Szálloda, négy személyre

Szálloda, négy személyre

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

Érett korban lévő házaspár két felnőtt gyermekével osztozik azon a budai zöldövezeti családi házon, amelynek tervezésével a Kangyal Tibor-Rissdörfer Mariann építész párost bízták meg. Régi sportolói ismeretség alakult át megbízó-megbízott viszonnyá, ami nagymértékben segítette a közös munkát. A lakás funkcionális módját ugyanis úgy kellett kialakítani, hogy a négy felnőttnek külön-külön rezidenciája legyen. Hiába, a kellemes együttélés mellett néha magányra is vágynak.

 

 

Az ötlet, hogy garzonházhoz hasonlítson az épület, Kangyal Tibor építész fejéből pattant ki. Középen található a hatalmas társasági helyiség, amelyet körbevesznek a garzonlakás méretű önálló egységek. Mindenkinek saját hálószobája, gardróbja és fürdője van, közös, és így egy légtérbe került a nappali, az étkező és a konyha. A privát szférához folyosókon keresztül jutunk el, aminek az az érdekessége, hogy fala nem tart a plafonig, így szellős, mégis szeparált a tér.

 

A sportoló, sportszerető család külön kérése volt a kertben az úszásra is alkalmas medence, a pincében pedig a kondicionálóterem kialakítása, amelyet egy belső lépcsőn lehet megközelíteni. Építészeti szempontból ideális volt a telek, ami nagyban megkönnyítette a munkát: mind a tájolása, mind a mérete alkalmas volt a tulajdonosok kéréseinek a teljesítésére.

 

A sok igény miatt terjengős alaprajza lett az épületnek.

 

A háziak arra vágytak, hogy ne legyen födém sem a nappali, sem a hálók fölött, ezért kisebb egységekre bontották a ház tömegét, és három kis „piramis került” a tetőre, összemetsződve. A hagyományos szerkezetű ház porothon téglából, monolit vasbeton szerkezetű pincefödémből és ács szerkezetű tetőből áll. A tetőablakok ugyan generálják a melegházhatást, ám kinyitva sokkal fokozottabb a természetes szellőzés. A tető jól szigetelt, így télen sem okoz gondot a sok nyílászáró, sem a födém hiánya.

  • hollos
  • hollos01
  • hollos02
  • hollos03
  • hollos04


 

Nyaralva élni! - lehetne a jelmondata a tulajdonosoknak, ugyanis a hatalmas teraszra külön konyha került teljes felszereléssel a nyáresti társasági élethez. A lakásbelső kialakítása a háziasszony ízlését is dicséri. A ház közepén fekvő nappali több oldalról kap természetes fényt, felülről a tetőablakokon keresztül, a teraszról az üvegtéglafalon át, illetve a folyosók felől, a fal felső részéről is áramlik a fény. A fa gerendáknak nem csak funkcionális, hanem díszítő szerepe is van, praktikus hely a szűrt fényt kedvelő növények számára. Csillár helyett pedig direkt fényforrásokat használtak, amit szintén a gerendákhoz rögzítettek. A ház stílusához alkalmazkodik a konyha és az étkező. Remek ötlet, hogy a helyiségeket elválasztó pultot kívülről is bepolcozták. Ajtó is került rá, így tárolóként is funkcionál, amellett, hogy ez a felület a gyors reggelik helye. A házaspár és két gyermeke saját ízlésének megfelelően alakította ki a lakrészét. A női részleg már színeiben is megkülönböztethető a férfi szakasztól. A rózsaszín és a barackvirág árnyalatai lággyá, nőiessé, míg a fekete-fehér éles kontrasztja határozottá varázsolja a tereket.


 

A jó szervezésnek köszönhetően két generáció külön nemű tagjai annyira kényelmesen élnek egymással, egymás mellett, hogy nem is vágynak külön lakásra. Ebben a formában az együttélésnek csak a kellemes oldalával - a közös vacsorákkal, ha kell, a közös társasággal, vagy igény szerint a magánnyal - találkoznak, így minden családtag számára tökéletes megoldás született.


 


 

Tervezőasztal

 


Rissdörfer Mariann és Kangyal Tibor építész
Rissdörfer Mariann 1968-ban, Kangyal Tibor egy évvel korábban kapta meg építész diplomáját. Tervezőirodák, a Népstadion és Intézményei, az Ybl Miklós Építőipari Műszaki Főiskola után (Kangyal Tibor tizenöt évig oktatott), immár házaspárként, hivatásukban is közös útra léptek. Tanya 2000 Bt. néven saját irodát hoztak létre piliscsabai otthonukban. Munkáik között sport- és egészségügyi, kereskedelmi létesítmények, ipari épületek, valamint családi házak, nyaralók tervezése szerepel.


