enteriőr

Fessük át!

fessukat 347Komor, szürke, monoton minden hétköznapunk, hétvégén pedig nincs kedvünk a hidegben kirándulgatni? Dobjuk fel az otthonunkat színekkel! Fessük át tárgyainkat, kisbútorainkat, s ha már belelendültünk, jöhetnek a nagyobb darabok, a beépített szekrények és végül a falak, sőt, a padló is! Menet közben pedig rájövünk, hogy bár a munka nem mindig gyors és egyszerű, a végeredmény mindenért kárpótol bennünket. Egy mintásra festett bútor, egy üde, színes sarok vidámságot hoz az életünkbe, a saját kezünk alkotta munka pedig akárcsak egy terápia, jó közérzetet teremt.

Divatos falak és padlók

divatosfalakespadlok 347Legnagyobb felületeink egy lakásban a falak és a padlók, ezért nagyon fontos, hogy jól válasszunk színeket és mintázatokat, hiszen a színek pszichológiája tudat alatt is hat. Sokan tisztában vannak ezzel, emiatt igénybe is veszik szakértők, lakberendezők, belsőépítészek, színtervezők segítségét, hiszen minden szín és minden forma más-más hatást vált ki az emberi szervezetből. A divat tehát csak egy dolog, sokkal fontosabb, hogy a trendek közül azt válaszszuk ki, amely irányzatot magunkénak érezzük, így lesz otthonunk számunkra inspiráló, megnyugtató, vagy amit csak szeretnénk.

Feltöltődés otthon

feltoltodesotthon 347Felgyorsult és ingerekkel, streszszel teli világunkban általánossá vált a bennünket körbevevő környezet, ételeink szennyezettsége, így hát semmi nem lehet fontosabb, mint amikor csak tehetjük, foglalkozzunk magunkkal is. Pihenjünk, tisztuljunk, regenerálódjunk, gyógyuljunk. Néha ehhez nem kell más, csak hogy otthonunk legyen rendezett, tiszta, ám ha ezen túlvagyunk, és maradt még energiánk, elkezdhetjük élhetőbbé tenni, díszíteni, virágba borítani otthonunkat, wellnessezni, edzeni, olvasni, zenélni, pihenni, vagy csak játszani egy jót a családdal.

Nyerjünk négyzetmétereket!

nyerjunknegyzetmetereket 347Kis lakások esetében különösen nagy szükség van minden apró terület vagy felület kihasználására, de ha nehezen válunk meg tárgyainktól, a nagyobb otthonokban is jól jön a segítség. Gyakran érezzük úgy, hogy mindent elborítanak a tárgyak, gyakorlatilag már takarítani sem tudunk tőlük, így egyre nagyobbnak és nagyobbnak tűnik a rendetlenség. Az ördögi kör megszakítható, ha ügyesen bánunk a négyzetméterekkel, és ellesünk pár praktikát a következő oldalakról.

Otthonunk fényei

otthonunkfenyei 347Az éltető napfény nemcsak ahhoz kell, hogy lássunk, hanem, hogy szervezetünk is egészségesen üzemeljen. Sötétben azonban mesterséges megoldásra van szükség. Elődeink számára nagyon sokáig a tűz volt az egyetlen sötétben is elérhető fényforrás, így meg kellett azt szelidíteniük. Jóval később megszületett az olajmécses, majd 1800 körül felfedezték az elektromos áramot és általa az izzót is, az elmúlt szűk hat évben pedig már a ledtechnológia szárnyalását kísérhetjük figyelemmel.

Fürdőszoba

furdoszoba201907 347A kényelmi célokat szolgáló fürdőszoba a modern kor vívmánya, és megjelenése óta szinte elengedhetetlen eleme otthonunknak. Ki kevesebbet, ki többet időzik benne, de mindenképpen elmondható, hogy relaxálni, megtisztulni, pihenni megyünk oda, így nem árt, ha fürdőszobánk otthonos, stílusos, ugyanakkor megnyugtató is. Amennyiben már kitaláltuk magunknak a stílust, amiben jól érezzük magunkat, arra kell ügyelni, hogy minden beépített burkolat, bútor, dekoráció, világítótest és felület víz- és páraálló, illetve víztaszító legyen.


