek tartja, hogy idővel - három év szünet után - ismét építkezni kezdenek, és még egy szintet húznak a házra, az előzetes tervek szerint egy tetőteraszt is kialakítva. Ez persze még csak a jövő zenéje, de egy bizonyos: nagy csodának kellene történnie ahhoz, hogy kiköltözzenek álomotthonukból, mert egyszerűen itt jó otthon lenni, ebben a megnyugtató, rendezett környezetben.



Tervezőasztal
Farkas Zoltán építész-belsőépítész
A Budapesti Műszaki Egyetem elvégzése után Marosi Miklós stúdiójában, a Középülettervező Rt.-nél találjuk, ahol társtervezőként nagyobb középületi projektekben vesz részt. Munkáik közül a Pálya utcai irodaház 2001-ben, a Döbrentei utcai társasház 2002-ben Nívó-díjat kap. Közben a Mesteriskola XIV. ciklusát végzi, majd a Zoboki, Demeter és Társaik Építészirodában dolgozik, 2001-től pedig saját vállalkozásba kezd. 2002-ben az Év tetőtere-díj dicséri munkáját. Családi házak, lakások, a Nyírő Gyula és az Uzsoki Kórház társtervezőjeként jegyzik nevét. Utóbbi nagy munkái között szerepel a Rombauer Gáborral tervezett szentendrei Városi Uszoda és Szórakoztató Központ, illetve a 80-szobás alsóörsi Medical Wellness Szálloda.
Bevallása szerint a középületek tervezése megtanítja az építészt arra, hogy rendszerben gondolkodjon, elsajátítja a logikai rendezés elvét, ami a lakóépületek tervezésénél is fontos. Építészeti gondolkodását a megrendelőkkel való szoros és pozitív kapcsolattartás vezeti, ami emberi, sőt érzelmi alapokra helyezi a valódi építészi alkotás folyamatát. A lakóházak és lakások kínálta kis lépték közel hozza egymáshoz a megbízót és tervezőt - ezzel teljesedik ki az építész volta.
Farkas és Zarándy Építész Stúdió
Tel.: 1/202 2397 - E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Átadták a Nemzeti Táncszínházat

Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. Az évek óta tartó nagyszabású kulturális beruházásokkal Budapest immár Európa egyik kulturális ékkövévé vált, és hol van még a sor vége – Operaház, Nemzeti Múzeum kertje, Liget Projekt. A Millenáris Parkban most átadott Nemzeti Táncszínház nemcsak a magyar táncszakma számára jelent mérföldkövet, befogadó otthona lesz a teljes hazai és nemzetközi táncművészetnek. A Nemzeti Táncszínház a hazai táncszíntér legfontosabb központjaként 2001 óta szolgálja a magyar kultúrát, befogadó színházként az intézmény közel negyven magyar, professzionális társulattal dolgozik együtt. A néptáncon át a klasszikus balettig, a társas tánctól a kortárs táncon keresztül az interaktív gyermekelőadásokig, műfaji sokszínűséggel kívánja fenntartani a táncszínházba járó közönség érdeklődését. Évente közel 300 előadást mutatnak be, hazai előadásaik éves nézőszáma megközelíti a százezer főt. A közel hétezer négyzetméteres Nemzeti Táncszínházat ZDA Zoboki Építésziroda tervei alapján a Millenáris Park E épületében, a volt GANZ művek egykori ipari épületéből alakították ki, új főhomlokzattal és előcsarnokkal. A beruházás munkái 2014-ben kezdődtek, a kivitelezésre kiírt legjobb pályázatot a ZÁÉV Építőipari Zrt. nyújtotta be. A beruházás összköltsége 4.6 milliárd forint volt. A beruházás során létrehoztak egy 368 főt befogadó nagytermet, 120 fős kistermet, két próbatermet, kamaratermet, valamint a hozzá kapcsolódó kiszolgáló helyiségeket és öltözőket. Az épületben helyet kapott még egy hangstúdió is, és egy szezontól függetlenül folyamatosan nyitva tartó kávézó. A napjaink legmodernebb technikai elvárásainak megfelelő, kifejezetten táncelőadásokra tervezett épület nagytermében speciális színpadot és mobil nézőteret alakítottak ki, Red Dot Design-díjas székekkel. A tervezők célja kettős volt: egyrészt kiemelni a meglévő ipari műemléképület erényeit, másrészt úgy alakítani át a teret, hogy az megfeleljen a táncszakma szerteágazó jelenlegi és jövőbeli igényeinek is. Az egybefüggő, pillérek nélküli előcsarnok felett kapott helyet a térben lebegő kisterem. A különleges mérnöki megoldásnak köszönhetően a terem csonka kúpként lóg be az előcsarnok fölé: a termet tartó 1500 tonnás vasbeton szerkezethez közel 200 tonna betonacélt építettek be, a tartók geometriáját finoman lekövető fa-álmennyezet pedig 13 ezer darab faelem felhasználásával készült. Fotó forrása: Hlinka Zsolt {igallery id=4799|cid=1011|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

