Nyaralóból mesés otthon

Nyaralóból mesés otthon

FaceBook  Twitter  rjon neknk!

A fiatal pár beleszeretett egy apró, négyszintes mesebeli házikóba, karcsú tetővel, hatalmas fügebokorral, földszintjén mindössze 27 négyzetméterrel. A ház értékeit a teljes körű felújítás során Sziráki Bianka megőrizte, és a hamarosan három főre bővülő család számára minden négyzetcentiméterét ügyesen hasznosította.

nyaralobolmesesotthon 720


A helyszínen valóban egy meseház fogadott magas, karcsú tetővel, a bejárat mellett hatalmas fügebokorral, a barátságos atmoszféra azonnal magával ragadott. Rögtön értettem, mi húzta megrendelőim szívét ide. Szerették volna megőrizni a ház jellegét, így az alapok maradtak, minden mást viszont a modern igényeknek megfelelően átalakítottunk. A ház földszinti alapterülete nem több mint 27 m2, cserébe viszont 4 szinttel gazdálkodhatunk a pincét és a tetőteret is beleértve. A tulajdonosok stíluskívánságát leginkább otthonos, fiatalos skandinávként írnám le. A fehér konyhabútor, fehér/világos falak, a látszó gerendák, a téglafal, az itt-ott megjelenő finom színek, a helyenként loftos, helyenként vintage elemek mind-mind kívánt részletek voltak. Mindezek mellett kiemelten fontos volt a könnyű takaríthatóság és a családbarát kialakítás.

Alapvető vezérelvünk a tér és térérzet növelése volt, így amit lehetett, lebontottunk, lefejtettünk, nagyítottunk. Ügyeltünk arra, hogy a ház értékeit megőrizzük, ahol lehet, ki is emeljük, így nem volt kérdés a gyönyörű gerendák maradása az enteriőr szerves részeként, ugyanígy a téglafal és a kandalló a nappaliban, és a szép falépcső az emeletek között. Minden kapott egy kis frissítést, hogy illeszkedjenek a modern berendezéshez. A földszinten alakítottuk ki a konyhát, előszobát, nappalit és a nagyobb fürdőszobát. Megnöveltük a kijáratot a teraszra, elbontottuk az eredeti konyha válaszfalait, a fürdőszoba oldalfala is kicsit elmozdult az optimális helykihasználás érdekében. Itt valóban minden centiméter számított! A ház kis méretei ellenére a konyha kényelmes, minden szükséges funkció helyet kapott benne, még a munkafelületet is sikerült meglehetősen nagyra alakítani.

A vizes helyiségeket nem mozgattuk el, csak elrendezése változott némileg. A bejárattól balra egy lépcsőfokkal lejjebb helyezkedik el a nappali: téglafalát fehérre festettük, az eredeti szabad teres kandallót biztonságos zárt égésterűre cseréltük, az ablakokat (mint mindenhol) műanyagra cseréltük. A függönyök hiánya nem véletlen – a lakók imádják, ahogy a napfény beárad, és akadály nélkül csodálhatják a szépséges kertet. Az emeleten kapott helyet a szülői hálószoba, a gyerekszoba és egy kényelmes méretű zuhanyzós fürdőszoba vécével, a szabadabb mozgástér érdekében üveg helyett zuhanyfüggönnyel. Burkolatok tekintetében minden szinten a laminált padló mellett döntöttünk, a fürdőszobákba pedig hidegburkolat került hasonló fa hatású mintázattal.

  

Munkám során mindig az egyensúly megteremtésére törekszem. Ez megnyilvánulhat hajszálpontosan összeillő elemek szabályosságában, vagy éppen tökéletes eklektikában, hiszen a harmonikus élettér mindenkinek mást jelent.

ujjaeledtcsaladifeszek portre

Sziráki Bianka
lakberendező

A ház őrzött értékei között az épület gerincét képző lépcső is előkelő helyet foglal el egzotikus fájával és igényes megmunkálásával. Csupán egy kis felületi frissítés, és vissza is nyerte egykori szépségét!

Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.