Cikkek
& ÉrdekessÉgek

Széllkapu függőkerttel, találkozóhelyekkel

A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A 2013-ban kezdődött Millenáris projekt befejezéseképpen megnyílt a budai Széllkapu mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel, amely az elhanyagolt telket hivatott revitalizálni. Az új fővárosi zöldfelületen 355 előnevelt fát telepítettek, létrehoztak egy 700 négyzetméteres, vízinövényeknek otthont adó tavat, és kialakítottak egy új mélygarázst is. A fenntarthatóság érdekében elsősorban honos, a városi klímát és az ökológiai adottságokat jól tűrő fákat és cserjéket, illetve úgynevezett stressztűrő évelőfajokat választva sokszínű, biodiverz környezet jött létre mintegy 17 ezer négyzetméter zöldfelülettel. A rengeteg pad, a lankás részeknek nézőtérjelleget adó ülőtámfalak és a tér tagoltsága lehetővé teszi, hogy a parkban több program is fusson egy időben, különböző helyszíneken. A sétautak három, gomba formájú, árnyat adó építményben futnak össze, tetejükön napelemekkel, így tágas, agóraszerű találkozóhely jött létre. A megnyíló kétszintes Millenáris2 mélygarázs 500 gépkocsi befogadására alkalmas, ezzel helyreállítva a terület beruházás előtti parkolóhelyszámát. Nagyobb összefüggő állomány a százötven díszcseresznye fa, amelyek cseresznyevirágzás idején különleges hangulatot árasztanak, de vannak a területen nagyobb méretű lepényfák, tölgyek, fenyők, almák, nyírek és gyertyánok is. Emellett ötvenezer évelő növény, rengeteg díszfű, nagyméretű cserje és negyvenezernél több hagymás növény színesíti a nagyközönség előtt is megnyíló parkot. A Széllkapu terveit a TSPC Mérnökiroda, Kádár Mihály és Könözsi Szilvia készítette. A park tájépítészei, Majoros Csaba és Balogh Andrea változatos domborzatú parkot terveztek. A bevásárlóközpont felé méretes függőkertet építettek, amelynek akár panorámalifttel is megközelíthető felső szintjéről kilátás nyílik a Margit körút, a Vár és a budai hegyek felé. A szemközti oldalon, a park középső traktusában elhelyezett vízfelület felé déli irányba lejtő, pihenésre alkalmas domboldalt alakítottak ki. Nem messze a tótól kapott helyett a párásító fúvókkal is felszerelt vízjáték. A színes fényekkel megvilágított, programozható vízsugarak dizájnbetonlapokból törnek elő, amelyek felületébe stilizált növény- és állatfajtákat megjelenítő grafikákat martak. {igallery id=4799|cid=1101|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új kilátó a Naplás-tó partján

A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A XVI. kerületi Naplás-tó környezetében új kilátót építtet a Pilisi Parkerdő Zrt. azzal a céllal, hogy a pesti oldali városi erdők ökológiai és turisztikai értékét fejlessze. A beruházás értékét növeli, hogy a környék az utóbbi évtizedekben ipari övezetből intenzíven alakult át lakó és pihenő övezetté. A Naplás-tó Budapest legnagyobb kiterjedésű állóvize, valójában a Szilas-patak árvízvédelmi tározója Cinkota mellett, amely mára a fővárosiak egyik kedvenc pihenőhelyévé nőtte ki magát, nem mellesleg pedig színes állat- és növényvilága miatt is érdemes meglátogatni. A tó és közvetlen környezete 1997 óta természetvédelmi terület, a cinkotai parkerdővel és a Merzse-mocsárral együtt számos vízimadár fontos pihenőhelye a tavaszi és őszi madárvonulási időszakban. A kilátó megvalósítását a fővárosi Tér-Köz pályázat és a XVI. kerületi önkormányzat finanszírozása tette lehetővé, terveit a Robert Gutowski Architects készítette, a kivitelező pedig a Prédikálószéki-kilátót is építő Fitotron System Kft. A terepi munkálatok a szükséges engedélyek birtokában augusztus első hetében indultak, a várható befejezés és átadás idén ősszel lesz. A kilátó koncepciójának megfogalmazása során a helyszín adottságait figyelembe véve fontos szempont volt, hogy a kilátó a fák fölé magasodjon, ezzel teljes panorámás kilátást téve lehetővé a környékre. Ez az átalakulás az erdők funkcióját és az erdei turisztikai lehetőségeket is megváltoztatja: szerencsésen felértékelődnek, ökológiai és turisztikai szempontból egyaránt méltó helyükre kerülhetnek a főváros pesti oldalának erdőterületei. {igallery id=4799|cid=1102|pid=1|type=category|children=0|showmenu=0|tags=|limit=0}

Új Duna-híd épül

Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Budapesten tehermentesíteni kell a belvárost, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen utazni, és hogy a kevesebb károsanyag-kibocsátásnak köszönhetően klímabarát közlekedési rendszere legyen a fővárosnak. E célt szolgálja az új dél-pesti híd, amely közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. A tervek szerint legkésőbb 2023-ban kiírható a kivitelezői tender, majd következhet a három évig tartó építkezés. Miközben Budapest belvárosi szakaszán megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, délebbre csaknem tíz kilométer választja el egymástól a Rákóczi hidat és az M0 gyűrű déli hídját, ráadásul a déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés. Csepel immár hetven éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé. Az új Duna-híd megépítéséről 2018 decemberében határozott a kormány, s míg a Rákóczi híd építésekor a villamos vonal kiépítését csak a híd átadása után húsz évvel pótolták Újbudára, addig az új Duna-híd esetében a hídon átvezető villamos vonalat már a híddal együtt tervezteti a kormány. Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelő államtitkár szerint az új híd önmagában is 50 ezernél is több autóval csökkentheti a belváros autóforgalmát. A budai Galvani utca és a pesti Illatos út vonalában épülő híddal közvetlen villamos összeköttetés jön létre Buda, Csepel és Dél-Pest között. A tervezendő négy kilométer hosszú villamos vonal Budán a Fehérvári úti villamos pályáról leágazva a Galvani utcán át Csepelen a Weiss Manfréd útnál a H7-es HÉV-et, a Soroksári útnál a H6-os, és a Kunszentmiklós-Tass elővárosi térséget kiszolgáló 150-es vasútvonalat is keresztezve a szakaszon 5 új akadálymentes megállópárt kap. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni; a felesleges kerülők megszűnésével pedig az autók károsanyag-kibocsátása is csökken.