Akik a nívót garantálták
Tervező
Tanya 2000 Bt.
Tel.: 30/900 9615
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Medenceburkolat
Kerex Óbuda Kft.
1034 Budapest, Dévai Bíró Mátyás tér 25.
Tel.: 1/367 6892
E-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
www.kerexobuda.hu

Tetőablak
VELUX Magyarország Kft.
1031 Budapest, Zsófia u. 1-3.
Tel.: 1/436 0520
www.velux.hu

Kreatív ötletekre vadászol, érdekelnek a magazinnal kapcsolatos hírek? Csatlakozz a Facebook-közösségünkhöz

 


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Új parkrészek átadása a Városligetben

A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projekt keretében megújult a botanikus kert, az új kutyás élménypark, és a két kilométer hosszú, kivilágított Városligeti Futókör – jelentette be Gyorgyevics Benedek, a Liget Budapest Projekt megvalósításáért felelős Városliget Zrt. vezérigazgatója, amellyel immár több mint 150 000 m² zöldfelület újult meg, és közel 500 új, egészséges fát ültettek el. A Liget Budapest Projektnek köszönhetően visszanyerte régi fényét a Városliget egyik legkülönlegesebb növényeit felvonultató, ismeretterjesztő parkeleme, a botanikus kert, amelyet az újranyitásra Mőcsényi Mihályról, a tájrendezés magyarországi oktatásának megalapozójáról neveztek el. A parkrészt a FŐKERT 100 éves jubileuma alkalmából adták át, 1967-ben. A bemutatókertnek szánt területen gyógy- és fűszernövények, konyhakerti növények, szőlő, gyümölcs, egynyári virágok, vízi-, mocsári és sziklakerti növények is helyet kaptak. A kert központi elemeként egy esőkunyhó szolgált, de látványosságai közé tartozott a forrás táplálta csobogós vízrendszer és a pergola a két vízmedencével. A felújítás során az eredeti, a Főkert tervtárában fellelhető 1967-es és 1969-es kertépítészeti tervek, valamint az 1980-as megvalósulási terv nyújtottak segítséget. Így a Mőcsényi Mihály Botanikus Kert területe déli irányban megnőtt, a Királydomb felé eső oldalon, a parki sétány pedig egy fasorral beljebb került. A megújult kert egyik sétányán kialakítottak egy lugast, melyhez kiegészítésképpen kerti tipegős útvonal kapcsolódik, segítve a parkrész bebarangolását. Helyet kapott a területen egy különböző felületekből álló KNEIPP ösvény is, melynek mezítlábas használata javítja az egyensúlyérzéket, jótékony hatással van testtartásunkra. Újra az eredeti nyomvonala mentén kanyarog a területet behálózó, hangulatos patakrendszer, melyet forrás táplál, és visszatértek a nyílt vizeket és a mocsári élővilágot bemutató medencék is. A megújult Mőcsényi Mihály Botanikus kertbe mintegy 335 különböző fajtájú új növényt ültettek el, több mint 35.000 példányszámban. Az esőbeálló leromlott állapotú épülete helyett egy új, modern épület került, mely vendéglátói, kiszolgálói és ismertterjesztői funkciót kapott. Új kutyaparadicsom A városligeti parkfejlesztés második ütemében egy újabb tematikus kutyás élménypark is várja a gazdikat és négylábú kedvenceiket. A mintegy félhektáros új kutyaparadicsomot könnyen megközelíthető helyen, az Ajtósi Dürer sor-Stefánia út kereszteződéséhez közel alakították ki, területét biztonságos kerítés határolja, melyen több, zsilipes rendszerű bejáratot helyeztek el. A parkrész különlegessége, hogy külön elkülönített részt kaptak a kistestű és a nagytestű kutyák, így elkerülhetőek lesznek a konfliktusok, ütközések. A tervezők mindkét részen terepalakulatokkal megmozgatott játéktereket alakítottak ki ügyességi elemekkel, alagutakkal, ugró akadályokkal, szlalom pályákkal. A gazdik és a kutyusok kényelméről kombinált használatú ivókutak és padok gondoskodnak, a terület tisztán tartását pedig több mint egytucat kutyapiszok gyűjtő segíti. Fontos megjegyezni, hogy a Városligetben – néhány elzárt terület kivételével – továbbra is biztosított a szabadon kutyázás lehetősége. Természetesen az új Kutyás élménypark teljes növényzetet újjávarázsolták, a területén 6 új lombos fát ültettek el és több mint tízezer cserjét és évelőt is elhelyeztek, így a Hermina úti „testvéréhez” csatlakozva Budapest egyik leghangulatosabb kutyabarát helye jött létre. Futás a Ligetbe(n) A futás ma már a legnépszerűbb tömegsportok közé tartozik: az országban százezrek, a fővárosban tízezrek húznak naponta futócipőt. Kimondottan nekik készült a Városligeti Futókör. „A Városligeti Sportcentrum őszi átadását követően a park Budapest legsokoldalúbb sporthelyévé vált, melynek kínálata tovább erősödik. Nagy örömünkre szolgál, hogy végre a pesti oldalon is a Margitszigeti futópályához hasonló alternatívát tudunk kínálni, ami ráadásul modern és biztonságos szolgáltatásokkal várja a sportág szerelmeseit. A futókört a következő napokban vehetik birtokba a sportolók” – mondta el Gyorgyevics Benedek. A Városligeti Futókör tervezése során a folyamatosan egyeztettek a budapesti futókat képviselő szervezetekkel, hogy a pálya vonalvezetés, burkolata a sportolók igényei szerint alakítsák ki. Mindezeknek köszönhetően a kiváló minőségű, 2 kilométer hosszúságú, színezett – az izületeket kímélő - rekortán borítású pálya teljes hosszában kivilágított. A fák között kanyargó, rendkívül hangulatos vonalvezetésű pálya belépési pontjainál bemelegítő területeket helyeztek el a sérülések elkerülése végett, a nyomvonal mellett pedig számos ivókút szolgáltatja a frissítőt. A sportolók kényelmét a Városligeti Sportcentrum női, férfi és akadálymentesített öltözői szolgálják. www.ligetbudapest.hu  

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.