A Közlekedési Múzeum új épülete

A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A Közlekedési Múzeum új helyszínén, a kőbányai volt Északi Járműjavítóban hirdették ki a nemzetközi építészeti tervpályázat eredményét, amelyre 13 magyar és külföldi pályamű érkezett, és az első díjat a világhírű amerikai Diller Scofidio + Renfro építésziroda "komplex, a terület ipari örökségét izgalmasan ellenpontozó, korszerű kiállítótereket és magas minőségű szabadtereket létrehozó" terve nyerte el. A kormány döntése értelmében a Közlekedési Múzeum régi városligeti épülete újjáépítését követően a Magyar Innováció Házának ad majd otthont, az ország egyik leglátogatottabb múzeumának számító Közlekedési Múzeum új épületét pedig a volt Északi Járműjavító Dízelcsarnokának bővítésével hozzák létre. A terület közvetlenül kapcsolódik az egykori járműjavító úgynevezett Eiffel-csarnokában már épülő Opera Műhelyházhoz. E két beruházás együttesen Budapest legnagyobb barnamezős kulturális városfejlesztése, amely a mintegy hét hektáron megvalósuló programjával alapvetően változtatja meg a Kőbánya és a belváros közötti jelenlegi rozsdaövezetet, és néhány év alatt új közösségi és kulturális központtá alakul át. A legkorszerűbb kiállítástechnológiával újjáépített üzemcsarnok különleges helytörténeti és építészeti emlék marad, ám ezzel a funkcióváltással véglegesen bekapcsolódik a főváros vérkeringésébe és Budapestet a nemzetközi múzeumi élet élvonalába helyezi. A pozitív változás a környező városrészek felértékelődését is magával hozza, ami hosszú távon előmozdíthatja Kőbánya egészének megújulását. További fontos cél volt, hogy a múzeum ne csak a családoknak szóljon, hanem szakértőknek is - jegyezte meg. Kristin Feireiss azt mondta: a nyertes pályamű egy olyan kiemelkedő alkotás, amely egyesíti egyetlen épületkomplexumon belül a történelmet, a jelent és a jövőt. A szintén zsűritag Pieter Jonckers, a belga nemzeti vasúti múzeum igazgatója úgy fogalmazott: a nyertes terv lenyűgözte őket, "bátorságot mutatott, nyíltságot, ambíciót, becsvágyat, valamint vízióval is rendelkezett". Budapest, Magyarország és a világ megérdemli ezt a múzeumot, amely "elképesztő, lélegzetelállító hely lesz" - jelentette ki. Képek forrása: Diller Scofidio {igallery id=4799|cid=1016|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Miért lelkesedünk 2019-ben?

Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Az Ambiente trend előrejelzéseit évről évre világméretű kutatások előzik meg. Az enteriőr dizájn fejlődését e trendek felismerése, a színek, stílusok, anyagok és az ezekhez társuló érzetek meghatározása nagyban befolyásolja. Mi ezért látogattunk el idén is a frankfurti Ambiente 2019 kiállításra. Napról napra szaklapok, dizájnerek és influencerek kínálnak egyedi és a szüntelen megújulás szükségességét hirdető megoldásokat egy-egy felmerülő kérdésben. Egyre erőteljesebb azonban az a réteg, aki pontos célját megfogalmazva nyugalmat és tudatosságot keres a viszonylag gyorsan változó enteriőrtrendek között. 2019-ben azonban az Ambiente dizájner kutatói szerint létezik egy közös nevező, amely a fenntarthatóság – természetközeliség – újrahasznosíthatóság metatrendje lesz. Az Ambiente 2019 három nagyon fontos kategóriára osztott trendjei elsősorban azt mutatták be, hogy a közös nevezővel létrehozott eredmények milyen attraktívak és változatosak lehetnek. 1. Ízléses rezidencia A tökéletes szaktudással, kifogástalan kivitelezéssel, gazdag színekkel, érzéki anyagokkal, tiszta vonalakkal és tökéletes arányokkal létrehozott nyugodt, időtlen elegancia trendje. A kiválasztott kedvenc darabok egyszeri alkotások, pontos célok mentén készültek.Minden kifinomult, elegáns, árnyalt, érzéki, ugyanokkor nem szokványos. A legtöbbet használt anyagok a nemes fák, a bőr, abouclé, a bársony, a velúr és a porcelán. Felületekben pedig a színes üveg, a dombornyomott, csiszolt, strukturáltfa és fémfelületek kapnak központi szerepet. 2. Csendes, nyugodt környezet Természetes, diszkrét, puha, lágy, szemlélődésre hívó, nyugtató enteriőr. Egyszerűen szép környezet, ahol a természetes, egyszerű, egyben hasznos termékek kielégítik a nyugalomra és az őszinteségre vágyók igényeit,a lágy színek pedig hozzájárulnak a stresszmentesített otthonhoz. Az anyagok és a kreativitás tiszteletben tartása mind a tervezés, mind a gyártás során nagy jelentőséggel bír.A természetes alapanyagokatkísérleti modern és hagyományos kézműves technikákkal kombináltan dolgozzák fel. Az enteriőr jellemző textíliái a gyapjú, a selyem, a kender és a vászon, valamint a fa, kő, szalma, agyag és kerámia gyakran az újrahasznosítás eredményei. A környezet fenntartható, innovatív, egyszerű és őszinte.   3. Örömteli enteriőr A stylingnak ezekben az enteriőrökben óriási a szerepe: mint önkifejezés merész színkombinációkkal és a véletlenszerű felfedezés varázsával alkot. A homogenitásnak, egységességnek itt nincs esélye. A dolgok rendezetlen módon keverednek, és játékosan a változatosságot ünneplik kompromisszumtól mentesen és örömtelin. Minden színes, vidám, élénk, gondtalan, merész, kicsit őrült, játékos és spontán. A minták keveréke ugyanolyan szokatlan, mint az anyagok sokfélesége: a botanikai motívumok, a geometriai és a túlméretezett figurák, a vintage nyomatok, illusztratív kárpitok és az innovatívan újrahasznosított műanyagok frissítő és meglepő módon párosulnak.A környezet kreatív, sokoldalú, nem szokványos, illusztrált, virágos, mintás és élénk. Japanstyle szekció Külön figyelemre méltó volt a kiállítás Japanstyle szekciója, amely szokatlan anyagkombinációival, felületeivel szerkesztőségünket levette a lábáról! A japán kultúrából idén bőven töltekezhetett a közönség. Színekben az algaszínek (norizöld), a cseresznyevirág, a cseresznyefa vörösesbarna árnyalatai, az alumíniumszürke, a szénfekete, a yamabuki sárga és a khaki szilvaszín, felületekben a nori alga felületéhez hasonló préselt, fémesen csillogó tört felületek – különösen alumíniumból és papírból – hódítottak és vonultak végig a különböző szekciókon. A kiállítás kiemelt partnere India volt, akik egyedi kézműves technikáikkal készített textiljeikkel, fém és fonott áruival vonzották a látogatókat. A Mi Otthonunk kedvenc dizájnere Pravinsinh Solanki indiai formatervező volt, aki kézműves, ragasztás és illesztés nélküli fából faragott és hasított vállfáival lenyűgözött bennünket! Élmény volt a madarak inspirálta remekműveket kézbe vennünk!   {igallery id=4799|cid=1013|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}